Emne: BMW 02/Classic :: Original '68 mod

Skrevet av darwin02 den 05-01-2012 00:54
#1

Hei folkens.

Er på jakt etter korrekte tepper til ti'en, hva var den mest vanlige typen/fargen som ble brukt sammen med marineblå/svart interiør og Chamonix farge?

Skrevet av Johnny Pettersen den 05-01-2012 19:58
#2

Tidlige tepper før helstøpt så var det kun en farge og det er grå/svart spraglete.
GSS har brukte fine teppebiter-

Skrevet av darwin02 den 07-01-2012 01:22
#3

Sjekket delekatalogen, og fant ut at det ble levert 2 typer tepper, fra 3.66 til 3.68,
kun til 1600cab, 1600 og 1600ti, disse het:

VLIES GRAPHIT X 03/1966 03/1968 51921800733
VLIES BRONZE X 03/1966 03/1968 51921800734

Noen som kjenner til disse?

Mvh

Skrevet av 02dag den 10-01-2012 12:51
#4

Har lest denne tråden nå og det er litt synd at de bildene som er lagt inn ikke finnes mer. Har selv en 68-modell, men den var ihjelskrudd når jeg kjøpte den. Da satt det noen svarte rekvisita-speil på den, så jeg kunne godt tenkt meg og sett hvordan speil til min bil skal se ut. De var forøvrig også helt sikkert plassert feil.

Siden det er en 1968-modell så skal den vel ikke ha det spinkle speilet av den tidligste typen, og ikke det speilet som også går til E21. slik som dette:

http://www.ebay.c...3cc0b5797a

Kan det være noe slikt jeg trenger?

http://www.ebay.c...2c49fa6ccb

http://www.ebay.c...1c11405103


Noen som har et bilde som viser hvor langt bakover det skal sitte?

Skrevet av Johnny Pettersen den 10-01-2012 13:00
#5

Som 68 modell skal du ha ennå en tidligere variant som jeg desverre ikke har bilde av. Disse skal sitte helt i forkant av døra. 02-Øivind vil jeg tro har bilde av disse. GSS har brukte fine speil av første type.
Første bilde av det store speilet kom vel med face-lift,bilde nr.2 med trapez speilet gikk vel fra 71-73

Redigert av Johnny Pettersen den 01-01-1970 01:00

Skrevet av 02-Oivind den 10-01-2012 22:21
#6

Den skal ha den gamle typen speil ja, som kom på første bilen og gikk til '69-'70. Har ikke funnet eksakt skifte enda... Min bil har den gamle typen og er produsert 09/69, så det kan hende den er rett rundt modellskiftet. Thor Håkon Theodorsen sin '70 2002 har trapez-speil på sin og de er mest sannsynlig originale. Når det gjelder plasseringen, så er det bare '66-'67 som hadde de plassert foran på døren.
Her er et bilde av Leif Walter Brandt sin meget fine og originale '68 2002.

Skrevet av darwin02 den 11-01-2012 00:04
#7

Øivind, akkurat slik skal en tidlig 68 modell se ut Grin korrekt type og plassering av speil, korrekt
front list panser med relief, støtfanger, slik skal også en tidlig 68 1600 ti se ut, har aldri funnet ut når bmw gikk over til en glatt type front list da..


02-Oivind skrev:
Den skal ha den gamle typen speil ja, som kom på første bilen og gikk til '69-'70. Har ikke funnet eksakt skifte enda... Min bil har den gamle typen og er produsert 09/69, så det kan hende den er rett rundt modellskiftet. Thor Håkon Theodorsen sin '70 2002 har trapez-speil på sin og de er mest sannsynlig originale. Når det gjelder plasseringen, så er det bare '66-'67 som hadde de plassert foran på døren.
Her er et bilde av Leif Walter Brandt sin meget fine og originale '68 2002.

Skrevet av 2002turbo den 11-01-2012 00:39
#8

Typisk -1968 speil Cool Hvis noen har et for salg, så ring meg.

Redigert av 2002turbo den 01-01-1970 01:00

Skrevet av Toto den 11-01-2012 17:34
#9

02-Oivind skrev:
Den skal ha den gamle typen speil ja, som kom på første bilen og gikk til '69-'70. Har ikke funnet eksakt skifte enda... Min bil har den gamle typen og er produsert 09/69, så det kan hende den er rett rundt modellskiftet. Thor Håkon Theodorsen sin '70 2002 har trapez-speil på sin og de er mest sannsynlig originale. Når det gjelder plasseringen, så er det bare '66-'67 som hadde de plassert foran på døren.
Her er et bilde av Leif Walter Brandt sin meget fine og originale '68 2002.


Det er ikke helt riktig Øyvind: min har i dag de store rektangulære speilene. Men jeg er ganske sikker på at min var levert med trapezoid speilene da den var ny. Regner med de ble montert ved restaureringen i 2002/03. Så her blir det to speil av den siste typen til salgs etterhvert - Trapezoid typen er bestillt og foreløpig bare for venstre side.
Ble bilene levert med speil på begge sider i Norge i 1970 eller med kun ett speil som i Tyskland?

Skrevet av 02dag den 20-01-2012 15:47
#10

Takk for svar og bilder. Min 68 er produsert i september, så den skal ha typen som er på bilen til han Brandt. Problemet mitt er vel som alle andre som er på utkikk etter et slik speil, at de aldri har sett et som er for salg. Heldigvis trenger jeg bare ett speil for i 1968 var det ikke påbudt med to. Så vidt jeg vet iallfall. Får jeg ikke tak i et så blir det trapeztypen.

Skrevet av GSS den 20-01-2012 18:54
#11

Er noen av disse riktige?

Skrevet av 02-Oivind den 21-01-2012 15:40
#12

Det nede til venstre er korrekt type. Smile

Skrevet av darwin02 den 10-04-2012 17:59
#13

Begynner å se på bremse-systemet på ti'en, og funderer om jeg skal oppgradere til et 2-krets system, det medfører selvfølgelig bedre sikkerhet, men også en drøss med endringer og er ikke originalt, hva mener allmennheten?

Skrevet av 2002turbo den 10-04-2012 19:55
#14

Beholde originalt enkrets Cool 1600Ti er verdt å ta vare på i 100% original stand.
Tokrets er en oppgradering for en bruksbil -- men herverk på en samlerbil !

Jeg beholder enkrets og ekstern kraftforsterker på min -68 cab.

02-Espen

Skrevet av E23 galningen den 10-04-2012 23:15
#15

Sålenge alt er iorden ser jeg ingen grunn til og bygge om. Regner selvfølgelig med alt du bytter alt av rustne bremserør og dårlige slanger.

Skrevet av 02-Oivind den 11-04-2012 00:48
#16

Støtter de to foregående innleggene! Så lenge alt er nytt og friskt, så går det helt fint å kjøre med en-krets, samt at du får beholde bilen akkurat slik den skal være Smile

Skrevet av darwin02 den 11-04-2012 18:19
#17

Takker for innspill, enkrets beholdes og det hjelper på nattesøvnenSmile

Skrevet av darwin02 den 27-04-2012 12:50
#18

Ti'en kom uten setebelter og da lurer jeg på om følgende:

Hvilken type belter var vanlig i 68, og ikke minst plassering av disse.

Noen som har innspill?

på forhånd takk.

Skrevet av Toto den 27-04-2012 13:23
#19

darwin02 skrev:
Ti'en kom uten setebelter og da lurer jeg på om følgende:

Hvilken type belter var vanlig i 68, og ikke minst plassering av disse.

Noen som har innspill?

på forhånd takk.


Jeg har en 2 punkts type uten rulle i min 70 modell som er festet under siderutene ca 15 bak B-stolpen samt med et 20 cm belte fra kardangtunnelen. Her går de sammen i en krommet "klype". Det ser ordentlig gammeldags ut...:-)

Skrevet av darwin02 den 27-04-2012 21:26
#20

Har du mulighet til å poste noen bilder?

Toto skrev:
darwin02 skrev:
Ti'en kom uten setebelter og da lurer jeg på om følgende:

Hvilken type belter var vanlig i 68, og ikke minst plassering av disse.

Noen som har innspill?

på forhånd takk.


Jeg har en 2 punkts type uten rulle i min 70 modell som er festet under siderutene ca 15 bak B-stolpen samt med et 20 cm belte fra kardangtunnelen. Her går de sammen i en krommet "klype". Det ser ordentlig gammeldags ut...:-)