Emne: BMW 02/Classic :: 73 2002 prosjekt

Skrevet av anders E21 den 28-08-2010 23:24
#1

Liten update, nå er halvbend og filter i boks!
Takk til 02ronny for handelen (avbildet litt lenger opp i tråden).
Små justeringer nå, så kan jeg kanskje rekke treffet på våler med prøveskiltSmile

Skrevet av anders E21 den 13-09-2010 16:05
#2

Planen om Våler sprakk, men men.
Ble ferdig med å rydde i motorrommet i går, og lurer på en ting:
Slangen fra BKF til innsug motor, med mottrykksventil imellom, hva er den til? Regner med at det at det blir noe vakuumgreier der, men vet ikke hvorfor det trengs. Johnny?
Byttet slangen siden den var ferdig.

Skrevet av 2000Touring den 13-09-2010 16:08
#3

Bremsekraftforsterkeren fungerer dårlig uten vakum.

Skrevet av anders E21 den 13-09-2010 16:31
#4

Hvorfor trengs vakuum?

Skrevet av 02Ronny den 13-09-2010 16:56
#5

Vakum hjelper deg så du ikke trenger å trykke så hardt på pedalen. Prøv å pumpe noen ganger på bremsepedalen uten å ha motoren igang, så kjenner du at den blir tyngre.

Skrevet av Johnny Pettersen den 13-09-2010 18:54
#6

Husk at det er pil som viser hvilken vei den en-veis ventilen skal sitte, mener og huske at pila skal peke mot motor.

Skrevet av anders E21 den 13-09-2010 23:24
#7

Johnny Pettersen skrev:
Husk at det er pil som viser hvilken vei den en-veis ventilen skal sitte, mener og huske at pila skal peke mot motor.

la merke til den, så den sitter riktigWink

Takk for svar, flere dummie spørsmål kommer senereGrin

Skrevet av anders E21 den 11-02-2011 11:51
#8

Går smått med prosjektet mitt, da låven er veldig mørk og kald for tiden...
Men har nå fått ordnet bremsene, så den er klar for prøvetur så fort det er mulig.
Er igjen noe rust å ta, men tror jeg skal klare å få godkjent den og få ut skilter uten altfor mye jobb.

Og er det noen som har en reservehjuls brønn liggende, så ta kontakt...

Skrevet av tepe den 11-02-2011 13:26
#9

Jeg har en delebil som har hel reservehjulsbrønn Bunnen har blitt byttet for noen år siden, men det ser ut til å ha blitt gjort en ordentlig jobb den kan du få billig hvis du kan bruke den.
i1002.photobucket.com/albums/af145/tepe7/SANY0195.jpg

Skrevet av anders E21 den 11-02-2011 22:31
#10

tepe skrev:
Jeg har en delebil som har hel reservehjulsbrønn Bunnen har blitt byttet for noen år siden, men det ser ut til å ha blitt gjort en ordentlig jobb den kan du få billig hvis du kan bruke den.


Du har PM Grin

Skrevet av anders E21 den 23-02-2011 17:38
#11

da er den reservehjuls brønnen i låven minSmile
Takk Terje

Skrevet av anders E21 den 28-09-2011 11:34
#12

Ja her går det veldig smått med prosjektet. Først og fremst på grunn av husrenovering, men nå er det fokus på bilen igjen.
Har vært ute å prøvekjørt, og motor går sånn passe greit (men ønsker meg en org motor) .
Har også tatt noe rust. Ny oppdagelse: bilstein dempereSmile
Frambremser er overhalt, og skal ta bakbremsene nå. Trenger sko, bremsepumpe , og muligens bremseslangen innafor bremserøret.
Får jeg tak i dette på bmw, eller er det andre plasser å få tak i? Vet at man får tak i slange på biltema, men er like greit å kjøpe alt samlet. Tips?

Redigert av anders E21 den 01-01-1970 01:00

Skrevet av 02-Oivind den 28-09-2011 14:35
#13

Har en original M10B18 liggende som du kan få billig. Du kan ringe meg hvis interessert Smile

Skrevet av anders E21 den 30-09-2011 22:27
#14

I dag har jeg hatt prøveskilter på bilen, og kjørt 8-10mil Smile
Men, div problemer:
1 : Blir i overkant varm, men har kontroll på den biten.
2: Før kjøring oppdaget jeg at den gikk på 3 syl. stift på ene pluggen. Byttet alle, og bilen gikk fint helt til siste 5 km, går nå på 3syl igjen.. Trenger jeg andre typer plugger? Hva er isåfall nr på pluggene jeg trenger? vil ha NGK... (har bosch nå)
3: Går veldig høyt på tomgang (2500-3000 rpm)- eneste måten jeg får tomgang ned på er å vri
over der jeg tror choke viren skal sitte (slik at choken er fullt på ), men da går ikke bilen ordentlig når jeg kjører..

Ellers er motor sprek og fin, og går jevnt ved vanlig kjøring.

Blir nok ikke så mye mer jeg gjør med denne motoren hvis det fortsetter sånn, har ikke kunnskaper eller int i å skru gassere og motor til stadighet. Blir nok handel med deg Øyvind, orginalt er best, og ønsker deg god bedring
Smile

Skrevet av 02-Oivind den 30-09-2011 22:44
#15

anders E21 skrev: Blir nok handel med deg Øyvind, orginalt er best, og ønsker deg god bedring Smile


Den er grei og takk foe det! Hehehe... Grin

Skrevet av anders E21 den 03-10-2011 17:21
#16

Ingen her som har noe greie på gassere???
Merkelig...
Men motoren blir tilsalgs snart, og kan prøvekjøres hvis noen er int før jeg tar ut motoren.
Kan eventuellt selges i deler.
Litt synd, for jeg tror rett person kan få en morsom motor herSmile

Skrevet av anders E21 den 16-11-2013 09:46
#17

Ja her går det unna!

Motoren ble solgt, og brukt org uskrudd motor ble kjøpt inn.
Den ble heist inn i bilen i går. Ikke hastverk her altså.

Får håpe det ikke går 2 år til før det skjer noe mer Smile

Skrevet av 2000Touring den 16-11-2013 10:44
#18

Høres bra ut Wink