Emne: BMW 02/Classic :: O-28428
Skrevet av Torleif den 23-03-2016 19:45
#1
gleder meg til og se ferdig bil
Skrevet av Torleif den 05-04-2016 22:19
#2
Nå hvordan går det med lakk arbeidet går det fremover
Skrevet av TorEnholm den 06-04-2016 10:02
#3
Torleif skrev:
Nå hvordan går det med lakk arbeidet går det fremover
Litt tilfeldig at du spør. Hadde planlagt å reise nedover å hente bilen innen et par uker, ettersom jeg kommer hjem fra jobb til helgen.
Fikk melding i dag at lakkereren hadde såvidt kommet i gang med bilen, og lite var gjort. Jeg må planlegge på nytt nå, med en alternativ plan for å få dette i mål.
Skrevet av Torleif den 12-04-2016 22:17
#4
Ja tiden begynner og bli knapp når alt skal monteres og testes må du ha bilen hjem for montering eller monterer du i Danmark
Skrevet av TorEnholm den 22-04-2016 23:00
#5
Oppdatering kommer snart, ting er på gang
Skrevet av tepe den 23-04-2016 09:21
#6
Må si jeg er spent nå, det nermer seg styggfort avreise til Oberammergau.
Håper du får den klar innen turen.
Skrevet av TorEnholm den 24-04-2016 19:09
#7
Jeg er vel like spent som deg.
Close race her i gården...
Skrevet av Torleif den 27-04-2016 01:20
#8
Ser bra ut dette håper monteringa går greit så du rekker og få den ferdig
Skrevet av TorEnholm den 27-04-2016 21:25
#9
Understell og motor får jeg ta etter BT2016. Men jeg skifter en masse dårlig gummi i oppheng, motorfester, hardyskiver og diverse som er vrient å komme til senere. Motor går inn som den er.
Skrevet av TorEnholm den 11-05-2016 17:28
#10
Det er håp i hengende snøre sies det. Sakte men sikker monteres bilen sammen. All drivverk blir satt på plass som det kom av, med untak av en del foringer, motorfester og gummi. Understell og motor få bli vinterjobb en vinter. (vet ikke om det blir førstkommende). Målet er å være klar til start neste lørdag fra Danmark.
Redigert av TorEnholm den 01-01-1970 01:00
Skrevet av Torleif den 13-05-2016 01:29
#11
ser bra ut dette skal bli morsomt og få studere den på nært hold
Skrevet av TorEnholm den 14-05-2016 11:22
#12
Bilen ble startet og varmkjørt i går. Tirsdag kommer salmaker og setter inn tak og innerkledning. Mangler enda detaljer. Blant annet krommede takrenne lister og litt av hvert på støtfangere fremme og bak.
Skrevet av Torleif den 16-05-2016 22:15
#13
det nærmer seg men fortsatt en del igjen det blir vel ferdig i siste lita
Skrevet av TorEnholm den 29-06-2016 20:57
#14
Bilen er tilbake i lakkboksen etter "fadesen" med hornene på taket. Jeg har gått og ventet på vareprøver fra salmaker, men disse ser ikke ut til å komme før jeg henter bilen. Som tidligere nevnt gikk bilen uten ett host fra Stuttgart og helt til Danmark uten ett host, så lenge det ble kjørt på full choke. Jeg spurte om han kunne se på forgasserene før jeg hentet bilen etter lakkering. Dette ble gjort og resultatet ble at han fant noe som lignet kalk i alle kanaler. Han måtte bruke kaffetrakter kalkfjerner for å få opp alle kanaler. Nå går bilen visstnok som en klokke
Skrevet av TorEnholm den 23-04-2017 10:59
#15
En ny sesong er i gang, og håper å få på plass flere biter av pusslespillet. Bilen ble delvis ferdig til Bavariatour 2016, nok til at jeg kunne delta. Selv om mye av gummi i opphen ble skiftet underveis, er det enda masse jobb igjen under bilen samt interiør. Trodde ikke en EU- kontroll skulle være et problem, men forlot stedet med fire punkter. Slakk i styrestag første punkt. Neste ulik bremse effekt på parkeringsbrems. Så da ble det tilbake på bukkene.
Ble kjøpt inn litt ekstra "goodies" når jeg først var igang.
Redigert av TorEnholm den 23-04-2017 11:18
Skrevet av Torleif den 03-05-2017 23:04
#16
ser ut som du har rigget deg til men bra underlag pass på og ikke sovne under der selv om det er et vakkert syn og våkne til
det er godt og få kjørt litt gammel BMW igjen
Skrevet av TorEnholm den 20-10-2017 23:53
#17
Som de fleste med en mengde gammel rust i garasjen vet vi at ting tar tid. Med en begrederlig sommer på vestlandet har jeg fordelt på fire veteraner kjørt maksimum 10 mil. Mye kan skyldes været, men også at det har tatt lang tid å motivere seg i å ta ned girkassa på 1600-2 og skifte simmerring på veiaksel. Det er nå gjort og motoren ser tett ut. Alle punkt på EU's mangelliste er nå tatt, samtidig som sesongen er over. Blir ikke EU kontroll før neste år. Skiftet til nye støtdempere bak, selv om ikke dette var på EU lista. Litt småjobb på understellet blir det allikevel frem mot neste år. Gjør litt dobbelarbeid sammen med NK'en