Emne: BMW 02/Classic :: F 87610
Skrevet av alfi1600-2 den 06-04-2014 17:53
#1
Imponerende arbeider. Når det gjeld lakkering, kva kostar ein heillakkering av ein 02?
Skrevet av Torleif den 11-04-2014 23:36
#2
Det kommer Ann på hvor mye du gjør selv men på en hellakkering (invenndig og utvendig) går der vel lakk for 4000- 5000 kr
Skrevet av TorEnholm den 21-04-2014 20:15
#3
Sjekket du noen gang med BMW Group Archiv for å vite produksjonsdato på bilen din?
Skrevet av Torleif den 21-04-2014 20:47
#4
Nei har ikke gjort det vet at den er tollet inn i Norge i begynnelsen av januar 67 og registrert i mars 67
Skrevet av TorEnholm den 21-04-2014 21:44
#5
Vil du jeg skal sjekke for deg? Da er det nok en 1966 produsert bil. Jeg ser at Chassisnummeret ditt tilhører samme serie som den jeg skal hente i Skien på mandag. Da er de nok "søstre" skal du se.
Skrevet av Torleif den 21-04-2014 22:52
#6
Du må gjerne sjekke det for meg. Skal du til stig på mandag hvilken vei kjører du da du kunne jo stukket innom
Skrevet av TorEnholm den 24-04-2014 17:16
#7
Her Torleif, dette er hva jeg fikk i svar fra BMW Group Achiv:
Dear Mr Enholm,
Thank you for your email.
The BMW 1600 VIN 1508053 was manufactured on October 23rd, 1966 and delivered on November 03rd, 1966 to the Norwegian BMW importer Nordisk Motor Compani A/S in Oslo. The original colour was Caribe, paint code 059.
We hope this information is helpful for you.
Yours sincerely,
Julia Oberndörfer
BMW Group Archiv
WAY Group
Alfred-Arndt-Str. 2
80807 München
Internet:
www.waygroup.de
Skrevet av Torleif den 28-04-2014 17:08
#8
Takk for info og et hyggelig besøk Tor
Skrevet av TorEnholm den 01-05-2014 00:13
#9
Ja Torleif, takk for titten. Det er litt av noen verksteder du har der, samt en god samling veteraner. Plukket opp noen -66 detaljer jeg ikke visste om.
Turen hjem ble litt anderledes enn jeg trodde. Etter å hatt tøffet problemfritt fra Skien til Kristiansand, begynte det å bli en ny lyd i bilen. Fra Moi og hjem satt jeg med hjertet i halsen. Jeg skal starte en tråd om prosjektet en av dagene.
Skrevet av Torleif den 06-05-2014 22:48
#10
Har nå begynt på restarering av bakstilling og drivaksler.
utrolig hva sandblåsing gjør det så ikke så ille ut men når bakstillinga var sandblåst så var der masse som måtte sveises.men nå ligger delene ny malte og venter på nye foringer og lager. Driv akslene er en annen sak har demontert disse og her trengs det en del nye deler eller pent brukte må nok rote litt rundt på loft og låve og se hva som dukker opp.
(fikk du gjort ferdig dine Tormod)
Skrevet av Bassik den 08-05-2014 22:15
#11
Torleif skrev:
Har nå begynt på restarering av bakstilling og drivaksler.
utrolig hva sandblåsing gjør det så ikke så ille ut men når bakstillinga var sandblåst så var der masse som måtte sveises.men nå ligger delene ny malte og venter på nye foringer og lager. Driv akslene er en annen sak har demontert disse og her trengs det en del nye deler eller pent brukte må nok rote litt rundt på loft og låve og se hva som dukker opp.
(fikk du gjort ferdig dine Tormod)
Kan hende at du finner noe til drivakslene dine i Sande.
Ta med deg noen mål..
Skrevet av Torleif den 17-05-2014 01:25
#12
Har fått gjort litt denne uken har gjort ferdig pedalboksen og hovedbremse sylinder og bakstillinga men driv akslene er en litt større utfordring da jeg ikke har alle delene jeg trenger for og få de orndligen kommer vel til og måtte lage deler for og få disse i orden.
Skrevet av TorEnholm den 17-05-2014 10:31
#13
Jeg har kanskje noen deler til deg på bakakslingen. Som nevnt fikk jeg en 1600-2 av Darwin02 som kanskje har det du trenger. Eneste er vel at 1970 1600-2 har kort diff eller hva? Jeg er noen tusen mil hjemmefra så jeg får ikke sjekket før i slutten av måneden....
Skrevet av Torleif den 17-05-2014 14:25
#14
TorEnholm skrev:
Jeg har kanskje noen deler til deg på bakakslingen. Som nevnt fikk jeg en 1600-2 av Darwin02 som kanskje har det du trenger. Eneste er vel at 1970 1600-2 har kort diff eller hva? Jeg er noen tusen mil hjemmefra så jeg får ikke sjekket før i slutten av måneden....
Men trenger du ikke disse delene selv til drivakslene på NK en eller har du fått disse i orden ?
Skrevet av TorEnholm den 17-05-2014 17:36
#15
Hvilket år gikk de fra mansjett i en ende til mansjett i begge ender? Jeg skal se etter når jeg kommer hjem hva som står på delebilen og jeg har til overs. Dele katalog kopiene jeg fikk av deg er helt supre. Har du kopi av Vehicle Trim, Diff og mellomaksel? kapittelet?
Skrevet av Torleif den 17-05-2014 22:36
#16
TorEnholm skrev:
Hvilket år gikk de fra mansjett i en ende til mansjett i begge ender? Jeg skal se etter når jeg kommer hjem hva som står på delebilen og jeg har til overs. Dele katalog kopiene jeg fikk av deg er helt supre. Har du kopi av Vehicle Trim, Diff og mellomaksel? kapittelet?
Tror nok det
skal sende de til deg til mandag
Skrevet av Torleif den 02-07-2014 00:26
#17
Da var første drivakslen ferdig
har fått gjort litt på forstillinga også
Redigert av Torleif den 01-01-1970 01:00
Skrevet av TorEnholm den 04-07-2014 10:23
#18
Oi, bærre lækkert. Blir som nytt. Hva slags maling bruker du?
Jeg var hjemme for noen uker siden men fikk ikke syslet noe videre med bil. fredigstillelse av verksted er prioritert. Regner med at neste gang jeg er hjemme blir verkstedet ferdig. Da må jeg begynne å demontere delebil. Ser du fikk rette drivakslingene.
Skrevet av Torleif den 05-07-2014 19:24
#19
Fikk ikke tak i så jeg har reparert de gamle det måtte lages noen nye deler så det ble dreing herding og sliping
skal få ferdig den andre på mandag