Emne: BMW 02/Classic :: BMW 1602 touring

Skrevet av Johnny Pettersen den 22-06-2013 16:31
#1

Det er det på skinna ja, da er den andre sikkert bedre enn den du har på bildet, viktig at høyden er lik, ellers blir kassa mot mellomaksel skeiv

Skrevet av goty den 08-07-2013 19:20
#2

..

Redigert av goty den 15-09-2013 21:47

Skrevet av 02Ronny den 09-07-2013 08:02
#3

Jeg setter alltid boltene pekende fremover i hardykoblingen... Bruker ikke være noe stort problem å få i disse boltene da.
Har du satt i de andre 3 mens akslingen sto på bilen?

Skrevet av goty den 09-07-2013 09:58
#4

De 3 andre ble presset/trykket gjennom slik det er på bildet. Har jeg brukt feil fremgangsmåte?

Skrevet av goty den 09-07-2013 09:58
#5

De 3 andre ble presset/trykket gjennom slik det er på bildet. Har jeg brukt feil fremgangsmåte?

Skrevet av 02Ronny den 09-07-2013 17:11
#6

Men hvis du fikk inn de andre tre, forstår jeg ikke hvorfor du ikke får inn den siste? Regner med at du har bilen oppjekket bak så du får vridd akslingen dit du vil ha den...
De andre boltene skal ikke ta borti noe når du vrir akslingen.

Skrevet av goty den 09-07-2013 18:08
#7

Jeg måtte jo presse alle boltene gjennom gummien. Men den siste bolten kommer jeg ikke til pga liten plass, når jeg prøver å vri akselen treffer bolten jeg må presse inn en annen liten bolt som er festet i kassa. (som jeg ikke ser eller kommer til :<
imageshack.us/a/img713/7174/ngfh.jpg
img543.imageshack.us/img543/548/celp.jpg

Redigert av goty den 01-01-1970 01:00

Skrevet av Torleif den 09-07-2013 21:55
#8

Skjønner ikke at dette ikke går du har jo fått inn 2 er vel bare og vri akslen i den posisjon som du hadde når du satte i de 2 andre. Alternativ 2 er og skru hardykoblingrn på akslen før du tar akselen oppSmile

Skrevet av goty den 10-07-2013 10:51
#9

Det går, tro meg Sad. De 3 som jeg har fått gjennom er jo lett tilgjengelig. Bolten presses jo inn fra baksiden (fra girkassen og mot akselen) mens den siste er helt utilgjengelig med fingre og verktøy. Uansett, nå er det 7 dager i spania. Så da skal denne hodepinen få være i fred et par dager.

Skrevet av 02-Oivind den 10-07-2013 21:36
#10

Hva med å vri akselen til en egnet posisjon før du setter inn bolten, da må det gå helt fint! Du fikk jo tross alt inn de andre boltene på den plassen?

Skrevet av tepe den 10-07-2013 23:17
#11

Ta ut og snu alle boltene slik at du har mutterene mot girkassa og ikke boltene mot girkassa da kan du snurre akselen uten at noe tar i

Skrevet av E23 galningen den 11-07-2013 10:35
#12

Også kjøper du nye låsemuttere. Tro meg det er ikke noe morsomt når de løsner igjen.

Skrevet av 02Ronny den 12-07-2013 12:59
#13

Tror det vil gå opp et lys for deg snart Smile
Dette er egentlig ikke et problem... Du har nok låst hue ditt på at du skal ha boltene igjennom "feil vei"...

Nå må du gjøre som følger: Ta ut igjen de tre boltene som du har satt inn bakover, å sett de inn fra akslingen og fremover istedet.

MEN , hvorfor kan du ikke vri det siste boltehullet nedover? Tar en av de andre boltene borti det 10mm boltehodet så det ikke går å snu den?

Skrevet av goty den 18-07-2013 19:16
#14

Det du skriver på siste setningen stemmer på en prikk. Boltene ligger jo inn på baksiden, så mutteren festes fra min side som illustrert over.


Fikk endelig fikset problemet. koblet akslingen fra gummien, roterte på gummien slik at boltene fikk en bedre plass som var lettere å jobbe med. Smile

Redigert av goty den 21-07-2013 11:42

Skrevet av goty den 12-09-2013 20:52
#15

Sliter litt med bensinlukt i kabinen om jeg tar en krapp sving med BMW'n. Noen som vet om noe "triks" ? Regner med det er skvulp fra tanken som skaper lukten. Byttet nylig tankhals Smile

Skrevet av Johnny Pettersen den 13-09-2013 07:25
#16

På tankhalsen er det ett lite hull for lufting til tanken, derfra skal det gå ett aluminiums rør som skal gå ut av karroseriet i bakkant av tanken helt inntil den langsgående bjelken i midten ved siden av tanken. Er vel gummi gjenomføring karosseriet uten at jeg husker ifarten hvordan den ser ut.

Skrevet av goty den 15-09-2013 21:49
#17

Ok, skal se hvordan det står til med det røret. Presset det inn i et lite hull på tankhalsen ja Smile

Skrevet av goty den 03-10-2013 20:52
#18

Original er ofte det beste? Byttet til chrome grill og fikk klistret på 1600 og touring logo bak Smile.

Veldig fornøyd med resultatet, var redd for at den skulle bli kjedelig med original grill. Men tvert imot Smile


imageshack.us/a/img51/7969/hzoz.jpg
imageshack.us/a/img19/707/lm9f.jpg
imageshack.us/a/img534/8397/hxyn.jpg
imageshack.us/a/img809/6060/jlut.jpg
imageshack.us/a/img197/644/gkt0.JPG
imageshack.us/a/img266/8853/8v71.jpg

Skrevet av goty den 13-02-2014 15:51
#19

Leverte bilen på en tidlig eu kontroll i dag for å finne ut av diverse feil ved bilen. (ordinær dato 30.4.2014)
imagizer.imageshack.us/v2/853x548q90/593/ehjy.png

Litt komisk at de klarte å spore av armen til fjernlyset og deretter gir meg 2er feil pga defekt bryter.

Redigert av goty den 01-01-1970 01:00

Skrevet av Torleif den 14-02-2014 06:49
#20

Ser ut som om sveieapperatet må frem for og få den godkjent før sesongen :-)