Emne: BMW 02/Classic :: Weber 45 i e21
Skrevet av geirm den 22-04-2010 20:14
#1
Det er selfølgelig vanskelig å være internett doktor men jeg begynner å bli sikker på at kamakselen din er en tann eller to feil. Du får ta frem papiret som fulgte med kamakselen når du kjøpte den og lese nøye. Der står det noe om ved hvilken veivakselgrad innsugsventilen skal begynne å opne. Da trenger du måleur, magnetfot og gradeskive.
Geir...
Skrevet av oyvind den 22-04-2010 22:30
#2
Hei min gjør 8000 rpm. uten problem.
Registere er nok ikke feil , men dine forgassere er nok for små " halsringer osv." bilen får nok ikke nok mat rett å slett.
Hvis ikke fordeleren en def.
Går bilen normalt i normel kjøring er ikke registret feil.
For står den feil er bilen utrolig treg i alt.
Kai i Enebak kan mye om dette, så å baksnakke han her syns jeg er feil, har han lurt noen så får de ta det med han og ikke ett helt Forum.
Ellers blir det feigt.
Skrevet av 02-Oivind den 22-04-2010 23:39
#3
Det er ikke få som har gått på en smell ute hos Kai, så det kan være greit å opplyse folk om hvordan ting er, så kan de jo ta sine forholdsregler. Når det er sagt, så skal man ikke kimse av kunnskapene til Kaspersen når det gjelder 02.
Skrevet av Hauso den 22-04-2010 23:58
#4
Den oppfatninga har jeg også.. Han er nok en luring, men det er ikke tvil om at han vet hva han snakker om.. En ting er sikkert! Jeg skal ut til han å "blære" med bilen når den blir ferdig
Tipper han blir overraska
Men nå er det nok OT fra min side, tilbake til weberne til Jaas
God natt
Skrevet av 02touring den 23-04-2010 06:52
#5
Thomas skrev:
Kai Kaspersen vil jeg råde alle til å holde seg langt unna. Mye svindel der i gården. Har lurt undertegnede med fler for tusen vis av kroner. Han skal ikke anbefales av 02 Classic.
jeg skal ikke si så mye om det, men jeg har aldri hørt noe om alle de gangene han har kjørt rundt og hjelpa folk gratis. men å ringe/sms for å få tips, koster ikke stort.
og jeg trur de fleste er enig at han er nesten en 02konge når det gjelder motor
Skrevet av jaas den 23-04-2010 06:56
#6
Etter merkene er ikke registeret feil,da er det i tilfelle feilmerking på kammen. Det kan jo godt være... Sendte en mail til kmcams igår,og de skulle sjekke opp hva jeg hadde fått,og hva som eventuelt kan forårsake dette. Fikk ikke med noe papir som sa hvilken grad den skulle åpne desverre,men det får jeg nok vite om jeg spør de. Begynner å bli ganske demotiverende dette her ja.
Og bilen fungerer bra opptil 5-5500 synes jeg,men skal ta og teste og ta litt tider for å se hvor mye den dabber av over dette turtallet.
Skrevet av jaas den 25-04-2010 21:28
#7
Har idag brukt en drøy time i garasjen,og etpar timer på veien..(Håper ingen har anmeldt meg).. Ser faktisk ut som det begynner å løsne litt på høyere turtall og nå..
Har vært en kombinasjon av flere feil,men vet ikke om jeg tør si hva jeg tror hovedårsaka var...hehe...noen her var inne på det vertfall..
Skrevet av 2000Touring den 25-04-2010 22:43
#8
jaas skrev:
Har vært en kombinasjon av flere feil,men vet ikke om jeg tør si hva jeg tror hovedårsaka var...hehe...noen her var inne på det vertfall..
Kom med det - alle kan(og vil) drite seg ut av og til - det er det man lærer av.
Skrevet av jaas den 25-04-2010 22:50
#9
Ja er sant det...
Sjekka ganske nøye mente jeg selv når jeg monterte,men ALLE
eksospakningene var feil på...det er ei per sylinder...Dritt ja!! Og pga det så fikk jeg ikke tenninga rett til maksturtallet. Og når eksosen og tenninga var på plass oppdaget jeg plutselig en feil til :
Er så trangt rundt 4'er sylinderen at når turtallet kom "klipte" trakta ut et hull i filteret.
Så jeg fjerna selfølgelig den delen som var nesten av :
Da virka det som bilen dro lett til 7 og gjerne over det og..
Men måtte slutte av før jeg fikk testa skikkelig uten at filteret lå og blokkerte litt.
Så,takk for alle innspill!!..
Skrevet av 2000Touring den 25-04-2010 22:56
#10
Kjempemorsomt når man finner ut av det - og ting fungerer som det skal
Skrevet av 02-Oivind den 25-04-2010 22:57
#11
Flott at det går som det skal
Og det beste er jo om feilen er enkel og gratis å ordne...
Skrevet av jaas den 25-04-2010 23:03
#12
02-Oivind skrev:
Flott at det går som det skal
Og det beste er jo om feilen er enkel og gratis å ordne...
Hehe,ja det er helt sikkert...
Eneste at jeg må ordne meg annet filter nå da...
Men var godt å kjenne at den dro godt over 7000,selv om en sikkert ikke kommer til å være så mange ganger der oppe..
Skrevet av jaas den 25-04-2010 23:04
#13
2000Touring skrev:
Kjempemorsomt når man finner ut av det - og ting fungerer som det skal
Jepp,uten tvil..
Skrevet av Hauso den 05-05-2010 23:26
#14
så bra!! håper du har løst det nå da