Emne: BMW 02/Classic :: T 7002

Skrevet av geirm den 12-03-2010 20:50
#1

Rom ble ikke bygd på en dag, så heller ikke T-7001. Har ikke vært så flittig i det siste, har liksom ikke frista siden det har vært så kaldt. Det mildere været gir mer arbeidslyst.

Kappa ut snorkelen og felte inn et stykke jeg kappa ut fra det gamle frontstykket. Ikke fort gjort akkurat, for de med dårlig tid la snorkelen stå.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2008.jpg
i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2010.jpg

Laga forbindelse mellom tverrkanalen i frontsykket og rammevangene. Gir ekstra stivhet til fronten.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2009.jpg

Høytaler montering etter Rudolf metoden

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2011.jpg


Geir...

Skrevet av geirm den 27-03-2010 16:05
#2

Har vurdert å kjøpe rottesserie fra Gasolin til 5,5 tusen men etter å ha studert Turbo Svein's løsning valgte jeg å kopiere den.

Svein har bygd sin rottesserie på 2 Biltema motorbukker som han har forhøya. Jeg har brukt en gammel motorbukk samt en Biltema motorbukk som jeg modifiserte.

Kostnad: 1 stk brukt Biltema motorbukk 400,- stål fra kapp (gratis) samt 10 timer arbeid. Det som tar tid er å lage innfestningen til bilen å de må du lage om du kjøper rottesserie fra Gasolin også.

Har ikke testa om den funker ennå, ilddåp på mandag.

Geir...



i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2066.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2067.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2070.jpg

Skrevet av 2000Touring den 27-03-2010 16:48
#3

Ser jo kjempemessig ut dette. Får du bilen klar til Ålesund eller?

Skrevet av 323-Harald den 27-03-2010 16:52
#4

Eg ser framgang og veldig bra den greia du laget. Hvorfor har du aldri vurdert 2 søyle bukk. Eg tenke at det måtte vært helt perfekt for deg.
Pris e sikkert et argument ,men eg tror det hadde lettet vedlikehold på sikt og betalt seg til slutt. Du må ha lykke til med imponerende stålarbeid.
Et siste spørsmål har du kunnskap om alpina c1 e21 og motorspec.
Tenker cam,dyser,tenning, og annet kjekt å vite. Vil optimalisere 323i til å bli en fintunnet 170hk c1 replika.

Skrevet av geirm den 27-03-2010 17:07
#5

2000Touring skrev:
Ser jo kjempemessig ut dette. Får du bilen klar til Ålesund eller?


Nei, den blir nok ikke ferdig til Ålesund. Tror faktisk ikke den blir ferig i år i det heletattSadSad

Geir...

Skrevet av geirm den 27-03-2010 17:14
#6

323-Harald skrev:
Eg ser framgang og veldig bra den greia du laget. Hvorfor har du aldri vurdert 2 søyle bukk. Eg tenke at det måtte vært helt perfekt for deg.
Pris e sikkert et argument ,men eg tror det hadde lettet vedlikehold på sikt og betalt seg til slutt. Du må ha lykke til med imponerende stålarbeid.
Et siste spørsmål har du kunnskap om alpina c1 e21 og motorspec.
Tenker cam,dyser,tenning, og annet kjekt å vite. Vil optimalisere 323i til å bli en fintunnet 170hk c1 replika.



2 søyler hadde klart vært fint, men det er ikke et lokale jeg eier og i garasjen er det ikke plass.

Alpina C1 hadde vel ikke mye annet enn en annen kam (292?) samt litt modifisering av innsprutet.

En venn av meg satte en 2,5l fra E30 inn i sin 323 med det orginale K-jetronic innsprutet. Det ble et skikkelig merkbart løft i effekten. Eksakt hvor mye vet jeg ikke. K-jetronicen er jo mekanisk og ikke lett å modifisere for høyere effekt.


Geir...

Skrevet av geirm den 30-03-2010 00:59
#7

Hvilken hærlig følelse å kunne snu bilen fra ene siden til den andre på sekunder, fantastisk. Dette skulle jeg ha gjort for lenge siden, men det er vanskelig og lite lurt å sveise bærende karoosseri med bilen opphengt i hver ende. Nå kommer jeg imdlertid til alt og ser noen skjønnhetsflekker jeg må fixe på, ikke noe stort heldigvis.

Balansen i rottesserien er perfekt, snur bilen uten å bruke krefter i det hele tatt, kjempe morroGrinGrinGrin.

Resten av understellsmassa fjernet på under 3 timerShock

Geir...


i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCF5001.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCF5002.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCF5003.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCF5004.jpg

Skrevet av 02alpina den 30-03-2010 18:29
#8

Veldig bra Geir - hva brukte du på fjerning av understellsmassen da- noe spesielt eller skrape og stålbørste på vinkelsliper

Skrevet av geirm den 30-03-2010 23:58
#9

02alpina skrev:
Veldig bra Geir - hva brukte du på fjerning av understellsmassen da- noe spesielt eller skrape og stålbørste på vinkelsliper


Hei Per, jeg har brukt malingsskrape og hoggjern med avrunda hjørnerShockShock. Funka aldeles utmerket hos meg.

Geir...

Skrevet av 02turbo den 31-03-2010 11:01
#10

Hei Per
Jeg brukte noen gamle skraper som vi bruktet til å skrape av lakk da vi hadde trebåt. Malingsskraper er det raskeste etter min mening. Bare å brette opp erma og gå igang

turboSvein

Skrevet av Johnny Pettersen den 31-03-2010 12:41
#11

Det sammen med en varme pistol kan du gå påska imøte

Skrevet av Hauso den 07-04-2010 11:54
#12

Er det no lurt med varmepistol? Tectylen avgir jo gasser som ikke er sunt i det hele tatt. Hørt om en som ble varig skadet av dette med varmet tectyl og gassene det avga.. Men stativet ditt så dritbra ut Geir! Skal få laget meg et sånn en dagPfft

Skrevet av Johnny Pettersen den 07-04-2010 21:36
#13

Man bruker selvfølgelig vernemaske som tar gasser!

Skrevet av geirm den 07-04-2010 22:22
#14

Johnny Pettersen skrev:
Man bruker selvfølgelig vernemaske som tar gasser!


ShockShockShockShock ikke rart jeg har dårlig hukommelse da Cool.

Geir...

Skrevet av Hauso den 08-04-2010 18:49
#15

vernemaske er for pyserWink kanskje derfor jeg også er litt fjern? Pfft

Skrevet av geirm den 14-06-2010 22:09
#16

Måtte på side 2 for å finne igjen prosjekttråden min, tydlig at det er lenge siden sist. Hva skjer'a Bagera.

Vel, har fortsatt der jeg slapp, fjerna lakken fra taket, slipt ned motorommet, slipt litt mer i hjulhusa bak og slipt ned forre hjulhus.

Har igjen litt sveis så er jeg klar til å grunne, det blir "the turning point". Da er jeg igang å gjennoppbygge bilen, ikke'no mer som skal bortGrinGrinGrin.

Noen bilder:

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2260.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2258.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2261.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2257.jpg

Å for f...., jeg glemte det viktigste, jeg har slipt ned bunnplata også. En gedigen grisejobb.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/DSCN2263.jpg


Geir...

Skrevet av 02-Oivind den 14-06-2010 23:48
#17

Du er en syk syk mann, Geir! Shock
Du har hørt om syrebad?? Pfft

Skrevet av E23 galningen den 14-06-2010 23:50
#18

Også lurer du på hvorfor du aldri blir ferdig.Grin

Skrevet av Hauso den 15-06-2010 00:02
#19

Det er en helvettes jobb å slipe ned bunnplata ja! Gjorde det selv på min, men da lå jeg under bilen... Pfft

Skrevet av geirm den 15-06-2010 18:35
#20

02-Oivind skrev:
Du er en syk syk mann, Geir! Shock
Du har hørt om syrebad?? Pfft


Joda jeg har hørt om syrebad, men jeg skulle jo kun bytte noen små deler for å så bruke den som den var. Men som mange har påpekt, prosjektet har bikka litt overShockCool

Geir...