Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Tette Bolt/skruehull i karosseri
2000Touring
Holder på å pusse opp motorrommet på Touringen samtidig som jeg bytter motor til Tii Smile Jeg har en del skrue/bolthull(Ø5-6mm) i innerskjermene jeg jeg gjerne skulle ha tettet. Hvordan kan jeg gjøre dette for å få en varig bra løsning. Tenkte først at jeg kanskje bør sveise igjen hullene og begynte med det. Men det var ikke så lett for en med billig/dårlig sveiseapparat, og liten erfaring med å sveise. Finnes det andre muligheter som blir bra?
Redigert av 2000Touring den 13-01-2009 15:12
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Johnny Pettersen
Kjøpe svarte karosseri propper i gummi, eneste løsningen hvis du ikke sveiser igjen hullene, sparkel løsner igjen.
 
geirm
Enig med Johnny, sveis eller gummi propper.

Jeg har sveist mange slike hull på gr.2 bilen min, det er ikke vanskelig. Laga meg et aluminium mothold som jeg legger på baksiden når jeg sveiser, da sprer du varmen og sveisen flyter fint. I og med at sveisen flyter blir det ikke så mye å slipe etterpå. Sveisen fester ikke til aluminium.

Geir..
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
2000Touring
Johnny Pettersen skrev:
Kjøpe svarte karosseri propper i gummi, eneste løsningen hvis du ikke sveiser igjen hullene, sparkel løsner igjen.


Hvor får man tak i slike gummipropper? Vet ikke om det er mannen eller sveiseapparatet som er udugelig - eller en kombinasjon. Nesten med en gang jeg begynner å legge på sveis begynner materiealet og smelte, og hullet blir bare større Sad
Har skrudd alt ned på minimum på apparatet, matingen også.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2000Touring
geirm skrev:
Enig med Johnny, sveis eller gummi propper.

Jeg har sveist mange slike hull på gr.2 bilen min, det er ikke vanskelig. Laga meg et aluminium mothold som jeg legger på baksiden når jeg sveiser, da sprer du varmen og sveisen flyter fint. I og med at sveisen flyter blir det ikke så mye å slipe etterpå. Sveisen fester ikke til aluminium.

Geir..


Hørtes ut som en god ide med alu mothold. Hvor får man tak i noe slikt?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Lasse
Det er vel bare å ta hva som helst av alu. som du ikke har bruk for å banke til og holde imot. Evt. montere et slags håndtak i alu'en slik at du ikke brenner neven av deg.

Et sammenpressa kobber-rør funker også (ekstra bonus hvis det er med plast på....)
/ Lasse
 
geirm
2000Touring skrev:
Hørtes ut som en god ide med alu mothold. Hvor får man tak i noe slikt?


Har dreiebenk serru, tok bare en aluminiumsbolt og dreide den til en grei fasong. Tenkte jeg skulle ta bilde av den men den har nok blitt noe annet siden da.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
02dag
Jeg har laget et mothold av kobber. Lagde det av et kobberrør som jeg slo flatt og lagde en passende vinkel på. Det fungerer også fint.

Når du sveiser så vær nøye med å rengjøre for gammel lakk og slikt både på for og bakside. Mitt apparat har 7 innstillinger på strømstyrke, og jeg bruker stort sett innstilling nummer 2 når jeg skal sveise to plater kant i kant eller slike hull som du snakker om.
Redigert av 02dag den 17-01-2009 22:14
1968 2002 på skilter juli 2016
 
2000Touring
02dag skrev:
Jeg har laget et mothold av kobber. Lagde det av et kobberrør som jeg slo flatt og lagde en passende vinkel på. Det fungerer også fint.

Når du sveiser så vær nøye med å rengjøre for gammel lakk og slikt både på for og bakside. Mitt apparat har 7 innstillinger på strømstyrke, og jeg bruker stort sett innstilling nummer 2 når jeg skal sveise to plater kant i kant eller slike hull som du snakker om.


Ok. Jeg har vært flink til å gjøre rent på framsiden, men ikke på baksiden. Skal prøve å gjøre rent bak også. Nå har jeg skaffet meg alumothold også, så kanskje det hjelper også. I forhold til apparatet mitt er det ikke så mange innstillingsmuligheter. To vippebrytere og trinnløs mating. Trådmatingen har jeg på trinn 2 av 10. Har begge vippebryterene på minimum(dvs min og 1). Jeg sveiser med flussfylt tråd også, tenkte det var like greit, selv om jeg har liten gassflaske...
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02-Oivind
Bruk gass når du sveiser karosseri. Da slipper du slagget og sparer deg mye etterarbeid! Rørtråd krever også mer varme for å gi bra resultat!
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
geirm
2000Touring skrev:
Jeg sveiser med flussfylt tråd også, tenkte det var like greit, selv om jeg har liten gassflaske...


Jeg fikk anbefalt flusstråd av en "expert" det var så bra. Jeg holdt på å gå fra vettet, det var komplett umulig å få til god sveis. Det ble bare hull der jeg skulle sveise, fikk en kjempejobb med å gjøre det bra igjen.

Det er selfølgelig mulig at mitt sveiseapparat ikke går med flusstråd, men jeg er rimelig sikker på at du får et veldig mye bedre resultat med dekkgass. Husk bare at med MIG bruker du blandingsgass, ren Argon gir poret sveis (Stratos (Nidar) sveis).

Det er som Øyvind sier, det blir best med gass sveis. Men det er ikke lett for en amatør å sveise med gass heller, og så må man ha tilgang til et gass apparat.

Geir...
Redigert av geirm den 18-01-2009 11:13
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Johnny Pettersen
Det skulle ikke vært lov og annonsere MIG apparat med tråd hvor man ikke trenger gass. Fullstendig ubrukelig.
 
02-Oivind
Nei, er kun til konstruksjonssveising og båtbygigng at rørtråd er å foretrekke! Rørtråd krever som sagt mye mer av MIG-apperatet og de billige apperatene faller igjennom, uten unntak.
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
2000Touring
Okey, så konklusjonen er at jeg bør få tak i ei gassflaske og sveise med normal tråd. Apparatet mitt er mulig å bruke både med flussfylt og vanlig tråd.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
peterrk
Du skal sveise MAG på karroseri. dvs at du ikke bruker rein argon, men Mison 18 el.

Med MIG bruker du rein Argon el lignende inert gass.

Det går å blande, iallefall på stål, men det blir vanskelig å sveise.
 
2000Touring
peterrk skrev:
Du skal sveise MAG på karroseri. dvs at du ikke bruker rein argon, men Mison 18 el.

Med MIG bruker du rein Argon el lignende inert gass.

Det går å blande, iallefall på stål, men det blir vanskelig å sveise.


Er forskjellen på MIG og MAG dekkgassen man bruker? På apparatet mitt tror jeg man bare kan bruke små (1/2kg?) gassflasker. Mener å huske at jeg får kjøpt det på Torshov bilrekvisita. Og det er vel 2 forskjellige å velg i mellom om jeg ikke husker feil.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2000Touring
Ser på Torshov bilrekvisita at jeg kan velge mellom 3 forskjellige gassflasker.
1) co2
2) argon
3)co2/argon

Hva anbefales?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
peterrk
Forskjellen på mig mag er ar gassen.
mIg for inert og mAg for aktiv.

Skal du sveise eksotiske ting som alu sveiser du MIG iom at du må bruke en inertgass som regel argon.
(for et bra resultat må du også som reglel bytte matehjul og slangepakke.)

Du kan bruke akkurat hvordan flaske du vil på apparatet ditt.
Regner virkelig med du må betale det hvite i øyet når du kjøper småflasker på thorsov.

Hvis du vil eie tror jeg YARA er billigst. De selger 10l flasker.
På aga får du bare kjøpt 5liter og de koster like mye å fylle som en 20l!!

Skal du sveise vanlig svartstål skal du ha en argon\co2 miks.
 
2000Touring
peterrk skrev:
Forskjellen på mig mag er ar gassen.
mIg for inert og mAg for aktiv.

Skal du sveise eksotiske ting som alu sveiser du MIG iom at du må bruke en inertgass som regel argon.
(for et bra resultat må du også som reglel bytte matehjul og slangepakke.)

Du kan bruke akkurat hvordan flaske du vil på apparatet ditt.
Regner virkelig med du må betale det hvite i øyet når du kjøper småflasker på thorsov.

Hvis du vil eie tror jeg YARA er billigst. De selger 10l flasker.
På aga får du bare kjøpt 5liter og de koster like mye å fylle som en 20l!!

Skal du sveise vanlig svartstål skal du ha en argon\co2 miks.


Veldig bra med konstruktive svar

Men kan man lite generer ofte et svar nye spørsmålSmile
Hva vil det typisk koste meg å kjøpe en flaske fra Yara for å eie? Kikket litt på Yaras hjemmeside i forhold til gass, og fant ingen flasker hvor det var ferdig blandet med Argon/CO2. Må jeg da bruke 2 flasker og blandeventil? Deres anbefaling til MAG-sveis var Secure 18
Og ja småflasker er dyrt - 200kr pr stk.

Er usikker på om jeg forstod deg rett i forhold til hva jeg bør velge av gass til rustsveising, men i og med at man skal bruke MAG så må man ha blanding med Argon/CO2 eller bare CO2 evt Secure 18?
Redigert av 2000Touring den 21-01-2009 10:20
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
geirm
Secure 18 er sikkert Argon med 18% CO2 det samme som AGA Mison 18. Det vil funke ypperlig.
Er spent på hva du eventuelt må betale på Yara, jeg leier flaske hos AGA det koster ca 1200 i årsleie pluss fylling ca 1100.

Geir..
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,102,724 Unike besøk