Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 2

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Vurderer kjøp av 02.
Lasse
Via en kompis har jeg kommet over en 1973/74 modell 02 USA utgave m/stygge støtfangere og firkantede baklykter.
Tror fargen er Polaris. Takluke. 1 stk solex forgasser. Blått int.

Jeg er usikker på om bilen er har vært registrert i norge ennå, dette skal jeg få sjekket opp da jeg fortsatt er usikker på hva slags planer jeg har for denne. Det blir i retning "original-stand", sånn nesten iaf.

Bilen er rimelig sliten. Den har stått ute de X-antall siste åra, men under presenning.
Interiøret er pill-råttent og det meste av vinduer mangler.
Motoren ser ikke ut, og jeg tviler på at det er mulig å få start på den.
Mangler bla. vannpumpe og peilepinnen til oljen sto ikke 100% i hullet sitt så bunnpanna og det som evt. måtte være av olje nedi der er sikkert full av dritt og inntørket.

Div. småbulker. De værste ser ut til å være den ene a-stolpen og den ene takrenna.

Rust finnes. Det var ikke like enkelt å komme til overalt pga. bilens plassering og klærne jeg hadde på meg, men det er iaf. gjennomrustet i overgangen gulv/torpedovegg på begge sidene og en del overflaterust utvendig. Panseret har litt rust på innsiden, hjulbuene ser relativt OK ut, og støtdempertårnene bak ser veldig bra ut.
Tatt i betrakning at bilen har stått utendørs såpass lenge så ser den faktisk ikke så aller aller værst ut, men det er jo som sagt langt ifra et prakteksemplar og er å betrakte som et "påbegynt prosjekt", som da må restartes...

Nå trenger jeg deres velsignelse (eller ikke), samt gode råd, tips osv.
Evt. ting jeg også burde sjekke?
/ Lasse
 
2002turbo
Oi, Oi ....dette høres ut som mye tid og penger Angry
En 02' som har stått fuktig i flere år er ingen lett jobb.

Tenk deg nøye om før du setter igang.
Kanskje du heller bør se deg om etter et bedre objekt ?

...men ingen ting er håpløst Cool
Espen Alm
2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68
1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08
Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97
Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94
 
Lasse
Vurderer å legge inn et skam-bud på 6000,- noe mer enn det er jeg i såfall ikke interessert i å betale. Som du sier så er det et stykke arbeid og det kommer til å koste $$$, £££ og s64;s64;s64;.

Noen som har oversikt over tilgjengelighet på interiør? Tenker da baksete, stoler og dørpaneler. Tepper er vel mulig å få kjøpt fra butikker ala Jaymic.

Tanken, hvis det blir aktuellt, er å gjøre en del av grov-jobben og det mekaniske selv og så få broren til denne kompisen min til å gjøre fin-jobben på panelene ol. Han er biloppretter.

Penger er jo et tema, men dette prosjektet kommer nok til å strekke seg over 2 år så. Så hvis jeg kan få den til 6000 og det viser seg at det er bare søppel så er det bare å selge det som er mulig å selge og så heller realisere tapet. Grin

Hadde også vært trivelig med et syrebad til denne. Er det andre enn BS-Teknikk i Oslo/Akershus som driver med dette?
/ Lasse
 
Rune M2-touring
Du kan sikkert få en bil som er mer komplett til den prisen. Det høres ut som det er mye som mangler her, og det bør vel da betraktes som et tomt karosseri. Du bør regne med full overhaling av bremser, understell, motor og karosseri når du setter opp budsjett for restaurering. Kronene ruller når alt dette skal utføres. Lykke til med prosjektet.Smile
Rune Kvamme
'72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x
'76 1502 x
'96 525 tdsA x
'77 Porsche 911 S
(3.6 konvertering, lang tids prosjekt,
backdating til -73 RS)
'00 530 td
'99 Z3 Coupe 2.8
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=203
Lasse
Det er klart at pengene vil rulle, fort også.

Fått tilbud på 20.000 for å fikse karosseriet. Sandblåse, sveise rust rette og lakke.
/ Lasse
 
02-Oivind
Woow!! Det var billig!Shock Kan jeg spørre hvor?Wink
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
02Anders
Hej Lasse,

Ud fra din beskrivelse af bilen, ville jeg ikke betale kr. 1000,- for den!!! Det bliver MEGET dyrt for du er tilfreds med den. Du siger også at interiøret er rådent og det er næsten det værste, for det er svært at finde gode og pæne sæder, tæpper og dørsider - og når noget er så sjældent, så er det også altid dyrt!! Sad
Hvis du både skal renovere karroseriet, interiøret, motoren og selvfølgelig også undervogn og bremser på en bil som har stået stille så længe, så kommer du til at bruge mindst kr. 60.000,- for bilen er okay. Hvis den skal være concours (perfekt krom og lignende...) så skal du nok nærmere regne med kr. 80.000,- til kr. 100.000,-
Du vil få meget mere for dine penge, hvis du køber en bedre bil fra starten.
Når folk spørger mig om råd til at købe en 2002, plejer jeg altid at sige : "Buy the best you can afford", for på den måde vil du spare penge i længden...
Uanset hvad du bestemmer dig for, så held og lykke med det... Wink
Redigert av 02Anders den 27-10-2006 23:21
O==00==O
Med 02hilsner,
Anders.

'66 BMW 1600-2 - Derbygrau
'72 BMW 2002 (ti rep.) - Agavegrün
'73 BMW 2002 - Veronarot
'74 BMW 3,0S - Polarissilber
'81 BMW M535i - Resedagrün
 
Lasse
02-oivind skrev:
Woow!! Det var billig!Shock Kan jeg spørre hvor?Wink


Dette er dessverre informasjon jeg ikke kan dele med noen. Kompispris osv osv.
/ Lasse
 
Lasse
02Dane skrev:
Hej Lasse,

Ud fra din beskrivelse af bilen, ville jeg ikke betale kr. 1000,- for den!!! Det bliver MEGET dyrt for du er tilfreds med den. Du siger også at interiøret er rådent og det er næsten det værste, for det er svært at finde gode og pæne sæder, tæpper og dørsider - og når noget er så sjældent, så er det også altid dyrt!! Sad
Hvis du både skal renovere karroseriet, interiøret, motoren og selvfølgelig også undervogn og bremser på en bil som har stået stille så længe, så kommer du til at bruge mindst kr. 60.000,- for bilen er okay. Hvis den skal være concours (perfekt krom og lignende...) så skal du nok nærmere regne med kr. 80.000,- til kr. 100.000,-
Du vil få meget mere for dine penge, hvis du køber en bedre bil fra starten.
Når folk spørger mig om råd til at købe en 2002, plejer jeg altid at sige : "Buy the best you can afford", for på den måde vil du spare penge i længden...
Uanset hvad du bestemmer dig for, så held og lykke med det... Wink


Det er jo pga. dette jeg spør her på forumet om det er mulig å skaffe interiør; evt. hva slags "erstatninger" som anbefales. Jeg kjøpte for en del år siden boka BMW '02: Restauration Guide og denne inneholder en hel del god informasjon, samt har jeg lest litt på www.bmw2002faq.com (selv om jeg synes denne har tapt seg litt siden jeg sist besøkte denne siten for noen år tilbake).

60.000 høres helt greit ut, 80 går vel det også, 100, da begynner det å bli litt mye.
Mtp. understell og andre slitedeler så føler jeg at dette er deler som bør byttes uansett. Jeg er jo egentlig ikke interessert i en "ferdig" bil, men et prosjekt. Jobben er jo halve moroa.

Ikke har jeg noen akutt hast med å få bilen ferdig heller, så hvis det tar meg 2 år å få tak i interiør så er det greit. Ikke trenger det å være concours heller, men det må være noe som kunne ha vært originalt. Dvs. BMW deler av et eller annet slag.

Nåværende eier mener at bilen er et godt eksemplar for et prosjekt, og denne mannen _bør_ ha peiling, så jeg tar hans ord på det. Samt at jeg håper på en del goodwill fra han når jeg skal ha deler. Grin
/ Lasse
 
02alpina
Hei Lasse !
Jeg driver selv med restaurering av 2002tii-74 .
Denne fant jeg til deg på finn.no - er det slik annonsen skriver så er mye arbeid spart og hvis du skal "konvertere" opp til 2002 er det ikke mye som skal til. Du får ha lykke til uansett.

http://www.finn.n...os=1&tot=2
Per Foss
2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive
2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt)
2011 - BMW 1 M coupe
89-M3 E30 2.3 liter
85-528i 3.5 535 motor (Solgt)
77-1502 med turbo bredding M2 (solgt)
75-2002tii M2 (Solgt)
74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour)


mobil : 90 76 07 83
e-post :fossper@gmail.com
 
Lasse
Bestemte meg for å kjøpe denne bilen og jeg hentet den 4.11.2006.
Jeg har begynnt demonteringen.

Har lagt ut div. bilder her http://my.opera.c...?id=157397
/ Lasse
 
02Ronny
Det så jo bedre ut enn fryktet etter beskrivelsenSmile
Får den et syrebad? Det kommer jeg til å bruke på
et evt. neste prosjekt. Koster litt men sparer mye tid og jobb.

Lykke tilGrin
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
Lasse
Et syrebad fortjener den absolutt. Jeg er usikker på resultatet hvis den kun sandblåses. Er en del rust på steder hvor det er vanskelig å komme til for å sandblåse.

Jeg lurer på om jeg klarer å redde bakluke og panser ved syrebad. Disse har litt rust i falsene som jeg tviler på at jeg klarer å få bukt med ved sandblåsing.
/ Lasse
 
02dag
Får man egentlig bukt med rust i falsene hvis man har delene i et syrebad?
1968 2002 på skilter juli 2016
 
02Ronny
Gå inn på bs-teknikk.no, der får du svar på det du lurer på.
Ser sinnsykt bra ut de bilene de har behandlet!!!!!
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
02dag
Ja men det er prisen da. Han skulle ha fra 8 til 12000 for en hel bil, og 1500 for hver del vi la med oppi. Som han sa det sjøl, nærmeste konkurrenten er i Tyskland.Angry

Dette leste jeg forsåvidt om på en amerikansk restaureringsite at han hadde betalt ca 500 dollar for å gjøre, samtidig kunne han ha med så mange deler han ville.

Her har du linken.

http://www.2002ti.../strip.htm

Hvis det hadde vært prisen her i Norge, så ville vel flere enn meg gjort akkurat dette vil jeg tro?
1968 2002 på skilter juli 2016
 
Lasse
02dag skrev:
Får man egentlig bukt med rust i falsene hvis man har delene i et syrebad?

Det kom kanskje litt dårlig fram, men det var dette jeg også lurte på.

02Ronny skrev:
Gå inn på bs-teknikk.no, der får du svar på det du lurer på.
Ser sinnsykt bra ut de bilene de har behandlet!!!!!

Jeg har vært innom de sidene opptil flere ganger Wink

02dag skrev:
Hvis det hadde vært prisen her i Norge, så ville vel flere enn meg gjort akkurat dette vil jeg tro?


Så du har gjort det? Fornøyd med resultatet? Fikk du den grunna med det samme? Tenker på etterbehandling for å unngå rust når skallet står ubehandlet.
/ Lasse
 
02dag
Nei sorry, det jeg mente å si var at hvis det var prisen så ville jeg gjort det og sikkert en hel bunch med andre også.
1968 2002 på skilter juli 2016
 
02-Oivind
Det har du helt rett i Dag! Har også hørt litt forskjellig om prisinga til dette firmaet. Oppgir pris på 8000,- til 12000,-, men har endt opp på adskillig mer på grunn av "uforusette ting"...Cool
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
oyvind
Hei Lasse
Ser på bildene att det er USA modellen fra Drammen bilen er sjelden i Norge var en perle for 25 år siden koster du på bilen litt nå så har du en bil som holder seg .
Lykke til!
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,100,559 Unike besøk