· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
73 2002 prosjekt
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 03-06-2010 22:13
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Historen om hvordan Øyvind reddet denne, kan du lese her: http://www.02clas...ad_id=1942 Her er min nyinnkjøpte skjønnhet Her mangler det vesentlige deler. kjennere kan tipse meg om hvor man får kjøpt "luftfilterpåkoblingsdings", eller hvis du har, send pm Ikke så altfor mye rust ,ikke alle steder i hvertfall Er mye som skjer nå om dagen, så har nesten ikke rukket å se på bilen skikkelig enda. I morgen reiser jeg og 6 andre til geiranger på 2 hjulingene, så det blir lite svar i helga... Stor takk til formannen vår, Øyvind, som sikret denne fra å bli spiker Er forøvrig en 1973 2002, noe senket, 304 gr kam (rett meg øyvind hvis feil her) Webere og grenrør. Gammelt recaro sete skal byttes ut til orginale skinnseter. Recaroen kan byttes i noe av det jeg trenger (eller alt for den del) Redigert av anders E21 den 23-02-2011 17:48 Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 03-06-2010 22:18
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Recaroen Noen som vil kjøpe/bytte?? Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
jaas |
Lagt til d. 03-06-2010 22:37
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
Pedersen racing har nok det du trenger til gasserne,du mangler både trakter og plate til luftfilter om du skal ha pipercross. Alternativet er sokker på traktene.. Bilen ser ut som et bra utganspunkt... Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 04-06-2010 01:11
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Dette må være perfekte stoler i Streetmachinen til Thomas. Fungerer alt på de?
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 07-06-2010 10:26
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Hei igjen. er usikker på om de funker, har ikke noe batteri i bilen. Men det skal testes iløpet av de nærmeste dagene. Hvis det er noe interesse for setet, er det bare å ringe eller sende pm
Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 30-06-2010 16:47
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Da har jeg kikka litt nærmere på bilen , og funnet ut litt ymse ting.. Dilemma-motor Sitter 304gr kam, webere , tii fordeler, større starter enn org, og bensintrykksmåler som må til for at weberne skal gå skikkelig. Men, har gjordt noen små forsøk på å få bilen til å gå, uten hell. Har byttet starter i dag, da den som satt der var skikkelig treg. Har egentlig liten tro på at jeg får dette til å bli bra, da jeg ikke er spesielt god på motor/trimming. Hva bør jeg gjøre? Blir mye omgjøring for å få motoren i orginal stand igjen, så vurderer å prøve å få tak i en org komplett motor, 2l, og bytte bort, selge motoren som står i nå. Forslag? Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
02touring |
Lagt til d. 30-06-2010 19:03
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
ikke selg motorn, fiks den. selvom om du ikke er noe spesielt go på motor/trimming, så er dette en mulighet for å lære det sjekk om du har gnist og får bensin, da er du på go vei. prøv gjerne startgas, men ikke alt for mye. men hvis du vil ha det org, så har jeg org kam og org forgasser med innsug som er i bra stand 2002 touring 74mod |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 01-07-2010 22:48
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Hvis det er matching number motor og karosseri ville jeg ivertfall beholdt motoren.
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 01-07-2010 23:32
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Skal nok gi motoren noen gode forsøk til før jeg gir opp Virker jo som det er gjordt ganske mye med den for at det skal funke, og ble usikker på om rotoren går den veien jeg trodde da jeg satte på pluggledninger.. Er tii fordeler, går med klokka? Og hvis den drar iveien så asfalten krøller seg, er jo det helt topp Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
02touring |
Lagt til d. 02-07-2010 09:17
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
trur det er mot klokka på din å. sett den i 3gir og dytt på bilen, da ser du det. IKKE spør kjerringa hvem vei den går. det straffer seg 2002 touring 74mod |
|
|
02dag |
Lagt til d. 02-07-2010 10:31
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
anders E21 skrev: Da har jeg kikka litt nærmere på bilen , og funnet ut litt ymse ting.. Dilemma-motor Sitter 304gr kam, webere , tii fordeler, større starter enn org, og bensintrykksmåler som må til for at weberne skal gå skikkelig. Men, har gjordt noen små forsøk på å få bilen til å gå, uten hell. Har byttet starter i dag, da den som satt der var skikkelig treg. Har egentlig liten tro på at jeg får dette til å bli bra, da jeg ikke er spesielt god på motor/trimming. Hva bør jeg gjøre? Blir mye omgjøring for å få motoren i orginal stand igjen, så vurderer å prøve å få tak i en org komplett motor, 2l, og bytte bort, selge motoren som står i nå. Forslag? Hei, Jeg vet ikke om det hjalp noe med ny starter, men plassering av jordingskabelen til motoren kan ha mye å si. Jeg hadde et problem med at jordingskabelen satt bare fast til en plate på starteren, noe som gjorde at jordingen kun gikk gjennom to små skruer. Flyttet denne til et godt fint punkt slik at den både fikk kontakt med skruene og blokka. Det sitter en plate bak på starteren, sjekk hvordan denne er skrudd fast til blokka og hvor jordingen sitter. Når det gjelder starting, så sjekk disse tingene. 1. sett stempel nummer 1 på topp(skru ut pluggen og sjekk med en skrutrekker, eller se nede på reimskiva, siste er faktisk ikke så nøyaktig) 2. Da skal kamaksel være på topp( merket på kamaksel skal stemme overens med merket på motor(skru av toppdeksel for å se hvordan dette gjøres) 3. Sjekk at rotor i fordeler peker mot et lite merke på kanten av fordeleren når lokket er av, da har du null fortenning eller baktenning. 4. Sjekk tenningsrekkefølgen 1342(her kommer omdreiningsretning veldig tungt inn) 5. Finn en weberbruksanvisning og sjekk et par enkle ting der, ta finjusteringen og synkroniseringen senere. 6. Nå skal motoren starte, hvis det ikke er noe annet som er riv ruskende galt, kryss fingra 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 02-07-2010 13:47
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
En gang for alle: på en original 02 går fordeleren med klokka!! Motgående fordeler kom i 79 på e21 |
|
|
02touring |
Lagt til d. 02-07-2010 14:58
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
da veit jeg det men på urginal kam kan det være forskjell, på hvem vei den går?
2002 touring 74mod |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 03-07-2010 20:56
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Takker for tips Alt er nå etter boka, og skal i teorien starte. Men har tatt ut forgasserne , siden det manglet noen pakninger der. Kommer tilbake med mer når jeg har fått alle pakninger på plass, og gasserne på plass igjen Jordinga til startern er forresten bra, koblet med belte til motoren. God helg! Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
02touring |
Lagt til d. 04-07-2010 07:58
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
02touring skrev: da veit jeg det men på urginal kam kan det være forskjell, på hvem vei den går? glem alt jeg har skrivi min å går med kl 2002 touring 74mod |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 01-08-2010 00:22
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Da har jeg gjordt en innsats igjen for å få motoren igang. Å nå går den som ei kanonkule Fordelerlokket sto 180gr feil, og har fått på pakningen mellom forgasserne og motor. Visste jo ingen ting om motoren, kunne jo vært rådebank for den del, spennende med ting man ikke har noe historie på. Går litt høyt på turtall, men det skal jeg se på i morra, og bremsene må luftes. Og en liten bonus... Dro igang på grusveien hjemme her, og da spant den på begge hjula, 1.og 2. gir.. Er nok sperre her ja Knallmoro! Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 02-08-2010 09:11
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Trakter til gasserne er høyt på ønskelista nå. Noen som har noe liggende?
Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 02-08-2010 11:05
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Det er ikke plass til trakter med stor bremsekraft forsterker, du må få tak i de halv bendene så du får liggende filtre, da slipper du trakter Husker du de jeg viste deg? Nok ikke lett og få tak i. |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 02-08-2010 12:03
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Johnny Pettersen skrev: Det er ikke plass til trakter med stor bremsekraft forsterker, du må få tak i de halv bendene så du får liggende filtre, da slipper du trakter Husker du de jeg viste deg? Nok ikke lett og få tak i. Nemlig. Derfor passer det helt glimmers at du har slike halv bend som jeg kan handle av deg Anders 402 87831 73 2002 |
|
|
anders E21 |
Lagt til d. 02-08-2010 14:44
|
Medlem Antall innlegg: 200 Innmeldt: 15.02.08 |
Et bilde med litt bedre kvalitet Anders 402 87831 73 2002 |
|
Gå til forum: |