Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 5

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
73 2002 prosjekt
anders E21
Historen om hvordan Øyvind reddet denne, kan du lese her:
http://www.02clas...ad_id=1942

Her er min nyinnkjøpte skjønnhetGrin

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde012.jpg

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde015.jpg

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde010.jpg

Her mangler det vesentlige deler. kjennere kan tipse meg om hvor man får kjøpt "luftfilterpåkoblingsdings", eller hvis du har, send pm

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde001.jpg

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde002.jpg

Ikke så altfor mye rust ,ikke alle steder i hvertfallSmile

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde003.jpg

Er mye som skjer nå om dagen, så har nesten ikke rukket å se på bilen skikkelig endaAngry. I morgen reiser jeg og 6 andre til geiranger på 2 hjulingene, så det blir lite svar i helga...

Stor takk til formannen vår, Øyvind, som sikret denne fra å bli spikerShock

Er forøvrig en 1973 2002, noe senket, 304 gr kam (rett meg øyvind hvis feil herWink) Webere og grenrør.

Gammelt recaro sete skal byttes ut til orginale skinnseter.

Recaroen kan byttes i noe av det jeg trenger (eller alt for den delGrin)
Redigert av anders E21 den 23-02-2011 17:48
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
anders E21
RecaroenWink

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde007.jpg

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde009.jpg

i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/Bilde011.jpg

Noen som vil kjøpe/bytte??
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
jaas
Pedersen racing har nok det du trenger til gasserne,du mangler både trakter og plate til luftfilter om du skal ha pipercross. Alternativet er sokker på traktene..Smile
Bilen ser ut som et bra utganspunkt...Smile
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
E23 galningen
Dette må være perfekte stoler i Streetmachinen til Thomas.Grin Fungerer alt på de?
Vi prekæs
Rune

M30: Ingen over, ingen ved siden
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=34
anders E21
Hei igjen. er usikker på om de funker, har ikke noe batteri i bilen. Men det skal testes iløpet av de nærmeste dagene. Hvis det er noe interesse for setet, er det bare å ringe eller sende pmCool
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
anders E21
Da har jeg kikka litt nærmere på bilen , og funnet ut litt ymse ting..

Dilemma-motor

Sitter 304gr kam, webere , tii fordeler, større starter enn org, og bensintrykksmåler som må til for at weberne skal gå skikkelig.
Men, har gjordt noen små forsøk på å få bilen til å gå, uten hell. Har byttet starter i dag, da den som satt der var skikkelig treg.
Har egentlig liten tro på at jeg får dette til å bli bra, da jeg ikke er spesielt god på motor/trimming. Hva bør jeg gjøre?

Blir mye omgjøring for å få motoren i orginal stand igjen, så vurderer å prøve å få tak i en org komplett motor, 2l, og bytte bort, selge motoren som står i nå.

Forslag?
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
02touring
ikke selg motorn, fiks den.
selvom om du ikke er noe spesielt go på motor/trimming, så er dette en mulighet for å lære det Wink
sjekk om du har gnist og får bensin, da er du på go vei.
prøv gjerne startgas, men ikke alt for mye.
men hvis du vil ha det org, så har jeg org kam og org forgasser med innsug som er i bra standGrin
2002 touring 74mod
 
E23 galningen
Hvis det er matching number motor og karosseri ville jeg ivertfall beholdt motoren.
Vi prekæs
Rune

M30: Ingen over, ingen ved siden
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=34
anders E21
Skal nok gi motoren noen gode forsøk til før jeg gir oppSmile

Virker jo som det er gjordt ganske mye med den for at det skal funke, og ble usikker på om rotoren går den veien jeg trodde da jeg satte på pluggledninger.. Er tii fordeler, går med klokka? Og hvis den drar iveien så asfalten krøller seg, er jo det helt toppGrinGrin
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
02touring
trur det er mot klokka på din å.
sett den i 3gir og dytt på bilen, da ser du det. IKKE spør kjerringa hvem vei den går. det straffer segWink
2002 touring 74mod
 
02dag
anders E21 skrev:
Da har jeg kikka litt nærmere på bilen , og funnet ut litt ymse ting..

Dilemma-motor

Sitter 304gr kam, webere , tii fordeler, større starter enn org, og bensintrykksmåler som må til for at weberne skal gå skikkelig.
Men, har gjordt noen små forsøk på å få bilen til å gå, uten hell. Har byttet starter i dag, da den som satt der var skikkelig treg.
Har egentlig liten tro på at jeg får dette til å bli bra, da jeg ikke er spesielt god på motor/trimming. Hva bør jeg gjøre?

Blir mye omgjøring for å få motoren i orginal stand igjen, så vurderer å prøve å få tak i en org komplett motor, 2l, og bytte bort, selge motoren som står i nå.

Forslag?


Hei,

Jeg vet ikke om det hjalp noe med ny starter, men plassering av jordingskabelen til motoren kan ha mye å si. Jeg hadde et problem med at jordingskabelen satt bare fast til en plate på starteren, noe som gjorde at jordingen kun gikk gjennom to små skruer. Flyttet denne til et godt fint punkt slik at den både fikk kontakt med skruene og blokka. Det sitter en plate bak på starteren, sjekk hvordan denne er skrudd fast til blokka og hvor jordingen sitter.

Når det gjelder starting, så sjekk disse tingene.

1. sett stempel nummer 1 på topp(skru ut pluggen og sjekk med en skrutrekker, eller se nede på reimskiva, siste er faktisk ikke så nøyaktig)
2. Da skal kamaksel være på topp( merket på kamaksel skal stemme overens med merket på motor(skru av toppdeksel for å se hvordan dette gjøres)
3. Sjekk at rotor i fordeler peker mot et lite merke på kanten av fordeleren når lokket er av, da har du null fortenning eller baktenning.
4. Sjekk tenningsrekkefølgen 1342(her kommer omdreiningsretning veldig tungt innGrin)
5. Finn en weberbruksanvisning og sjekk et par enkle ting der, ta finjusteringen og synkroniseringen senere.
6. Nå skal motoren starte, hvis det ikke er noe annet som er riv ruskende galt, kryss fingra
1968 2002 på skilter juli 2016
 
Johnny Pettersen
En gang for alle: på en original 02 går fordeleren med klokka!!
Motgående fordeler kom i 79 på e21
 
02touring
da veit jeg detGrin men på urginal kam kan det være forskjell, på hvem vei den går?
2002 touring 74mod
 
anders E21
Takker for tipsCool

Alt er nå etter boka, og skal i teorien starte. Men har tatt ut forgasserne , siden det manglet noen pakninger der.
Kommer tilbake med mer når jeg har fått alle pakninger på plass, og gasserne på plass igjenSmile

Jordinga til startern er forresten bra, koblet med belte til motoren.

God helg!
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
02touring
02touring skrev:
da veit jeg detGrin men på urginal kam kan det være forskjell, på hvem vei den går?

glem alt jeg har skriviFrown min å går med kl
2002 touring 74mod
 
anders E21
Da har jeg gjordt en innsats igjen for å få motoren igang.
Å nå går den som ei kanonkule Grin

Fordelerlokket sto 180gr feil, og har fått på pakningen mellom forgasserne og motor.

Visste jo ingen ting om motoren, kunne jo vært rådebank for den del, spennende med ting man ikke har noe historie på.

Går litt høyt på turtall, men det skal jeg se på i morra, og bremsene må luftes.

Og en liten bonus... Dro igang på grusveien hjemme her, og da spant den på begge hjula, 1.og 2. gir.. Er nok sperre her jaGrinGrin

Knallmoro!
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
anders E21
Trakter til gasserne er høyt på ønskelista nå. Noen som har noe liggende?
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
Johnny Pettersen
Det er ikke plass til trakter med stor bremsekraft forsterker, du må få tak i de halv bendene så du får liggende filtre, da slipper du trakter

Husker du de jeg viste deg? Nok ikke lett og få tak i.
 
anders E21
Johnny Pettersen skrev:
Det er ikke plass til trakter med stor bremsekraft forsterker, du må få tak i de halv bendene så du får liggende filtre, da slipper du trakter

Husker du de jeg viste deg? Nok ikke lett og få tak i.


NemligAngry. Derfor passer det helt glimmers at du har slike halv bend som jeg kan handle av degWink
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
anders E21
Et bilde med litt bedre kvalitet
i613.photobucket.com/albums/tt215/Anderse21/DSCN1267.jpg
Anders
402 87831
73 2002
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=415
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,117,065 Unike besøk