· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Bristolgrå 2002, et avsluttet kapittel
|
|
JE |
Lagt til d. 27-07-2006 03:42
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
1974 mod 2002 Tidligere spec: - 2liter blokk og veiv - Tii stempler - 304* schrick kam - Schrick enkle ventil fjærer - 121 topp lett portet - Haltech e6s programerbar bensin og tenning - 2 x doble 45mm spjeldhus - 4:1 rustfritt grenrør, 2,5 eksosanlegg med 2 potter - 5 trinns overdive kasse fra e30 - mellomaksel fra e30 med m10 og 5 trinns - coilover forran med 400 punds fjærer og bilstein sport dempere - intrax fjærer og bilsten sport dempere bak - Suspension Techniques stabbstag (22 mm forran, 19 mm bak) Spec, den dag i dag: Motor, blokk: -1,8i veiv -1,8i stempler som er dreia av 2 mm og fått ventillommer -1,8i blokk m/ underspyling og pianotråd -Custom cnc fresa bakplate til oljepumpe m/ e30 overtrykksventil og "spesial sugerør" -Olje fra turbo i bånnpanna -Håndlaga adapter til sensorer, slanger til olje osv. -Håndlaga tig sveisa bunnpanne Motor, topp: -304* schrick cam uten fordelerdrev -Ruland vippearms låser -HD vippearmer -Utfresa forbrenningskammer -~8:1 i komp -M30 indre ventilfjærer -Schrick ytre ventilfjærer -Pussa vekk støpekanter i innsugs og eksoskanaler -Håndlaga alu innsug m/ fullradie trakter og 3" spjeldhus -Håndlaga svartstål grenrør, tigsveisa, coated Turbo / WG / avlastningsventil / intercooler: -Precision SC3431E, coated a/r 63 eksoshus -Turbonetics 35mm evolution WG -PPF 50mm dumpventil -3" alu rør fra tubo til intercooler -3" alu rør fra intercooler til innsug -450 x 300 x 65mm (3" inn og ut) intercooler m/ braketter til oljekjøler Eksos: -3 tom rustfri eksos -3 tom rustfri magnaflow potte x 2 -3 tom rustfri fleks del på downpipe før girkasse -Coated rustfri downpipe -3 x rustfri v-bandsklemme -%olvo xc90 eksosoppheng x 4 Motorstyring osv: -Vipec v88 -MSD coiler med innebygd tennsteg x 4 -Honywell gt101 hallgiver på veiv og kam -%olvo v70 vifte som er trinnløst styrt av v88`n -7 bar mappsensor Bensinsystem: -E30 318i forpumpe -Håndlagd rustfri swirlpot -Bosch 044 bensinpumpe -%udi 80(?) bensinfilter -MSD 750 cc dyser -E30 325i 3 bars BTR -E30 bensinrør tur / retur Understel: -Urethane foringer i hele understellet med unntak av travers bak og diff feste. -Bilstein sport gassdempere -IE coilover kit forran med 400 lb fjærer -Intrax fjærer bak -IE stabbstag kit -IE camberpater / fjærbeinslager -IE urethane steering coupler -Weicher alu fjærbein-stag forran Bremser: -Wilwood 328x32mm skiver m/ superlight 4 stempla calippere forran -Wilwood 320x20mm skiver m/ 1 stempla Wilwood calippere med innebygd håndbrekk bak -E36 håndbrekk vaier -Stålomspunne bremseslager forran og bak -Anideco cusom tilpassa abs ringer forran og bak -735i 25mm hovedbremsecyl -%olvo v40 ABS -E46 abs sensorer Drivverk: -JBR alu svinghjul 228mm -Original organisk 228mm clutch lamell -Sachs race engineering 618 trykkplate -E46 M3 hardykobling -E28 5?? fremre del av mellomaksel -E30 318i bakre del av mallomaksel -E30 188 25% diffbrems -Custom sviktaksler med 02 ytre og e30 indre CV ledd Felger / dekk: -Compomotive 7x16" med et 26, lakka i gunmetal -Federal RS-R i 205 45 16 Kjølesystem: -%olvo v70 ekspansjonstank -%olvo 240 tropisk radiator -71* termostat -Org 02 vannpumpe fra 70 tallet Instrumenter: -Autometer speedometer -Autometer turteller -Autometer olje temp -Autometer oljetrykk -Autometer ladetrykk -Autometer pyrometer Div: -E30 325i oljefilter montert på innerskjerm -Mocal oljekjøler m/ sandwich termostat på filter -E30 tunell -Sabelt semska ratt -Sabelt bøtteseter, førerstol på justerbart understell Redigert av JE den 14-09-2013 13:32 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 30-07-2006 02:32
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Ser visst ut til å være gjort noen omfattende modifiseringer på karosseriet! Har vel gått med noen timer her tenker jeg...
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
JE |
Lagt til d. 30-07-2006 20:56
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Det er faktisk ikke så mye som må gjøres for å få på en e30 diff.. men har bytta mye stål pga det tidligere var "kjeks"
Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 15-09-2006 20:42
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
da er nye skiver forran monter med willwood dynalite calipre jeg hadde fra før. 273 x 20 mm willwood skiver. drivaksler er også på plass, og har vært på en prøve tur.. alt funker som det skal :) Redigert av JE den 08-04-2012 20:33 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 03-06-2007 02:44
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
stabbstag fra Suspension Techniques, og hjemme laget catch tank til bensin (i 304) er blitt montert. bilder kommer senere. To dager har 02`n blitt ført rundt rudskogen, og alt har fungert uber topp! balansert bil, med små tendenser til understyring (ja det skal gjøres noe med, stabbstaget er stilt på det stiveste bak). oljekjøler er montert og oljefilter er flyttet til innerskjerm (e30 325i filter), dette etter 4 runder på rudskogen (bimmers treff) der olje temp kom opp i 140*C. Nå ligger olje temp på konstant 110*C runde etter runde (16 rader`s mocal kjøler) Redigert av JE den 08-04-2012 20:35 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 20-07-2007 20:44
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
3,64:1 utvekslingen er nå historie, og en mere passende 4,10:1 er montert. (gjør fortsatt over 100 på 2. gir) Nå slipper jeg kanskje å ha 3 gir hele langstrekket på rudskogen. vinterens planer: 328 x 32 mm skiver og wilwood superlite calipre forran, 309 x 20mm skiver og wilwood calipre bak, 7x16 compomotive felger ny motor, eller utbedring av dagens. (?) Redigert av JE den 08-04-2012 20:36 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 09-11-2007 07:18
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Da er den gamle grå satt inn for vinteren
Redigert av JE den 08-04-2012 20:38 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 16-11-2007 22:24
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Da er vinteren i gang og planer blir virkelighet, under er slik for bremsene blir for 2008 sesongen Redigert av JE den 19-08-2011 18:05 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 31-12-2007 16:01
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Endelig er de nye felgene kommet 7x16" et 26 Compomotive 1672 Med god plass til de nye bremsene Redigert av JE den 19-08-2011 18:07 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
02-turbo |
Lagt til d. 31-12-2007 18:22
|
Medlem Antall innlegg: 129 Innmeldt: 22.10.06 |
Morsomt nummer på felgene dine, 1672... Samme nummer som antall 2002 turbo som ble produsert.... Godt Nytt (02) år!!
Roterende sotvifte = Futt i strikken.... Motorer uten turbo, SUGER....!!!! Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10 klonet maskinist. (m/Turbo) Har nå solgt -73 2002 Orginal. |
|
|
geirm |
Lagt til d. 01-01-2008 20:13
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Jeg er stor fan av prosjektet ditt, spesielt morsomt at velger å benytte deg av M10 motoren. Du skriver at du har planer for motoren til sommeren, kjempefint om du holder oss oppdatert gjerne med bilder. Ser ut som du har valgt en tilsterekkelig løsning hva gjelder bremser. Det ser veldig profft ut, hvem har laget "bellene" dine? Bruker du to separate hovedsylindre? BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
JE |
Lagt til d. 01-01-2008 23:54
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Ville ikke gjøre som resten... derfor beholdt jeg m10, selv om det var fristende med s14. Jeg fortsetter å informere om progresjon etterhvert som det skjer noe. Regner med at bremsene holder Kjører kun med en hovedcyl, får se om det holder med den når de nye bremsene er montert. Bells og braketter er laget av en bekjent som er cnc operatør. Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 01-02-2008 23:31
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Nytt eksosanlegg er på gang, er blitt kvitt insnevringa på grenrøret og det blir 3" hele veien med 2 potter. alt i rustfritt. (noen som trenger hjemmesnekkra 2,5" eksos til 02?) Redigert av JE den 08-04-2012 20:40 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 10-02-2008 03:55
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
15.04 kom det en pakke fra Vacmotorsports med noe fint deriblandt et alu svinghjul som veier passende 3,6 kg Redigert av JE den 14-04-2012 14:21 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
geirm |
Lagt til d. 10-02-2008 21:08
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hei, dette blir helt max. Ser av stemplene dine at du bruker lange råder. Er de 146 (M3) eller 148 (M10 gr.2) mm lange? Vanskelig å se av bildet men er det dreid squish-band i forbrenningsrommene med tilpassing til stemplene. Interresant stempel fasong. 312 grader kam, racing stempler, titan retainers, racing vipper, EFI med 4 X 45mm spjeld, avstemt exsos mm. Tør vi tippe 185 hk ved 7500? Jeg tror M3 gutta må se opp for noe grått i speilene til sommeren. BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
JE |
Lagt til d. 15-03-2008 18:03
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Da er blokka tilbake fra maskinering og har fått et lag med lakk God Påske! Redigert av JE den 08-04-2012 20:42 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 25-04-2008 20:15
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Endelig ble forbremsene ferdige (bare bak igjen... nærmer seg rudskogen..) Diffbremsen har også fått et par lag med lakk og nytt baklokk fra M-coupe Har også gått over fra 60-2 triggerhjul til et med to Haltech magneter, dette ser ut til å fjerne "kuttingen" jeg har hatt problemer med tidligere. Redigert av JE den 08-04-2012 20:45 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 19-07-2008 12:58
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Bakbremsene ble ferdige til rudskogen.. Men pga et par småproblemer ble det ikke så mye kjøring verken på lørdag eller søndag.
Redigert av JE den 08-04-2012 20:46 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
geirm |
Lagt til d. 20-07-2008 21:28
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hei Jørgen, Som nevnt tidligere er jeg stor fan av prosjektet ditt. Jeg synes det er spesielt morsomt at du velger å benytte M10 motoren. Har du fått prøvt motor og bremser ennå, er du fornøyd med resultatet? Fint om du deler bilder av bakbremsene med oss. Hvordan er det å kjøre med 400" fjærer og Bilstein sport, er det akseptabelt for gatebruk eller er nyrebelte og susp endel av kjøre antrekket?. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
JE |
Lagt til d. 20-07-2008 21:39
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
geirm skrev: Hei Jørgen, Som nevnt tidligere er jeg stor fan av prosjektet ditt. Jeg synes det er spesielt morsomt at du velger å benytte M10 motoren. Har du fått prøvt motor og bremser ennå, er du fornøyd med resultatet? Fint om du deler bilder av bakbremsene med oss. Hvordan er det å kjøre med 400" fjærer og Bilstein sport, er det akseptabelt for gatebruk eller er nyrebelte og susp endel av kjøre antrekket?. Geir... Hei Den nye motoren er ikke satt sammen. men den jeg har nå fungerer greit etter bytte av triggerhjul. eneste som gjenstår med den er fin mapping på ruller. Bremsene fungerer meget godt, bortsett fra meget myk pedal. dette skal bli bedre når jeg får montert hovedbremsecyl fra e32 750 (bare jeg finner en brukt...) trudde det var samme på e32 735i men der tok jeg feil da de ble levert med to forskjellige utgaver, og jeg fikk seff den som ikke passer. problemene jeg hadde på rudskogen var den forre potta som subba i mellomakselen ved nedgiring og ujevn vei (dette blir fikset nu). det andre var forlange bolter til bell`s bak slik at disse subba i braketten til caliperen når boltene ble varme og strakk seg (dette er også fiksa nå) Flere bilder kommer i løpet av kvelden / morra dagen. Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
Gå til forum: |