Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Renovrering av tii-motor+++ 2010/2011
323-Harald
Hei!
Det ser veldig bra ut. Får nesten lyst å ta ut motoren selv og pusse alt reint. Det blir en bra bil detta.Smile
Nå e det rullende landevei for å se om du har fått ut alle hestene.
lykke til med oppstarten men ha vannslangen klar om det skulle ta fyr. Har sett slike tilfeller med alt nytt og plutselig er det bare sot igjen.
Harald Halvorsen
Rogaland
3.0s 1976
 
2000Touring
Motoren er allerede starta den Harald, og det gikk bra, men er ikke noe vits og la den gå noe mer så lenge den lekker bensin - må skaffe meg riktig O-ring før jeg kan fortsette.

Det blir ikke rullende landevei for å finne ut hvor mye HK den har. Antall HK har jeg et realistisk og avslappet forhold til. Motoren har jo i liten grad blitt trimmet også - litt gvassere kam (fra 264 grader til 284 grader) og borret fra 1990 til ca 2050ccm - ut over det er motoren kun godt balansert.
Det skal originalt være 130HK i denne motoren. Kan tenke meg at jeg kanskje har fått tilbake de 130 og kanskje lagt på 10 til - til 140HK, tror ikke det er noe særlig mer.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02touring
blir veldig bra dette ingeGrin det gikk fort.
2002 touring 74mod
 
2000Touring
Takk for detSmile
Men som før nevnt, når alt er planlagt, klargjort og man får hjelp et par dager - da kommer man langt på kort tid.

Takk for hjelpa JørnSmile
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02Ronny
Nydelig jobb du/dere gjør. Ser veldig rent og pent ut. Wink
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
2000Touring
Takk skal du ha RonnySmile

Fikk beskjed fra Rud's om at det var veldig om å gjøre med renslighet når man holdt på med motoroverhaling.
I tillegg så hater jeg å skru på møkkete deler, så alle delene som har blitt demontert har blitt vasket. Til og med alle boltene har blitt vasketCool
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
tii-hallvard
Gøy at du får det til. Blir kjempe bra ser det ut som. Stå på. Synes du er kjapp selv om det er planlagt og klargjort.Wink
74 mod. 2002 tii - solgt
10 mod. X3 M-sport
10 mod 316D - solgt

mob 990 45 320
 
2000Touring
Går ikke så fort framover for tida, men har fått i orden vakum til ny Ti/Tii-bremskraftforsterker, fått hekta på panseret og fått i nye plugger og pluggledninger.

Da gjenstår det å lufte ferdig bremsene, justere panseret, ordne spissinga og ta en skikkelig prøvetur. Lot motoren gå en halvtimes tid på tomgang - alt virker som det skalSmile
Redigert av 2000Touring den 06-04-2011 22:24
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Johnny Pettersen
Prosedyre ved ny kam og det spesial fettet som følger med er 10minutter på min.3000.omdreininger rett etter oppstart.
 
2000Touring
Johnny Pettersen skrev:
Prosedyre ved ny kam og det spesial fettet som følger med er 10minutter på min.3000.omdreininger rett etter oppstart.

Det stemmer sikkert det Johnny, men jeg har ikke ny kam. Den er omslipt, og jeg fikk ikke noe beskjed om at noe slikt skulle gjøres. Men det skal jeg uansett undersøke.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2000Touring
Ja... Jeg vet ikke jeg... Da jeg emaila KM-cams så slengte han over et dokument med innkjøringsprosedyre for nye kammer. Da jeg konfronterte han med at han ikke hadde sagt i fra til meg at dette skulle gjøres så menta han plutselig at det ikke var så farlig bare jeg hadde passet på at jeg hadde oljet inn kam og vippearmer før oppstart. Vet ikke om det bare er noe han sier for å redde seg selv eller om det er reelt jeg...

Men Johnny: hva er hensikten med denne innkjøringsprosedyren?

Før jeg startet motoren sørget jeg for at alt var innsauset i olje, og kinna motoren uten påkobla coil til jeg fikk oljetrykk, så jeg er ikke bekymret for at det skal ha gått tørt på noe vis. Men er det noen annen grunn enn smørning som skal tilsi at man skal gjøre slike prosedyrer?

Er det andre med erfaringer? Noen som har gjort som meg, og det har gått galt? Evt gått bra...
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Johnny Pettersen
En barndomsvenn av meg har ett motoroverhalingsverksted på Hamar og han sier at uten untak så skal dette gjøres ved montering av nye kammer, de må også sauses inn med en spesiell innkjørings olje/grease på kontakt flater.
De karene der har vel snart 40 års erfaring hver av dem i motorfaget så jeg betviler ikke at det har noe for seg.
Gjort dette på mine motorer som har blitt overhalt både BMW og Honda og det har ikke vært antydning til slitasje etter mange års kjøring
 
jaas
Jeg kjøpte ny kam hos km-cams,og hørte ingenting om noe innkjøring...gjorde som du,sausa alt godt inn i olje og starta. Kjørte med motoren i fjor,og kan ikke se noen antydning til slitasje.
Men er uansett dårlig å ikke opplyse om det når folk handler av de!
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
2000Touring
Jeg betviler over hode ikke hva du sier Johnny. Men føler jeg ikke får gjort stort fra eller til, når feilen allerede er gjort. Men man lærer så lenge man leverSmile
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Johnny Pettersen
Tror egentlig ikke at noe vil skje med den begrensede kjørelengden som sommer biler vil oppnå.
Men en annen ting er at mange er veldig skeptisk til omsliping av kammer da slite herdingen er veldig tynn, men de har vel levert 1000vis av omslipte kammer så de har vel en prosedyre på omherding.

Iogmed at din bror sto og filte på øvre registerdeksel så har du vel tatt klassikeren med og plane toppen uten at dekslet ble skrudd på og planet i samme slengen. Fort gjort og overse, har gjort det selv også.

Ta ikke sorger på forskudd.
 
2000Touring
Da har jeg vært ute på en test-tur. Hadde tenkt meg til broder'n i Sande(60km), men endte på Krekling(ca 10km hjemmante). Motoren fungerte helt som den skulle. Lot den gå med liten motstand, og på 2000.-3500omdr/min
Det som skjedde var at venstre brems foran hang seg på, så etterhvert bremset det såpass mye at det begynte å rulle tråttSad
Stoppet, jekket opp og sjekket: Klossene holdt skiva dønn fast. Lot trykket gå ut av alle 3 niplene på kalipperen, da slapp klossene taket. Vet ikke helt årsaken, men da jeg kjørte hjemmover bremset jeg en hel del og alt virket normalt. Da jeg var hjemme sjekket jeg felgen og den var helt kald, så alt virket normalt.

Men jeg må vel plukke det opp og sjekke om stemplene går fritt, også tenker jeg at jeg bytter fettet til lagrene. Det begynte nesten å renne ut av navkoppenShock
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Johnny Pettersen
Det er helt sikkert bremse slangene dine som tetter seg innvendig og ikke slipper tilbake trykket, kjent fenomen.
 
2000Touring
Takk for tips, da skal jeg sjekket det. Men det som er rart er at de er nye i fjor.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Johnny Pettersen
Så lenge du kunne blø av trykket med nipplene så er det nok slangene
 
2000Touring
Ja, jeg åpnet bare niplene og da rant det ut bremsevæske. Ok, så da er det bare å skifte slangene med andre ord(dersom jeg ikke finner noen andre feil)?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,111,860 Unike besøk