· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
bmw 2000 touring og 1602 prosjekt
|
|
tepe |
Lagt til d. 14-10-2012 00:35
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Sannhetens time er kommet... passer den eller ikke m42 fra e36 på vei ned i touringen eller rettere sakt karosseriet på vei opp til motoren da den henger helt oppe mot taket over løftebukken. m42 motoren er faktisk kortere enn m10 og går rett i uten å vinkle og vri for at den ikke skal treffe karosseriet noe sted På m42 fra e36 har innsuget såkalt variabel runners som er vakumstyrt. regulatoren treffer helt klart bkf, men den er ikke noe "Must" å ha så den kan fjernes verre er det med innsuget. Det treffer og bkf og på bildet skal motoren ned etpar cm til. har tatt bort innsuget for å plassere blokka riktig så den blir linet opp med girkassa og mellomakselen Jeg har satt på de originale motorfestene til 02 og det er ikke mye som skal til for å lage festebraketter til motoren etpar timer og begge skal være klare Paralellstaget som jeg har lest om mange tvilsomme endringer på blir ikke noe problem når motoren står der jeg vil ha den er det ca 1 cm klaring til girkassa mellom traversen og bunnpanna er det veldig god plass Men noen "direct fit" er det ikke med motor fra e36 Så spørsmålet blir da hva gjør jeg med det at innsuget tar i bkf? innsugsmanifoil fra e30 passer men er ikke lett å få tak i her til lands, men kansje fra usa? ebay? Har itb fra s14 men de passer ikke rett på toppen så det må lages en adapter i aluminium for å kunne bruke det Et 3. alternativ Downing atlanta super charger (sikle sikle) gir ca 210 hp iflg annonsen på bimmers. ser litt bred ut for 02 men går nok over bkf Tips eller synspunkter mottas med takk tror jeg tar vekk bkf og setter på innsuget for å se om det er mulig å flytte litt på den. Forlenger jeg braketten til bkf med 15 cm er jeg home free, men det ser jo unektelig noe rart ut med bkf helt fremme i "baugen" Nå vil den vel knapt synes da lufymengdemåleren og luftfilteret vil havne over den. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
JE |
Lagt til d. 14-10-2012 10:14
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Tips: Spjeldhus fra s50 passer litt bedre enn de fra s14, da s50 har samme c-c cylinder avstand. S14 har litt større avstand mellom cylinderene.
Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
tepe |
Lagt til d. 18-10-2012 21:37
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Har kommet litt lenger på tilpasningen av m42 motoren. Motorfestene er ferdig sveisa og prøvemontert Har og løst problemet med at innsuget tok i bkf jeg kjøpte for en tid tilbake før jeg fikk tak i tii bkf en universal 7" dobbelmembran bremsekraftforsterker og volvo hovedsylinder og distribusjonsblokk Den har en litt annen utforming og er endel tynnere enn tii og ved å vinkle braketten litt ned går det klar Motoren sitter nå så lavt at den går akkurat under tårnstiveren Da gjenstår å se litt på hvor coiler osv skal festes og en brakett til luftmengdemåleren før motoren går ut for å settes sammen med nye pakninger og sånt Ja og eksos da... er fortsatt i tenkeboksen der. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tii-hallvard |
Lagt til d. 18-10-2012 21:54
|
Medlem Antall innlegg: 267 Innmeldt: 05.11.09 |
Kanskje et dumt spørsmål. Men ved pådrag når det er så lite klaring, vil ikke motoren bevege seg så mye at den går i bkf da? Synes du er flink til å få det til, og gleder meg til en tur bort igjen for å se fremgangen. 74 mod. 2002 tii - solgt 10 mod. X3 M-sport 10 mod 316D - solgt mob 990 45 320 |
|
|
tepe |
Lagt til d. 18-10-2012 22:05
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
tii-Hallvard skrev: Kanskje et dumt spørsmål. Men ved pådrag når det er så lite klaring, vil ikke motoren bevege seg så mye at den går i bkf da? Synes du er flink til å få det til, og gleder meg til en tur bort igjen for å se fremgangen. Nei det er et veldig relevant spørsmål Det er ca 1,5 cm klaring nå, men jeg har røsket alt jeg kan i den uten at den tar borti, men jeg tror jeg skal kjøpe noen urethan motorlabber som er endel stivere. http://www.iemoto...02mmHD.jpg Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 20-10-2012 16:02
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Ebay er tingen Da har jeg kjøpt innsugsmanifold til e30 m42 830,- inklusiv frakt til jetcarrier passer bra siden jeg og har bestillt noe deler fra IE og det blir billigere frakt samlet sett hvis en har flere pakker med jetcarrier. Da er det ikke noe plassproblem og jeg kan sette tilbake tii bkf og hovedsylinder. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 20-10-2012 19:57
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Jeg kjøpte den fra summit racing sammen med et universal monteringssett http://www.summit...60121-BLK/ Den har bredere hullavstand til hovedsylinder enn til bmw 2002 men volvo passet med å file hulla på hovedsylinderen noen millimeter. Diameteren på hovedsylinderen passer perfekt til bkf så o-ringen tetter skikkelig Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
M3 Yngve |
Lagt til d. 20-10-2012 21:29
|
Medlem Antall innlegg: 34 Innmeldt: 01.09.11 |
Dette blir bra Den 7" dobble bfk du snakker om her, hvor kjøper man den ? Har du bilde av pumpe delen som går inn i bfk ? Takker for svar |
|
|
M3 Yngve |
Lagt til d. 21-10-2012 00:54
|
Medlem Antall innlegg: 34 Innmeldt: 01.09.11 |
Hm, jeg skal ev bruke den på E30 M3 og E46 M3 pumpe, men den stikker mye inn i BFK liksom. Skal du ev selge den BFK ? |
|
|
tepe |
Lagt til d. 21-10-2012 01:27
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
M3 Yngve skrev: Hm, jeg skal ev bruke den på E30 M3 og E46 M3 pumpe, men den stikker mye inn i BFK liksom. Skal du ev selge den BFK ? Jeg vurderte å lage en adapter, men det liker kansje ikke bt På 02 er det jo 5 uttak på hovedpumpa m3 har vel bare 2 ihvertfall hvis den har abs og da finnes det jo mange pumper å velge i Den kan selges siden jeg har fått tak i rette innsuget nå Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 21-10-2012 10:05
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Siden jeg var så godt igang på ebay så kjøpte jeg og en eksosmanifoil Det er en kina turbomanifold til m50-52 jeg skal kappe av røra til sylinder 1 og 2 og tig sveise igjen hullet. Den skal monteres med turboflensen ned, da skal den gå fint klar hjelpesnekka. Må jo lage en downpipe, men det burde være grei skuring. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tii-hallvard |
Lagt til d. 21-10-2012 14:23
|
Medlem Antall innlegg: 267 Innmeldt: 05.11.09 |
Veldig så du får jobba og tenkt . Blir rett og slett morro å se hvordan dette tar av - bokstavelig talt. Når du sveiser igjen 2 av 3 hull i manifolden (ene siden med 3 samlet), har det ikke noe å si for utslippet fra den sylinderen som blir igjen "alene" med å sende ut eksos? 74 mod. 2002 tii - solgt 10 mod. X3 M-sport 10 mod 316D - solgt mob 990 45 320 |
|
|
tepe |
Lagt til d. 21-10-2012 15:20
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
tii-Hallvard skrev: Veldig så du får jobba og tenkt . Blir rett og slett morro å se hvordan dette tar av - bokstavelig talt. Når du sveiser igjen 2 av 3 hull i manifolden (ene siden med 3 samlet), har det ikke noe å si for utslippet fra den sylinderen som blir igjen "alene" med å sende ut eksos? Det burde gå veldig fint. Manifoilen er vel temmelig mislykka som turbomanifold til en 6.er med 3 samla i et rør og resten alene, men til 4.er tror jeg det blir bra (forhåpentligvis) Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
Torleif |
Lagt til d. 21-10-2012 20:46
|
Medlem Antall innlegg: 492 Innmeldt: 31.07.11 |
Ja Terje slik du handler nå så tenkte jeg det var best og få overført penger til deg for weberene. har overført i kveld. Tar en tur en kveld og henter de.
T Aasbø Glas 1204 s 63 mod restaurert 1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015 2002 72 mod restaurert 2010 til 2012 1602 72 mod bruks veteran (solgt) 2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23 316 82 mod reparert 2015 til 2016 318 i 83 mod utvendig lakkert 2013 518 83 mod i bra stand(solgt) 2002 baur cab prosjekt 2002tii 73 mod prosjekt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 02-11-2012 22:53
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Har fått innsugsmanifoilen fra usa idag. Det er utrolig stor forskjell på de. Nå ser det jo nesten ut som en tii motor Det er ikke noe plassproblem her lenger Det blir og bedre plass til lmm og luftfilter siden spjeldhuset sitter i midten istedenfor i front av manifoilen Redigert av tepe den 04-11-2012 20:16 Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 03-11-2012 09:57
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Det ble stor forskjell ja:-)
|
|
|
tii-hallvard |
Lagt til d. 04-11-2012 22:11
|
Medlem Antall innlegg: 267 Innmeldt: 05.11.09 |
Dette må bli gøy Gleder meg til å se og høre! 74 mod. 2002 tii - solgt 10 mod. X3 M-sport 10 mod 316D - solgt mob 990 45 320 |
|
|
Tor Inge tii |
Lagt til d. 06-11-2012 00:19
|
Medlem Antall innlegg: 9 Innmeldt: 09.10.12 |
Dette ser veldig bra ut,stå på
73 2002 tii 74 2002 tii solgt 71 2002 solgt 67 1602 solgt 75 1502 solgt 79 323i solgt 76 320isolgt |
|
|
Torleif |
Lagt til d. 18-12-2012 21:09
|
Medlem Antall innlegg: 492 Innmeldt: 31.07.11 |
Hvordan går det Terje kommer det lakk på bilen i år
T Aasbø Glas 1204 s 63 mod restaurert 1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015 2002 72 mod restaurert 2010 til 2012 1602 72 mod bruks veteran (solgt) 2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23 316 82 mod reparert 2015 til 2016 318 i 83 mod utvendig lakkert 2013 518 83 mod i bra stand(solgt) 2002 baur cab prosjekt 2002tii 73 mod prosjekt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 18-12-2012 22:16
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Torleif skrev: Hvordan går det Terje kommer det lakk på bilen i år Vel... det tar lengre tid å pusse opp huset innvendig en antatt Har jo et håp fremdeles. Har og noen motorer som skal gjennomgås iløpet av vinteren, men før påske må det vel være håp så den kan bli kjørbar til sommeren. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
Gå til forum: |