Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 4

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
BMW 1600 Cabriolet #nr. 039
2000Touring
Og da gikk prosjektet fra lett oppussing til helrenovrering og hellakkering?
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2002turbo
Da har BMW-nissen vært her Grin

Dører, skjermer, front- og bakplate -71 + hjulbuer og noen små rustsveisedeler.
Ganske utrolig at BMW kan levere så mye originaldeler til en 43 år gammel bil ! Fikk til og med små hjørneklips til blanklistene ved taket.
( Takk til Jens Kristian på GS Bildeler )
2002turbo la ved følgende bilde:

cab_delelass.jpg
[80.44kB]
Redigert av 2002turbo den 17-12-2011 17:57
Espen Alm
2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68
1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08
Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97
Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94
 
2000Touring
Dette var en fin julegave Grin
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02-Oivind
Flotte greier Espen! Nå har du litt å pusle med i garasjen i romjula Smile
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
Thomas
Dette blir bra Espen. Gleder meg til å se den ny lakket og fin til sommeren 2012.Grin
Thomas E. Møller
epost: thomoell@online.no
 
2002turbo
Da er blilen løftet opp på bukken. Tilstanden på gulvet må sies å være meget god.
Det har vært sveiset litt i fremmere del av gulvet ved pedalboksen, men jobben er greit utført.
2002turbo la ved følgende bilde:

1600cabrio_gulv.jpg
[67.11kB]
 
2002turbo
Jeg har vel alltid vist at 02-cabben er myk, men alikevel ble jeg litt overrasket.
Døråpningene øker med 4-5mm i overkant når jeg heiser den opp på jekkfestene i kanalene.
Kanalene ser fine ut på utsiden, men jeg merker jeg er svært nyskjerrig på å finne ut hvordan det står til med stivingene på innsiden av kanalene Cool

Men, myk bil passer jo bra til en myk mann Pfft
2002turbo la ved følgende bilde:

1600cabrio_aapning.jpg
[46.9kB]
Redigert av 2002turbo den 31-12-2011 11:35
 
2002turbo
Status 31/12 2011. Litt arbeid gjenstår til 2012 Shock
2002turbo la ved følgende bilde:

1600cabrio_bukk.jpg
[65.9kB]
 
geirm
Hei Espen,

Blir grombil dette! Vær nøye med avstivinga av bilen dersom du går løs på bærende konstruksjoner. Jeg så en restaurert cab i tyskland for noen år siden, den var så skjev at det syntest ved det blotte øye.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
TorEnholm
Jeg kan ikke se at du svarte på hvilken farge bilen skal få? Skal den tilbake til Granada rød?

Kan jeg spørre hvor mye du betalte for frontplata. Jeg trenger nok en ny til min NK. Regner med prisen ligger rundt det samme som -02, eller noen som har den ringeste anelse?
Redigert av TorEnholm den 31-12-2011 16:37
TorEnholm
-66 1600-2 O-28428
-69 1800 NK O-3622
-79 323i Baur Cab RK-62082
-85 635CSi RF-53600

Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!!
 
2002turbo
TorEnholm skrev:
Jeg kan ikke se at du svarte på hvilken farge bilen skal få? Skal den tilbake til Granada rød?

Kan jeg spørre hvor mye du betalte for frontplata. Jeg trenger nok en ny til min NK. Regner med prisen ligger rundt det samme som -02, eller noen som har den ringeste anelse?


Ja, den skal bli Granada rød. Originalfargen til denne bilen. ( har også vurdert Condor gul ?? ...men original er original Cool )

Original frontplate ->71 har en veiledende pris på nesten 10.000 ! Men den finnes hos Walloth & N. til ca 3.500 inkl toll/frakt.
W&N sin er helt grei, men det er til facelift 73-> og da må jeg sveise over midtstykket. Den originale var jo i tillegg ekstra fin Smile

02-Espen
 
TorEnholm
Rød cab blir bra. Ser frem til å se resultatet. Bilder fra arbeidet blir alltid satt pris på Smile

W&N har ikke fronten til NK, og med en pris på 10 000 må jeg nok se på muligheten for å sveise der det er rustet gjennom.
TorEnholm
-66 1600-2 O-28428
-69 1800 NK O-3622
-79 323i Baur Cab RK-62082
-85 635CSi RF-53600

Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!!
 
2002turbo
geirm skrev:
Hei Espen,

Blir grombil dette! Vær nøye med avstivinga av bilen dersom du går løs på bærende konstruksjoner. Jeg så en restaurert cab i tyskland for noen år siden, den var så skjev at det syntest ved det blotte øye.

Geir...


Hei Geir

Jeg har studert bildene fra ditt kanalbytte et utall ganger Wink
Jeg ser at det har vært sveiset i Cab kanalene tidligere. Trolig i Sverige 1980-81. Skal jeg satse på at de har gjort god nok jobb (?)
Det hadde helt klart vært en god magefølelse å vite at kanalene er i så god stand. Det er jo spesielt viktig på en cab.

Burde jeg kanskje sveise inn ett firkantrør øverst i døråpningene før jeg skjærer i kanalene ?
Lurte på om jeg skulle bytte denne : ( der dreneringen på cabben er ! )
2002turbo la ved følgende bilde:

kanal_bak.jpg
[92.09kB]
 
02Ronny
Hvis den er rustsveiset i 80-81 har de mest sannsynlig gjort en grei jobb hvis det fortsatt ser helt ut... Men det kommer jo an på hvilken standard du legger på prosjektet. Du får en bedre magefølelse av å gjøre det selv.
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
geirm
2002turbo skrev:

Hei Geir

Jeg har studert bildene fra ditt kanalbytte et utall ganger Wink
Jeg ser at det har vært sveiset i Cab kanalene tidligere. Trolig i Sverige 1980-81. Skal jeg satse på at de har gjort god nok jobb (?)
Det hadde helt klart vært en god magefølelse å vite at kanalene er i så god stand. Det er jo spesielt viktig på en cab.

Burde jeg kanskje sveise inn ett firkantrør øverst i døråpningene før jeg skjærer i kanalene ?
Lurte på om jeg skulle bytte denne : ( der dreneringen på cabben er ! )



Espen,

Som du selv sier det er en cab og den trenger friske kanaler. På 80 tallet fantes det nesten ikke originalt blekk å få kjøpt, og det ble, gud forby, brukt overtrekkskanaler.

I dag får du kjøpt alle reparasjonsdeler original inklusive cab forsteringa inne i kanalen. Det jeg er redd for når det gjelder 80 talls reparasjoner er at de har bytta deler av ytter kanalen og ikke reparert, eller enda verre kappa bort, cab forsterkinga.

Før du bestemmer deg kan du kanskje lage deg noen inspeksjonshull for å skjekke tingenes tilstand, er du tvil bytter du kanalene. Det er egentlig ganske kjapt gjort, arbeidet er å reparere rust på innerkanalen.

Dersom du går i gang med kanalbytte må du, som du selv foreslår, sveise inn et firkantrør i toppen av døropningen på begge sider. Før du gjør det må du selvsagt se at døropningene er optimale. Jeg ville ha tatt ut motoren også, liker ikke tanken på å ha 150 kg i bilen som kan gjøre ugagn

Delen du viser bilde av må du uansett ha dersom du bytte kanaler. Kommer dreneringa fra kabben ut inne i kanalen?


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
E23 galningen
Du kjenner ingen som har noe lignende det her da? Så slipper du og kappe hvis det ikke er nødvendig.
http://www.biltem...-mm-15295/
Vi prekæs
Rune

M30: Ingen over, ingen ved siden
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=34
02jan
Hei Espen, enig med råd fra Geirm. Orginal ytterkanal er relavtiv tykke, så hvis du ikke har rett tykkelse så har det noe å si. Det var et cab-prosjekt (kun karros) på treffet i Lellystadt i 2007 ? , husker ikke helt hvordan stagene var satt på - men finnes det noe bilde ?

En annen ting ut fra bildet ser jeg at felgen foran ligner veldig på Ronal A2, som kom ca 1972. Den /de må du ta vare på.
69' 1600-2 Chamonix - orginal/bruks.
72' 2002tii Fjord ,Langtidsrestaurering..
81' Jeep CJ7 4.2 Renegade - leketøy.
88'Volvo 740 GL
97' Audi A6 2.6 Quattro Avant - kjøremaskin.
05' Honda CR-V 4x4 bensin automat - familiefrakter.
 
Johnny Pettersen
Espen!
Før du demonterer dører og forskjermer, sett bilen på hjul,sjekk at alle åpninger er ok,sveis deg stående kryss i dørene(så du kan åpne de) sveis også liggende kryss (ruteramme/forkant bakskjermer oppe)så bakskjermer ikke kan sige ut i framkant. For og våre helt sikker kan du også sveise flattjern helt i framkant av ramme vanger og i rute ramme, derfra og nedi f.eks. beltefestene inntil hjul husene bak. Også godt poeng fra Geir om og ta ut motoren før du heiser den opp, gjort på en halvtime når du skjærer vekk fronrplata. Skjær vekk nedre del av forskjermer så kan man fint bytte kanaler.
Grunnen til at dører ikke skal taes av er at man har det beste referanse punkt og kan sjekke at døra går og ingenting forandrer seg hele veien i prosessen.
Ikke si at det er overdrivelse med alle de kryssene i dør åpninger etc. Av erfaring så vet jeg.......med en kabriolett har du bare en sjanse.
Redigert av Johnny Pettersen den 05-01-2012 20:19
 
2002turbo
02jan skrev:
Hei Espen, enig med råd fra Geirm. Orginal ytterkanal er relavtiv tykke, så hvis du ikke har rett tykkelse så har det noe å si. Det var et cab-prosjekt (kun karros) på treffet i Lellystadt i 2007 ? , husker ikke helt hvordan stagene var satt på - men finnes det noe bilde ?


Blide av cab prosjektet i Nederland -07, men det var ingen stivere på denne bilen. Trolig tatt av.
2002turbo la ved følgende bilde:

07lelystad060.jpg
[124.63kB]
 
geirm
Espen,

Ta en titt på denne:

http://s94994139....ery/Cabrio


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,099,596 Unike besøk