· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
BMW 1600 Cabriolet #nr. 039
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 14-11-2011 16:22
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Og da gikk prosjektet fra lett oppussing til helrenovrering og hellakkering?
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 17-12-2011 17:51
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Da har BMW-nissen vært her Dører, skjermer, front- og bakplate -71 + hjulbuer og noen små rustsveisedeler. Ganske utrolig at BMW kan levere så mye originaldeler til en 43 år gammel bil ! Fikk til og med små hjørneklips til blanklistene ved taket. ( Takk til Jens Kristian på GS Bildeler ) 2002turbo la ved følgende bilde: [80.44kB] Redigert av 2002turbo den 17-12-2011 17:57 Espen Alm 2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68 1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08 Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97 Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94 |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 17-12-2011 18:42
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Dette var en fin julegave
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 17-12-2011 20:38
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Flotte greier Espen! Nå har du litt å pusle med i garasjen i romjula
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
Thomas |
Lagt til d. 18-12-2011 14:17
|
Superadministrator Antall innlegg: 212 Innmeldt: 11.02.06 |
Dette blir bra Espen. Gleder meg til å se den ny lakket og fin til sommeren 2012.
Thomas E. Møller epost: thomoell@online.no |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 31-12-2011 11:24
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Da er blilen løftet opp på bukken. Tilstanden på gulvet må sies å være meget god. Det har vært sveiset litt i fremmere del av gulvet ved pedalboksen, men jobben er greit utført. 2002turbo la ved følgende bilde: [67.11kB] |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 31-12-2011 11:29
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Jeg har vel alltid vist at 02-cabben er myk, men alikevel ble jeg litt overrasket. Døråpningene øker med 4-5mm i overkant når jeg heiser den opp på jekkfestene i kanalene. Kanalene ser fine ut på utsiden, men jeg merker jeg er svært nyskjerrig på å finne ut hvordan det står til med stivingene på innsiden av kanalene Men, myk bil passer jo bra til en myk mann 2002turbo la ved følgende bilde: [46.9kB] Redigert av 2002turbo den 31-12-2011 11:35 |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 31-12-2011 11:39
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Status 31/12 2011. Litt arbeid gjenstår til 2012
2002turbo la ved følgende bilde: [65.9kB] |
|
|
geirm |
Lagt til d. 31-12-2011 14:43
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hei Espen, Blir grombil dette! Vær nøye med avstivinga av bilen dersom du går løs på bærende konstruksjoner. Jeg så en restaurert cab i tyskland for noen år siden, den var så skjev at det syntest ved det blotte øye. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 31-12-2011 16:30
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Jeg kan ikke se at du svarte på hvilken farge bilen skal få? Skal den tilbake til Granada rød? Kan jeg spørre hvor mye du betalte for frontplata. Jeg trenger nok en ny til min NK. Regner med prisen ligger rundt det samme som -02, eller noen som har den ringeste anelse? Redigert av TorEnholm den 31-12-2011 16:37 TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 01-01-2012 14:30
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
TorEnholm skrev: Jeg kan ikke se at du svarte på hvilken farge bilen skal få? Skal den tilbake til Granada rød? Kan jeg spørre hvor mye du betalte for frontplata. Jeg trenger nok en ny til min NK. Regner med prisen ligger rundt det samme som -02, eller noen som har den ringeste anelse? Ja, den skal bli Granada rød. Originalfargen til denne bilen. ( har også vurdert Condor gul ?? ...men original er original ) Original frontplate ->71 har en veiledende pris på nesten 10.000 ! Men den finnes hos Walloth & N. til ca 3.500 inkl toll/frakt. W&N sin er helt grei, men det er til facelift 73-> og da må jeg sveise over midtstykket. Den originale var jo i tillegg ekstra fin 02-Espen |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 01-01-2012 18:29
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Rød cab blir bra. Ser frem til å se resultatet. Bilder fra arbeidet blir alltid satt pris på W&N har ikke fronten til NK, og med en pris på 10 000 må jeg nok se på muligheten for å sveise der det er rustet gjennom. TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 03-01-2012 19:52
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
geirm skrev: Hei Espen, Blir grombil dette! Vær nøye med avstivinga av bilen dersom du går løs på bærende konstruksjoner. Jeg så en restaurert cab i tyskland for noen år siden, den var så skjev at det syntest ved det blotte øye. Geir... Hei Geir Jeg har studert bildene fra ditt kanalbytte et utall ganger Jeg ser at det har vært sveiset i Cab kanalene tidligere. Trolig i Sverige 1980-81. Skal jeg satse på at de har gjort god nok jobb (?) Det hadde helt klart vært en god magefølelse å vite at kanalene er i så god stand. Det er jo spesielt viktig på en cab. Burde jeg kanskje sveise inn ett firkantrør øverst i døråpningene før jeg skjærer i kanalene ? Lurte på om jeg skulle bytte denne : ( der dreneringen på cabben er ! ) 2002turbo la ved følgende bilde: [92.09kB] |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 03-01-2012 22:12
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Hvis den er rustsveiset i 80-81 har de mest sannsynlig gjort en grei jobb hvis det fortsatt ser helt ut... Men det kommer jo an på hvilken standard du legger på prosjektet. Du får en bedre magefølelse av å gjøre det selv.
|
|
|
geirm |
Lagt til d. 03-01-2012 23:44
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
2002turbo skrev: Hei Geir Jeg har studert bildene fra ditt kanalbytte et utall ganger Jeg ser at det har vært sveiset i Cab kanalene tidligere. Trolig i Sverige 1980-81. Skal jeg satse på at de har gjort god nok jobb (?) Det hadde helt klart vært en god magefølelse å vite at kanalene er i så god stand. Det er jo spesielt viktig på en cab. Burde jeg kanskje sveise inn ett firkantrør øverst i døråpningene før jeg skjærer i kanalene ? Lurte på om jeg skulle bytte denne : ( der dreneringen på cabben er ! ) Espen, Som du selv sier det er en cab og den trenger friske kanaler. På 80 tallet fantes det nesten ikke originalt blekk å få kjøpt, og det ble, gud forby, brukt overtrekkskanaler. I dag får du kjøpt alle reparasjonsdeler original inklusive cab forsteringa inne i kanalen. Det jeg er redd for når det gjelder 80 talls reparasjoner er at de har bytta deler av ytter kanalen og ikke reparert, eller enda verre kappa bort, cab forsterkinga. Før du bestemmer deg kan du kanskje lage deg noen inspeksjonshull for å skjekke tingenes tilstand, er du tvil bytter du kanalene. Det er egentlig ganske kjapt gjort, arbeidet er å reparere rust på innerkanalen. Dersom du går i gang med kanalbytte må du, som du selv foreslår, sveise inn et firkantrør i toppen av døropningen på begge sider. Før du gjør det må du selvsagt se at døropningene er optimale. Jeg ville ha tatt ut motoren også, liker ikke tanken på å ha 150 kg i bilen som kan gjøre ugagn Delen du viser bilde av må du uansett ha dersom du bytte kanaler. Kommer dreneringa fra kabben ut inne i kanalen? Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 04-01-2012 01:34
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Du kjenner ingen som har noe lignende det her da? Så slipper du og kappe hvis det ikke er nødvendig. http://www.biltem...-mm-15295/ Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
02jan |
Lagt til d. 04-01-2012 20:53
|
Medlem Antall innlegg: 57 Innmeldt: 20.03.11 |
Hei Espen, enig med råd fra Geirm. Orginal ytterkanal er relavtiv tykke, så hvis du ikke har rett tykkelse så har det noe å si. Det var et cab-prosjekt (kun karros) på treffet i Lellystadt i 2007 ? , husker ikke helt hvordan stagene var satt på - men finnes det noe bilde ? En annen ting ut fra bildet ser jeg at felgen foran ligner veldig på Ronal A2, som kom ca 1972. Den /de må du ta vare på. 69' 1600-2 Chamonix - orginal/bruks. 72' 2002tii Fjord ,Langtidsrestaurering.. 81' Jeep CJ7 4.2 Renegade - leketøy. 88'Volvo 740 GL 97' Audi A6 2.6 Quattro Avant - kjøremaskin. 05' Honda CR-V 4x4 bensin automat - familiefrakter. |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 05-01-2012 20:12
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Espen! Før du demonterer dører og forskjermer, sett bilen på hjul,sjekk at alle åpninger er ok,sveis deg stående kryss i dørene(så du kan åpne de) sveis også liggende kryss (ruteramme/forkant bakskjermer oppe)så bakskjermer ikke kan sige ut i framkant. For og våre helt sikker kan du også sveise flattjern helt i framkant av ramme vanger og i rute ramme, derfra og nedi f.eks. beltefestene inntil hjul husene bak. Også godt poeng fra Geir om og ta ut motoren før du heiser den opp, gjort på en halvtime når du skjærer vekk fronrplata. Skjær vekk nedre del av forskjermer så kan man fint bytte kanaler. Grunnen til at dører ikke skal taes av er at man har det beste referanse punkt og kan sjekke at døra går og ingenting forandrer seg hele veien i prosessen. Ikke si at det er overdrivelse med alle de kryssene i dør åpninger etc. Av erfaring så vet jeg.......med en kabriolett har du bare en sjanse. Redigert av Johnny Pettersen den 05-01-2012 20:19 |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 05-01-2012 22:57
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
02jan skrev: Hei Espen, enig med råd fra Geirm. Orginal ytterkanal er relavtiv tykke, så hvis du ikke har rett tykkelse så har det noe å si. Det var et cab-prosjekt (kun karros) på treffet i Lellystadt i 2007 ? , husker ikke helt hvordan stagene var satt på - men finnes det noe bilde ? Blide av cab prosjektet i Nederland -07, men det var ingen stivere på denne bilen. Trolig tatt av. 2002turbo la ved følgende bilde: [124.63kB] |
|
|
geirm |
Lagt til d. 05-01-2012 23:01
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Espen, Ta en titt på denne: http://s94994139....ery/Cabrio Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
Gå til forum: |