Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Pes fra biltilsynet på 2 x 45DCOE ?
thorS
hm..
Så dette er da planen: låne noen smalere hjul som vil gi inntrykk à la denne hvite cabrioleten.. (er den godkjent?!??!).
Sette på et innsug med original forgasser (TRENGER Å LÅNE) midlertidig.
Da skal det jo være ok.

Men hva da kasseskjermer?, dette er ganske grunne glassfiber Turbo-skjermbuer som er satt på utenpå de originale..de er ikke dype.
PS sjalusien ble stjålet på danskebåten når jeg hentet bilen for 10dager siden, og de stoooore Borbetfelgene er nå byttet til wolfrace 7x13 med 205/60 som hvertfall gir samme rullediameter som originalt. Har Maasssse kvitteringer, den har hatt wolfrace siden den var 2 år gammel i '76!

Men nå; HVA er regstreringsmulighetene, Verneverdig eller hva annet? Den har uansett kommet inn på 30årsregelen som 4 andre biler jeg har hatt, og får veteranforsikring hos Gjesidige som ikke er så originalitetsnøye.. MEN,men om den ikke registreres som Vernerverdig, hva er da neste mulighet?? Den er jo uansett veiavgiftsfri som over 30..

Det kan jo ikke være valg mellom Verneverdig eller Ombygget, det er jo et latterlig konsept.
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
bmwm2
Jeg tror ikke noe på at du må bytte forgassere bmw 2002ti kommer jo med dette org. så her er det kun og komme under avgass krav fra 76. Du må sikkert ha bremsekraft forsterker, fjærbein, bremser f+b og bærebruer bak fra en ti bil men med dette montert kan gasserne stå.
Breddere er org. på turbo så hvis dine ikke er bredere er dette ikke no problem, når jeg viste caben sa tilsynet at org. breddere eller tilsvarende er fullt lovlig.
Du burde for enkelthets skyld sette på felger med samme bredde som 2002 turbo.
Stig johansen
skien
bmwm2@frisurf.no
90737381


66 1600 solgt
69 1600-2 solgt
68 1600 cab solgt
72 3,0si solgt
83 M316 csl
79 320?
 
thorS
aaaah.. et glimt av lys ! TAKK.
Den har allerede hjuloppheng og struts foran foran fra en tii.. såvidt jeg vet. Og bremser.
Hva slags papirer trenger jeg da på en ti-spesifikasjon, fra hvor?

Smalere hjul kan jeg alltids få lånt.

Kanskje holde det hemmelig at den ble bremset til mer enn en tii for 10dager siden.... :-)

Nå ble jeg i LITT bedre humør før den skal på den siste kjøreturen til vinterhiet om noen dager.
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
thorS
STIG! har du noen papirer eller mål på turbobredderne? Min er jo en slags Turbo / Alpina A4 - bastard :-) Turbospoiler bak og foran originalt kjøpt fra BMW, bredderne i glassfiber. Bare synd alt er (pent) sparklet inn istedet for poppet.. Men gjort for 30år siden og glatt+pent. hvor viste du? (kanskje ikke lurt å spørre om det, da drar jeg garantert dit og får en annen med en dårlig dag :-)
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
bmwm2
Om de er poppet eller limt og sparklet har ingen betydning, det er bredden som betyr noe.
Jeg har ikke mål på bredderene men det kan sikkert noen her hjelpe deg med. Spør Espen om du kan låne han sine, så tar du en foran og en bak og legger i kofferten så kan sakkyndige selv få måle dem.
Papirer på ti spesifikkasjoner bør ikke være umulig. Jeg hadde begynt med utskrift fra ETK på de delene som er forskjellige på standard 02 og ti, spurt på en BMW forhandler om de kan attestere at dette er de delene som er forskjellige på bilene.
Ta dette med til biltilsynet ved visnig, og forklar problemet med at det er pga alder på bilen er litt vrient med og verifisere delene når de er montert på bil.
Pass på at du har satt deg selv inn i alle forskjellene og henvis til delene mens du peker og forklarer litt rundt dem.
Min eks cab ble vist her i skien, og jeg er ganske sikker på at jeg hadde fått godkjent en bil som din.
Det som refereres av oivind og Jonny er riktig til en viss grad. Jeg bygger om og oppgraderer biler innimellom og ser at de praktiserer litt annerledes når bilene blir eldre.
Jeg har foretatt flere større ombygginger de siste årene og fått godkjent alle.
Redigert av bmwm2 den 09-11-2011 00:32
Stig johansen
skien
bmwm2@frisurf.no
90737381


66 1600 solgt
69 1600-2 solgt
68 1600 cab solgt
72 3,0si solgt
83 M316 csl
79 320?
 
thorS
takk! Hva er ETK?
Eller er det mye mye enklere å sette på låns-innsug og standard gasser + smalere hjul til visningen? så humpe seg hjem o bytte.

Gleder meg hvertfall til imorgen, siste tur før innpakking, setter idag på pipercross på de fire trompetene og er klar for imorgen kveld...:-)
Bilen ble bremset til 146.1bhp for 10dager siden, kanskje ikke verdt å fortelle Biltilsynet dette... hehehe
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
thorS
BT får nok ikke se denne pakken her nei...
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
thorS
Siste kjøretur for sesongen, nypolert til min mors oppvarmede ventilerte og nymalte fellesgarasje... 7 grader og 2stk 45DCOE uten choke.. :-)

http://www.youtub...fIpKUpZ2dA

EDIT: Klikkbar link
Redigert av 2000Touring den 12-11-2011 22:58
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
originalpolizei
Skal bilen førstegangsregistreres i Norge? Jeg går ut i fra det.
Jeg ser ingen store problemer her, da det ikke er snakk om radikale ombygginger. Om det er en eller to forgassere skulle spille liten rolle vil jeg tro.
Ta med deg noen bilder av gamle løpsbiler/02 Turbo som dokumentasjon på at det faktisk fantes noe lignende på den tiden. Bilen vil uansett med bevaringsverdig kjøretøy få en "begrensning" i form av bruk og i så måte vil den være en "treffbil" som har et klassisk "racestuk".
Jeg har ikke sett bilen, men ville selvsagt gjort et forsøk først. Det handler svært mye om lur og smart oppførsel og væremåte under visningen.
Jeg tror det går bra!
Strangers have the best candy!
 
thorS
aah, endelig en litt mer optimistisk en.. takk.
Selv om de andre innleggene nok lener mot den mer skeptiske siden... Eldre medlemmer? :-) hehehe.. No offense.

Jeg er også litt mer på den at BT ser veeeeldig mye rart nå av japse-blodtrimming, men.. Fortsatt godt mulig jeg må sette på smalere hjul og et original-forgasseroppsett just in case. Men nå lurer jeg litt..
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
steinsus
Jeg fikk gylden anledning til å bruke litt tid på Trafikkstasjonen på Notodden en dag her, og ble sittende og drikke kaffe med en bekjent der. Fikk da samtidig lirket inn litt forskjellige tekniske spørsmål.

Og min konklusjone ble: om man har papirer på at det er blitt levert tilsvarende konfig/oppsett som det du tenker å ha på bilen så skal det ikke være noe i veien for å få det godkjent, selv om bilen kommer fra Sverige.

Altså:
- det med dobble gassere (vise da til dokumentasjon på at det er blitt levert i tilsvarende bil og at det er samsvar mellom bremser og effekt og oppsett)
- det med bredere hjul (vise da til dokumentasjon på at det er blitt levert tilsvarende, men det er viktig og holde seg innenfor rett rulleomkrets og at det ikke er på utsiden av karosseriet, innpresset må være rett eller dokumentasjon på at det er levert orginalt med det du tenker og vise den med)

Han sa også at det er mye lettere og få godkjent det om bilen allerede er på norske skilter, men at det ikke er umulig, alt avhenger av dokumentasjonen. Og det er en fordel og vise bilen til en entusiast som jobber på BT og samtidig ha en god tone.

Det går også å vise til tilsvarende biler på norske skilter med samme oppsett og godkjenning. Da har de noe og sammenligne med.

Jeg skal gjennom 'same same but different' med min ombygging til turbo....



Lykke til !!
__________________________________________
1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT Smile
1981 323i e21 m20b27 Alpina-look

1971 NK1800 (solgt)
1979 323ia (solgt)
1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt)
1991 320i e30 Cab (Solgt)
E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt)

A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!"
 
originalpolizei
Jeg ville ikke dratt fram et eneste dokument eller sagt en lyd før eventuelt noen spør eller sier noe.
Virk som om du tar det som en selvfølge at bilen kan registreres som den er, og dukk eventuelt opp med dokumentasjon og bilder om det blir nødvendig. Ha med deg dette, gjerne i en ryddig perm.

Survival of the fittest
Strangers have the best candy!
 
oyvind
Sorry gutter dette er ikke måten å gjøre dette på.
Dokumentasjon ut over orginal må du ha.
Har snakket med gutta på BT og de har ikke lov å godkjenne slike biler.
Gjør bilen mest mulig orginal så kanskje skjerm breddere og andre karroseri endringer ikke står i veien. Støtfanger er f.eks. påbudt etter 1971 så disse regler gjelder.
Gjør så mye du kan så lykkes du, synd ellers for dette er en fin bil.
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
thorS
Øyvind:
Jeg liker ikke å leve farlig, så Ja jeg er nok mest mot dette nå, dvs låne felger og sette opp et midlertidig originalt forgasser/luftfilteroppsett. Da hjelper det nok ellers at bilen er 100% strøken null rust og mekanisk i tipptopp stand.
Men ikke f. at jeg skjærer i Turbospoileren som jeg har original BMW-kvittering på fra 1979 for å få på en støtfanger. Det er den eneste sjansen jeg tar. :-)

eksos.......hm.....?
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
02-Oivind
thorS skrev:
Men ikke f. at jeg skjærer i Turbospoileren som jeg har original BMW-kvittering på fra 1979 for å få på en støtfanger.


2002 turbo ble jo levert og typegodkjent uten støtfanger, så vil tro at det burde la seg dokumentere Smile Er jo plenty med bilder o.l. på nettet å vise til...
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
oyvind
OK lykke til!
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
originalpolizei
Jeg vet ikke om verden er veldig annerledes nå enn for noen år siden?
Jeg har importert et 30-tall veteranbiler og motorsykler og ALDRI hatt store problemer med noe. Noe småkluss har det riktignok vært, men vi har hatt god dialog og ting har ordnet seg.
Ja, jeg vet de kan være vanskelige...............men jeg har kommet gjennom med lange gafler på choppere(lenge siden) 17" hjul (orig. 14"Wink osv. osv.
De senere årene har bilene vært originale.

Senest i høst når jeg registrerte en Jaguar, var det samtidig en Corvette med sidepipes og "pimp my ride"-hjul som fikk sine skilter. Jeg pratet med karen når vi begge satt og ventet på papirene. Han hadde med seg et skjema fra Amcar med et vell av ulike opsjoner en slik bil kunne ha. Det ble ikke stilt et spørsmål om hverken hjul eller rabalder fra sidepipes.

Her er et utdrag fra bestemmelsene:

§ 1-9. Bevaringsverdige kjøretøy

1. Bestemmelsene i denne paragraf gjelder for:
- kjøretøy som tidligere ikke har vært registrert i Norge,
- kjøretøy som er ordinært registrert i Norge, og som ønskes tilbakebygd til original utførelse,
- kjøretøy som er registrert på unntaksbestemmelsene for bevaringsverdig motorvogn, men som etter gjeldende bestemmelser kunne vært ordinært registrert,
- kjøretøy som tidligere har vært registrert på forsvaret.

2. Med original utførelse menes den utførelse kjøretøyet hadde fra fabrikantens side, med eventuelle endringer som på det tidspunkt var nødvendig for registrering i Norge, samt eventuelle endringer som følge av tekniske bestemmelser som er gjort tilbakevirkende.

Tilnærmet original utførelse vil videre si at kjøretøyet ikke med hensikt skal være vesentlig endret, hverken teknisk eller utseendemessig utvendig eller innvendig, uansett om hensikten har vært å følge en mote eller å gjøre kjøretøyet mer trafikksikkert. Unntatt herfra er tidstypiske modifikasjoner og ombygninger for spesielle formål der det kan dokumenteres at disse ble foretatt og godkjent i den periode da kjøretøyet var i vanlig bruk.


Den siste setningen kan vise seg å være et holdepunkt.

Hva har du forresten å tape på å vise bilen som den er? Får du påpakning, så vet du i hvertfall hva du MÅ gjøre.
Hvorfor gråte på forhånd?
90% av mine bekymringer ble det aldri noe av........
Strangers have the best candy!
 
thorS
Øyvind S : TAKK!

OriginalP: Joda du har rett her.., tidligere har jeg har fått godkjent en Triumph TR4 med svære eikefelger med 195/55 som stakk 10mm uTENFOR skjermbuen!

Men førsteinntrykk er alt;
Om dette er en dag hvor kontrollant X har hatt en krangel med sin kone og ser noen veldig uoriginale 45DCOE med Pipercross og bensintrykksregulator med egen måler, samt 205/60 istedet for 165/80, blir plutselig lupen funnet frem og ALT pirket på.. Og en mye lengre liste ender opp i fanget mitt... :-) og jeg vil kjøre neste sommer, kjøre kjøre kjøre.. ikke mekke. Det sitter også en E21 5-trinns kasse med shortshift kit, og en E21 sperrediff.. Jeg har mye å tape her.
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
Hauso
Fått tenkt noe mer? Hvor holder du til? Jeg har i såfall orginalt innsug og forgasser til touringen min, du kan låne om det skulle være no behov. Tror jaggu jeg har orginal luftfilterboks også. Smile Dritfin bil forresten!
-98 Peugeot 406 stv! Grin
-89 e30 316i - Spiker...
-72 2002 Touring - Finværsbil

Tlf: 92882462
 
thorS
TAKK!
Ting begynner å komme på plass... Kjøpt til Fake-visningen: :-)
- 5.5x13 hjul med 185/70 gode dekk, ikke så langt fra standard
- FUNGERENDE innsug med forgasser på vei til en koko pris fra Tyskland
- Fullt rustfritt anlegg i 2" fra Ireland Engineering på vei fra USA: Ser originalt ut, og jeg MISTER hvertfall ikke effekt på lave turtall som på 2.5-anlegget jeg har..

Kjøper GJERNE en luftfilterboks, det mangler..
1974 2002 luxus, Svart Alpina A4 replica :-)
Hverdags: E46 facelift 2004
Silbergrau, koksgrå delskinn sportsseter
 
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,103,025 Unike besøk