· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Side 2 av 2: 12
|
Min gule 1602
|
|
Espen02E30 |
Lagt til d. 28-02-2014 11:56
|
Medlem Antall innlegg: 239 Innmeldt: 15.10.08 |
Tror nok ikke det holder med stivere heller, må nok over på stumt om det skal gå.. Så her må du korte inn. Vil trolig få problemer ganske fort om gasseren skal stå å slåss med BKF. Den fargen du har utrolig tøff på 02! :-) Mvh Espen M. ------------------------------------------------ - 1974 2002 bristolgrå Turbo Solgt! - 1971 2002 "div ekstra" Solgt. - 1 stk 2002 prosjekt Solgt - E91 M-sport, familiebilen. - E46 ESS 550 M3 . |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 25-04-2014 21:55
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Tittei! Oppdatering: Takk for kloke ord om klaringen ift BKF. Jeg har IE sine "litt stive" gummifester. De er veldig stive til å være gummi, om noen skulle lure. Må nok justere litt på den ene trakten ja. Det er forøvrig ikke så ille som det ser ut på bilde. Ellers har altså bilen startet, og da den først gjorde det, ville den ikke stoppe. Som den gjorde forrige gang jeg prøvde. Må prøve noen ganger til, for å se om det er solenoiden som er sliten, eller jeg som har gjort noe krøll et sted. Må også få dreid en plugg til der fordeleren sto. Glemte det ved forrige oppstart, og jeg fikk smørt både coil, motorrom, og kjæreste. Sistnevnte var ikke så fornøyd. De øvrige klagde ikke. Mangler eksos, da jeg så at den bakre potta er oppbrukt. Sveiset den to ganger i fjor, men nå har det bakre feste forsvunnet. Så da blir det Simons, som jeg får for 2500,- for komplett anlegg med monteringssatser(bortsett fra manifold). Det er omtrent det samme som en ny bakre potte koster, så da blir det nok sånn. For egen underholdning, og kanskje deres, to do liste, (1) må gjøres før jeg kan kjøre noe, (2) må gjøres på kort sikt, (3) er i løpet av sommeren: Eksosanlegg(1) Blindplugg fordeler(1) Laste inn map til tenning(1) (Justere forgassere(1,5) Trenger hjelp, noen med peiling? Sørlandet, potensielt lønnet arbeid. Ståltråd-saken som holder varmeapparatvifta(1,5)(Trenger denne, Espen, har du?) Bytte alle foringer(2,5) Sette på senkefjærene(3) Nytt link-sett til forgasserne(3) Finne løsning på klaringsproblemer med trakt/BKF (1,5) Et par bilder med stålfelger: Redigert av 02-Ole den 26-04-2014 13:51 |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 23-05-2014 17:14
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Da er sesongen i gang for fullt, og jeg står her å skrur. Det som nå er kommet på plass i løpet av uka, er nytt eksosanlegg, dreid plugg til fordeler, løst problemet med at bensin rant ut av traktene(det var for høyt bensintrykk, selv med mekanisk pumpe, satte på en regulator, som ser ut til å ha løst problemet. Ledningen til mapping av MJ er selvsagt forsvunnet i et flyttelass. Hurra. Ser også at gasserne virkelig må justeres. Så igjen, om noen på sørlandet har litt peiling, så jeg får en grovjustering, hadde det vært flott! Høres egentlig ut som den går på 3 sylindre. Ikkje bra. Burde gå uten mapping, da det skal ligge en "default" inne. Har også fått sammen igjen varmeappratet, så nå har jeg interiør også. Svært så staselig. Opplevde at "hele" motoren begynte å ryke under litt testing. Syntes det var litt skummelt, så jeg stoppet der, og har nå vasket litt med avfetting. Begynner med det enkle føst. Dog er jeg litt skeptisk, da det så ut til å begynne å ryke bak motoren, og dernest ved manifolden. EDIT: Da lakk gasserne igjen. Redigert av 02-Ole den 23-05-2014 18:32 |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 06-11-2014 13:15
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Det har gått lang tid, og lite har skjedd. Noterer litt her for egen del også. *Overhalte forgasserne, nå er de tette. Håper jeg. *Kan justere tenning som jeg vil, men av ukjent årsak, får jeg ikke tenningslamper til å virke(kontroll) *Montert IE shorty header som går til Simons sportseksos *Ryddet i tenning, litt mindre stygt nå *Funnet ut at jeg bør gå fort IE manifold, grunnet klaring og funksjon(kabel-link er ikke godt nok) *Eksos og topp blir grisevarmt, kjempefort, ingen løsning Dette ble gjort før jeg reiste til Tyskland i September. Er tilbake i Norge i slutten av November. Planen er da å få ting på stell så fort jeg kan. *Steinsus hjelper til med å skaffe "ny" topp, med 292 kam, som skal sjekkes før den går på bilen *Nye pakninger i toppdelen(kit fra IE) og ved kjededekselet *IE manifold og "rod-linkage" bestilt, samt nye topp-bolter Da skal det være "liv laga" for å få dette til å funke. Spørsmål: Er det noen(tepe, Torleif?) som har mulighet til å stikke innom verkstedet en helg, og gi litt bistand, bare for å drikke kaffe og se over arbeidet? Langt frem i tid altså. Desember en gang. Lover oppvarmet og godt opplyst verksted, og relativt ny kaffe. Denne gangen, er i alle fall planen at det skal være skikkelig, enkelt og balansert. Høykompstempler og overhalt bunndel hadde jo selvsagt vært noe, men det var de pengene... |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 06-12-2014 22:08
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Hjemme etter noen måneder i Tyskland, tatt av toppen i dag. Ser ut som en del av ventilene har skader? Se rundt kantene. Ser ting ellers OK ut? Ser en del hvitt i ytterkant av stemplene. Har nok vært veldig varmt? Dessuten; skal det ikke være flate stempel med E21 topp? Ser nesten ut som den ene "kjedestyreren" har knekt også? |
|
|
Espen02E30 |
Lagt til d. 08-12-2014 22:17
|
Medlem Antall innlegg: 239 Innmeldt: 15.10.08 |
Det du nevner med at det ryker litt etter montering er vel mer eller mindre normalt, jeg sender som regel røyksignaler ut av garasjen under første oppstart etter f eks å ha hatt av grenrør osv MEN, hva skjer med pakningen din?? Mulig jeh ser feil men den ser jo ikke bra ut, ser jo ut som det er lekkasje på alle 4? Ellers ser det vel greit ut. Burde vel heller ikke la den stå så lenge med kun vann, ser litt brunt ut det vannet Mvh Espen M. ------------------------------------------------ - 1974 2002 bristolgrå Turbo Solgt! - 1971 2002 "div ekstra" Solgt. - 1 stk 2002 prosjekt Solgt - E91 M-sport, familiebilen. - E46 ESS 550 M3 . |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 25-03-2015 16:21
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Da var det kanskje dags for en ny oppdatering. Denne sesongen, har jeg tenkt å få kjørt litt, i stedet for å bare stå i garasjen. Toppen ble overhalt, og en trimtopppakning(det er klart det er trim, når det kommer fra en S14 :-D ) som sikkert gir 30 hester ekstra ble montert. Ny innsugsmanifold fra Ireland Engineering sammen med rod-link kom også på plass, og det hele ble satt sammen på kjøkkenbordet. Ny brakett til EDIS tenningen kom også på plass Så ble det sånn, til slutt Det virker sånn nogenlunde også. http://vid1287.ph...gyq1oq.mp4 Parallellt med dette prosjektet, trengte vi en bruksbil. Fikk tak i en jentekjørt E46, rett fra The Fast& Furious. Hun var ikke så bilinteressert, og hadde egentlig bare fått bilen i gave, kvitteringer for nærmere 70.000 i deler de siste 3 år fulgte også med. Det var litt feil på bilen, men de er nå i alle hovedsak fikset. Jepp, den var billig. Litt fiks senere Redigert av 02-Ole den 25-03-2015 16:56 |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 25-03-2015 16:55
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Dobbelpost //Update Har nå testet litt, 02-en var med på Fast and Furious 7 premieren, men slet med lite effekt. Løste det i dag, en ledning hadde vridd seg ut av MegaJolt enheten, og den fikk ingen strøm. Ikke rart den gikk dårlig, når den bare gikk i Limp-Home modus(10 BTDC). Nå er den kjørbar. Den holder ganske dårlig på olja, med dårlig tetning rundt bunnpanna og dekselet til kamhjulet. Fylle olje og etterfylle bensin. Mye bensin bruker den også, men det er fordi blandingen er for fet. Satser på å få gjort noe med det etter hvert. Dette er uansett småting og bagateller. Bilen har nå grei effekt, fungerer og jeg gleder meg til sesongen ! Redigert av 02-Ole den 02-04-2015 21:01 |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 10-12-2015 10:26
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Ja, sesongen er over, med god margin, og for første gang er 02-en i vinteropplag, og ikke til vinteroverhaling. Jeg har gjort litt forskjellig i løpet av sesongen, og med litt mer arbeid, så nærmer jeg meg en versjon av bilen jeg tror jeg kan være fornøyd med en stund. Jeg tok ut originalsetene fordi det var noen fester som var bøyd og brukket, og satte inn et par recarostoler fra en Lancia, som jeg fikk kjempebillig. Jeg har byttet alle foringer med polyuretan fra Ireland Engineering. Jeg har montert coilovers foran, som jeg kjøpte av Terje(tepe), så nå er den lav i alle fall. Ganske stiv også, men den kjører bedre enn tidligere. På høsten nå, satte jeg inn igjen originalstolene, etter å ha reparert dem. Jeg har etter tid og stunder, fått motoren til å gå så godt som jeg tror den kan gå, og er relativt fornøyd med effekten per i dag. Bilen er nå ganske funksjonell, men jeg har noen småprosjekter jeg kunne tenke meg å gjøre i løpet av vinteren og våren. -Ombygging av varmeapparatet, slik at det bare blir av/på bryter og varme/luft på ruta, og ny varmeapparatboks som jeg tenker å lage i aluminium, og en del mindre, slik at jeg kan forankre midtkonsollen bedre og få den lengre inn. -Nytt teppe -Valse inn kantene på skjermene foran og bak, litt lite klaring til felger. -Når nytt teppe eventuelt legges, gjøre noe med støy/vibrasjons-isolering -Nye bremseskiver og klosser foran, samt nye bremsebånd bak, tenkt å prøve EBC Greenstuff -Bytte ratt, originalen er litt stor Får jeg gjort dette, er jeg veldig fornøyd, og tror at jeg kan kjøre med den sånn i to-tre år uten å gjøre noe spesielt. Så må det gjøres en større jobb en gang i fjern fremtid for å få den standarden jeg egentlig ønsker. |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 27-11-2016 17:41
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Nå har jeg ikke skrevet noe mer her på en stund. Jeg har ikke brukt bilen noe særlig, selv om jeg har gjort en del av det jeg skulle gjøre. Jeg har bygget nytt varmeapparatsystem, og i det hele er bilen i en sånn utførelse som jeg planla, omtrent. Nå er jeg lei. Jeg har ikke særlig med glede av å bruke bilen, jeg koser meg heller på to hjul nå. Jeg vurderte en stund å selge bilen, men kona sa nei. Det kom jeg til å angre på sa hun. Det kan jo godt være det altså, men bilen er i alle fall satt bort, og ikke EU-godkjent. Jeg har kommet frem til at jeg ikke kan gjøre så mye mer med bilen uten å begynne på nytt, med mer penger, bedre plass og bedre tid. Så da blir den stående i påvente av det. Om jeg vil eller ikke så er resultatet av å bruke bilen at det går med en del tusenlapper i året. Vi brukte bilen i bryllupet vårt, og den har ikke blitt brukt noe siden. Jeg har ikke gitt opp, men jeg setter en midlertidig strek her. En 40 år gammel bil har rett og slett ikke plass i tilværelsen lenger, selv om jeg har det gøy når jeg holder på. Heldigvis er jeg ganske trygg på at så lenge bilen står tørt og varmt, blir den ikke mindre verdt med årene. |
|
|
tepe |
Lagt til d. 27-11-2016 23:02
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Interessene svinger, og det er andre ting som er hyggeligere enn å bale med gammal bil i perioder. Høres fornuftig ut å sette den vekk i påvente av ny inspirasjon Har vel vært der selv i perioder, og kjøpte meg et mc prosjekt ifjor, men den står urørt i deler og venter. Uansett, lykke til på 2 hjul og regner med å høre fra deg igjen når inspirasjonen kommer tilbake Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
Gå til forum: |