Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 1

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Manglende trykk på bremsepedal - LØST
02turbo
Takk for gode tips. Har satt på nye stålomspune slanger og nye rør før jeg begynte.
Redigert av 02turbo den 10-05-2013 14:39
 
Bassik
Synes det høres ut som om stempelet i hovedsylinderen ikke returnerer.
helt sikker på at støtstanga fra BKF er montret riktig?
og at hovedsylinderen er på plass i mot BKF?
E28 528i 85 mod (x)
E32 730i 87 mod (x)
E30 318i 89 mod (x)
E34 520iT 92 mod (x)
E39 530D 99 mod (x)
114 1600-2 70 mod Wink
E24 635 CSi 84 mod GrinGrin

BMW CCN Nr: 2416
 
02Ronny
Funnet ut noe mere? Spent på hva det kan være...
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
02turbo
Hei
Problemet er fortsatt ikke løst. hjelper ikke å sette seg ned å vente på at det skal ordne seg selv heller. Støtstanga i BKF har jeg ikke demontert. Når hovedcylinderen ble montert var det ikke trykk mot støtstanga. Har da litt vanskligheter med å forstå at stemplene ikke retunerer. Hva mener du Bassik med at hovedcylinderen er på plass mot BKF? Er ikke mange måter å montere den på?

Jeg plukket fra hverandre pedalboksen. Fra den går en stang opp til et slags vinkeljern som står i en aksling og andre del av vinkeljernet er festet i støtstangen som går igjennom BKF. Det jeg lurer på er om den stanga som går opp fra pedalboksen kan ha feil lengde. Hva som er rett lengde vet jeg ikke. Noen som vet? En annen ting er om noen vet hvor langt ut av BKF støtstanga skal komme?

Kan det være at hovedcylinderen ikke lukker og stenger riktig?
 
Bassik
Jeg mente bare det at du må se etter at hovedsylinderen ligger an i mot BKF.
Du kan også demontere hovedsyl og se etter at stempelet rturnerer helt i mot segerringen. hvis den ikke gjør det, kan den ikke etterfylle bremsevæske
E28 528i 85 mod (x)
E32 730i 87 mod (x)
E30 318i 89 mod (x)
E34 520iT 92 mod (x)
E39 530D 99 mod (x)
114 1600-2 70 mod Wink
E24 635 CSi 84 mod GrinGrin

BMW CCN Nr: 2416
 
02turbo
Har i dag atter en gang jobbet med bremsene. Har kontrollert en hovedcylinder og ikke funnet noe synlig feil ved den. Påmontert bilen luftet og fortsatt ikke noe motstand i pedal. Men når jeg pumper pedal kommer det bevegelse i resorvaret som tidligere sagt. Trykker inn pedalen og nivået synker litt og slipper opp så kommer nivået tilbake. Det kommer da en strøm(eller hva skal en kalle det) fra i slangen opp til resorvaret som er nærmest coupe'n. Dette synes jeg virker rart.

Skal jeg kjøpe ny hoved cylinderen?

Har sjekket stag fra pedalboksa og sammenlignet det med delebilen, har også sjekket at støtstanga i BKF kommer tilbake og ikke legger trykk på hovedcylinderen slik at den ikke stenger.

Noen som har lyst på ekskusjonstur?Grin
 
2002turbo
Høres ut som det er noe feil inne i hovedsylinderen din.
Kan du ikke ta hovedsylinderen fra delebilen og prøve, så får du eliminert det problemet før du kjøper ny.

02-Espen
 
02turbo
Da har jeg byttet BKF og satt på igjen hovedsylinderen, jeg får fortsatt ikke noe form for pedal. Den trør jeg bånn i dørken. Frustrasjonsnivået er i ferd med å stige til uante høyder.

Hvis jeg tetter vakumet på BKF får jeg pedal, hvorfor det. Bør jeg prøve å gjøre dette med motoren i gang?

Er det noe galt med begge hovedsylindrene? Begge virket jo helt til bilene ble kjørt inn i garasjen. Har hatt opp begge to og den som står på nå ble ettersett av faglig utdannet mekaniker.

Tips som fører til løsning vil bli premiertSmile

Svein
 
323-Harald
Hei
Test
Harald Halvorsen
Rogaland
3.0s 1976
 
323-Harald
Hei
Har er forslag.
Jeg tror det er luft i systemet fortsatt.
Du kan prøveå lufte alle 4 caliptere samtidig i en beholder som du fyller med bremsevæske. 4stk beholder totalt og forsiktig åpne lufteskrue og pumpe ut 0.5liter fra hver calipter samtidig. Du må pumpe mye er min erfaring.

Har hatt slike lufteproblemer og alle smarte forslag om å lufte på toppen og fylle bremsevæske fra bunnen og opp virket ikke. Det gjaldt en ny clutchpumpe på min gamle 323i e21 kastanjerød.Den bilen savne eg. Noen som vet hvor den er?

Håper du finner feilen.
Mvh Harald
Harald Halvorsen
Rogaland
3.0s 1976
 
323-Harald
Hei leste en viktig ting.
Du sier at det kommer bremsevæske tilbake i beholderen når du slipper opp pedalen. Det er ikke mulig å komprimere væske. Derimot kan du komprimere luft.
Mulig dette styrker min luftteori om at det synker i br.v.beholder og øker når du slipper opp pedal.
Fallhøyden er stor her inne ,men jeg er enda sikrere nå.
Venter spent på løsningen.
Harald Halvorsen
Rogaland
3.0s 1976
 
Ekren E9
Jeg tror du fortsatt har luft i systemet, begynn med høyre bak,deretter venstre bak,deretter høyre foran og så venstre foran til slutt,og viktig å lufte alle niplene på callipperene.På cs er det 3 stk luftenipler, 1 nede og 2 oppe på fremre callipper, vet ikke hvordan det er på 02 men mener det er kun 2 nipler der. Mener så lenge du får ut luft fortsatt,så er det luft i systemet. Om ikke må det vel være noe galt med membranen i mastersylinderen, den kan vrenge seg,har opplevd det selv. ikke stopp luftingen på hver callipper før du har fått ut all luft, før du tar neste.
Jeg bruker en håndpumpe og en slange m/lokk som jeg monterer på beholderen og pumper opp trykk,lufter og gjentar dette til jeg er ferdig.
Bestste metoden er en sugepumpe som tilkobles trykkluft,da suges lufta ut av callipperne og det er bare å passe på å etterfylle væske.
E9 Øivind
1972 BMW 3,0cs Alpina B2
1973 BMW 2002 Alpina replika
1970 Porsche 911T
1987 Porsche 911 turbo
2000 Porsche 996 GT3
1972 Chevrolet Corvette 454
2005 Dodge Ram Rumble Bee
1964 SAAB 96

Mc`r
 
02turbo
Da har jeg funnet problemet og fått trykk på bremsepedalen. Når en setter inn bremseskoene forran setter en også inn to "låsebolter" som holder klossene på plass. inn under disse setter en et "stjerneformet blekk". dette blekket er ikke bredt nok slik at klossene ikke trekkte seg korrekt sammen og en fikk en unaturlig gange på klossene. Så enkelt var detSmile

Noen som trenger en ny hovedcylinder?

Svein
 
jeo635
Jeg trenger,hva skal du ha.jan erik
 
TorEnholm
Godt tips til alle oss hobby mekkere her ute. Den løsningen hadde jeg aldri tenkt på Smile
TorEnholm
-66 1600-2 O-28428
-69 1800 NK O-3622
-79 323i Baur Cab RK-62082
-85 635CSi RF-53600

Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!!
 
323-Harald
Du komprimerte lufta mellom skive og kloss hehe. Der "lurte" du oss godt men takk for at du delte tipset med oss. En overraskende feil og dyktig gjort å finne den.
Harald Halvorsen
Rogaland
3.0s 1976
 
02turbo
Ja det be unødvendig mye tid og bremsevæske for å finne ut av dette. Her ser dere hvordan det lå og sperret.

i938.photobucket.com/albums/ad224/turboSvein/tepperampcalipper003_zps91ecb4d7.jpg
 
oyvind
Kjempe bra tips !
Gjelder alle biler i dag !
Har en C30 som fruen kjører ( jeg jobber på Volvo så unnskyld ).
Denne hadde en kloss som satt fast og det medfører til fjærende pedal og årsak er rustet fast.
Bilen kjører lite 45000 km på 6 år og da er tipset til alle, ta av klossene når du bytter hjul og smør opp med kobber fett el. lignede da unngår vi trøbbel med bremsene.
Husk bytt bremsevæske også hvert 3 år minst.
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
02-Oivind
Måtte du ha et annet låseblikk da, Svein?
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
Gå til forum:
Generert på: 0.10 sekunder
24,123,023 Unike besøk