Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
JC 35017
knuterik64
Den rustskade delen er nok for liten, må nok bytte skjerm.
Knut Erik
 
02turbo
Hele skjermer er å få, men de koster Geir. Nei skal du bli ferdig så har du skjermbreddere liggende.

Svein
 
Torleif
Har rep deler liggende i garasjen skal ta mål av de en dag mener de er store nok men det er jo litt jobb og sveise de opp Smile
T Aasbø
Glas 1204 s 63 mod restaurert
1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015
2002 72 mod restaurert 2010 til 2012
1602 72 mod bruks veteran (solgt)
2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23
316 82 mod reparert 2015 til 2016
318 i 83 mod utvendig lakkert 2013
518 83 mod i bra stand(solgt)
2002 baur cab prosjekt
2002tii 73 mod prosjekt
 
geirm
Bilen star på en låve inne parkert for øyeblikket, men jeg har noen bilder som viser hvor mye jeg har kappa bort.

Om jeg kjøper en komplett innerskjerm og tilpasser rep. delen til ytterskjermen etter den, er det da lurt og sveise ytterskjemen ferdig slik at en får slipt på baksiden før inner skjermen settes på plass? eller må innerskjermen sveises fast først?

Terje, når jeg ser på bildene av hjulhusene bak på rally bilen din ser jeg at jeg har gjort det omtrent likedan

Vill tanke: Om jeg kjøper den store rep. delen til kan jeg sveise den til ytterskjermen uten å gjøre noe med innerskjermen. Jeg vet at dette er en uortodoks metode, men baksjermene mine er ikke noen glansbilder uansett så jeg ødelegger ingen ting. jeg er opptatt av et standard utseende ikke nødvendigvis standard utførelse. En annen sak er at ved å gjøre det slik får jeg plass til litt bredere hjul, det er ikke uviktig.

Geir...
Redigert av geirm den 10-03-2015 16:31
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Torleif
Tror nok det lar seg gjøre men det er ikke en perfekt løsningSmile
Hvis du ser på siden til veng og søker på 02 så har de noen uorginale rep deler for denne jobben og hvis ikke alt skal være 100 så er disse kanskje gode nok Frown
T Aasbø
Glas 1204 s 63 mod restaurert
1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015
2002 72 mod restaurert 2010 til 2012
1602 72 mod bruks veteran (solgt)
2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23
316 82 mod reparert 2015 til 2016
318 i 83 mod utvendig lakkert 2013
518 83 mod i bra stand(solgt)
2002 baur cab prosjekt
2002tii 73 mod prosjekt
 
tepe
Det går nok helt fint å bare sveise på ny hjulbue og la hjulhuset være, men tror allikavel jeg hadde valgt å bruke den rustskadedelen for å fikse hjulhuset tar ikke mye lengre tid og de var ikke dyre. Jeg hadde satt på hjulbuen først og tilpasset innerdelen etterpå.

Når jeg sveisa inn golfhjulbuene på touringen snittet jeg hjulhuset og sveiset det fast til hjulbuen lengre oppe. Synes det ble en ok løsning og ingen ser det så "valgets kval" Smile
Terje P.


71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt
75 mintgrun 1802 original prosjekt
72 arctic blau touring rep objekt solgt
72 inca touring restaurert 2010-14
solgt
72 verona 1602 bruksveteran solgt
 
Johnny Pettersen
Geir. uansett hvordan du gjør det så er cluet at du får slipt å behandlet så mye sveis som mulig på begge sider.Det er under glødeskallet det beginner å ruste igjen. Jeg har akkurat borret løs(fra baksiden) og fått reparert en bakskjerm som skal på min orange 02. Har alliert meg med en oppretter som fremdeles er I bransjen, han mener å bruke Kent sitt karosseri lim akkurat I hjulbuen, kun sveises de andre plassene. Da er jo rust problematikken I hjulbuer helt vekk.
Takplater å mye limes idag istedenfor sveises
Redigert av Johnny Pettersen den 11-03-2015 13:48
 
knuterik64
Lim er veldig bra, var i Ålesund hos Jan Erik å kuttet av en bakskjerm med bakla te i helgen, der skal det renses og limes på plass på min bil. Det var byttet hjulbue på min 02, og hele bakskjerm var bølgeblikk.
Ny bakskjerm er ikke alternativ på budsjett bygg, så det er godt det finnes hyggelige sjeler med deler rundt om Smile
Knut Erik
 
geirm
Vel, dette er ikke for sarte original fantaster.

Dette er det siste bildet jeg har av bilen før den ble satt bort

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_0523%20640x480_zps5jeykjw2.jpg

Slik ser girkassetunellen og bak-skjermene ut

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_0691%20360x640_zpsmqqikp9o.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_0687%20640x360_zpsifd65nkv.jpg

Kanalene er forsterket med innvendig ekstra kanal slik fullkabben har,bare at denne er laga I 1,25mm plate.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_0682%20640x360_zpsboj0ipwz.jpg

Så verre ut enn jeg håpte. Parkerte denne bilen I 2007, har knappt kikka på den siden. Men det er håp, snakka med Jan Erik Olsen I dag. Han har noen stålbiter jeg trenger for å få bil av det igjen.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
knuterik64
Noen biler er verneverdige i original stand, men andre kan fikses og moderniseres litt, pointet er vel å få de i stand og ut i trafikk?
Har sett en del perler av originale, men det finnes grisetøffe moderniserte også.
Hver sin smak.. Har en 74 02 som forrige eiere har "prøvd" å lage bil av, med skiftende hell, bedre å la den gjenoppstå som lettere modifisert, enn at den skal dø i en krok.
Har også en 72 1600 touring, som ikke har vært i trafikk siden 1982, den skal få bli i original stand og farge. Med 4100 mil på meteret, så er den knapt innkjørt :-)
Knut Erik
 
Torleif
Enig i at det beste er at flest mulig av disse kommer på veien i en eller annen stand
Det er jo kjekt med litt variasjoner Wink
T Aasbø
Glas 1204 s 63 mod restaurert
1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015
2002 72 mod restaurert 2010 til 2012
1602 72 mod bruks veteran (solgt)
2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23
316 82 mod reparert 2015 til 2016
318 i 83 mod utvendig lakkert 2013
518 83 mod i bra stand(solgt)
2002 baur cab prosjekt
2002tii 73 mod prosjekt
 
02alpina
Bilen slik den så ut i 1998 - synes den var "riktig" der
02alpina la ved følgende bilde:

garasje_treff_1998.jpg
[32.55kB]
Per Foss
2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive
2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt)
2011 - BMW 1 M coupe
89-M3 E30 2.3 liter
85-528i 3.5 535 motor (Solgt)
77-1502 med turbo bredding M2 (solgt)
75-2002tii M2 (Solgt)
74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour)


mobil : 90 76 07 83
e-post :fossper@gmail.com
 
geirm
02alpina skrev:
Bilen slik den så ut i 1998 - synes den var "riktig" der


Per, etter å ha tatt frem bildene jeg tok av bilen før jeg satte den vekk heller jeg veldig I retning av din konklusjon. Det blir for mye arbeid å lage en kvasiløsning for å få den til å se original ut. Turbo breddere er den enkleste løsningen og den som enklest kan taes bort om jeg senere ønsker original utseende på bilen. Om det blir aktuelt bytter jeg hele bakskjermen.

Skal finne frem noen bilder fra tidlig 90 tall og skanne de.


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
geirm
knuterik64 skrev:
Noen biler er verneverdige i original stand, men andre kan fikses og moderniseres litt, pointet er vel å få de i stand og ut i trafikk?
Har sett en del perler av originale, men det finnes grisetøffe moderniserte også.
Hver sin smak.. Har en 74 02 som forrige eiere har "prøvd" å lage bil av, med skiftende hell, bedre å la den gjenoppstå som lettere modifisert, enn at den skal dø i en krok.
Har også en 72 1600 touring, som ikke har vært i trafikk siden 1982, den skal få bli i original stand og farge. Med 4100 mil på meteret, så er den knapt innkjørt :-)


Knut Erik, Jeg er 200% enig med deg. det viktigste er at de kommer på veien. Min skal på veien igjen, men den blir ikke original. Jeg må bare ta innover meg at vi snakker ikke Porsche RSR derfor må kostnadene ved å sette den istand justeres henholdsvis.


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
knuterik64
Ser den Geir, hadde min vært en TII eller en original turbo, Alpina eller noe annet fint, hadde jeg gjort som andre her inne å latt den bli original.
Men min har stått siden 1986, så den får bli lettere modifisert og heller tåle å bli brukt litt.
Men, etter å ha sett igjennom forumet her, Vært en tur i Ålesund hos Svein og Jan Erik, må jeg si at nivået på bilene i Norge er høyt, og får nesten prestasjons angst her ;-)
Har fordelen av at jeg gjør alt selv, så kostnadene holdes nede :-)
Knut Erik
 
geirm
Da er JC-35017 vel hjemme igjen, I same garasja på samme plassen. Bilen ble kasta ut av låven hvor den har vært lagra de siste årene, måtte vike plass til fordel for plastbåter med påhengsmotor. Jaja like greit, så fikk jeg rydda plass til den hjemme. Der må den dele plass med T-7002. Vanskelig å få gjort noe arbeid uten å risikere skade på T-7002. Må på en eller annen måte finne en løsning slik jeg kan arbeide på JC-35017. Dere har sikkert sett at jeg har lagt T-7002 ut for salg, Egentlig ikke noe jeg ønsker, men jeg har ikke plass til begge bilene


Geir...


i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/6DDC9FF9-A117-49DA-A77E-6C4AAC10508C_zpsmj3k1cr5.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/F3CE5240-F25D-4B45-99CC-0F9FCC7349C1_zpsyugdslaw.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/992D037D-7FC1-42AE-8C2C-AD0F5B2DF514_zpsnl00itbj.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/41B903D4-9185-49F0-B2DA-ED5F25028356_zps9urmaozy.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/0290BF51-60EA-42BC-A393-D02FA7F97463_zpsfduqsrs7.jpg
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
geirm
Jeg må si jeg gruer meg til å begynne på girkasse/kardang tunnellen, den må tilbake til nesten original. Jeg må skjære ut helt bak til håndbrekket slik at jeg får på plass igjen feste til midt lagringa på mellomakselen.

Var en tur I dele lageret I kveld å fann frem ny tunnel I matchende farge, første trinn er å fjærne asfaltmatter og tektyl.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/Mobile%20Uploads/2017-01/31EAA430-8D0C-44DA-A47F-F4DB540A6B0F_zpsqp9n3pc0.jpg

Som dere ser er hjulhusa bak skjært så høyt som mulig, det gjør at turbobredderene ikke passer. Iallefall de jeg har, er det noen som turbobreddere som går høyere opp på skjermen og som vet produsenten av de. Alternativet er å splitte de jeg har og skjøte på de slik at de dekker hele opningen. Problemet er at jeg ikke har filla peiling på glassfiber arbeid.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/Mobile%20Uploads/2017-01/A4A29665-6C3A-4579-BC3A-F812024321A7_zpsnvpzhjbn.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/Mobile%20Uploads/2017-01/F127B897-6C5D-4491-9B25-776071541135_zpspuk6ipdf.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/Mobile%20Uploads/2017-01/D8160ADC-E2A3-4415-934F-F7A50EE630D9_zpsyxqqqxer.jpg


Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
e12535i
Ser ut til at du har greie på stål i hvert fall...
Hva med å forlenge ytterplata ned bak skjermbredderen, slik at denne får noe å feste i? Blir vel ei 2-3 cm leppe som stikker ned i hjulhuset og som må sveises på plass. Mulig det er mye jobb?
Torger
2015 F11 M550d
2x1977 e12 528i (prosjekter)
2016 F11 520xdA SOLGT
2015 F20 118xd (facelift) SOLGT
2011 F11 530xd SOLGT
1987 E24 635csi SOLGT
1986 Porsche 928S SOLGT
81' e12 M535i
75 MB 450SL SOLGT
2012 F11 520d SOLGT
2009 e91 320Xd SOLGT
2007 118d SOLGT
 
geirm
Da er prosjekt "få gatebil av JC-35017" I gang. Jeg har hele tiden tenkt at dette vil bli mye arbeid, nå er jeg godt igang og jeg ser at det hvertfall ikke blir mindre arbeid enn først tenkt. Det første jeg gjorde var å kjøpe nytt sveiseapparat, en Kemppi helautomatisk mig. Natt og dag mot gammeldags transformator apparat.

Utgangspunktet

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_3890_zpseg6vmjgv.jpg

Tunell fra delebil

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/31EAA430-8D0C-44DA-A47F-F4DB540A6B0F_zpsqp9n3pc0.jpg

Tunell klar for innmontering

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_3889_zps5z6uhkht.jpg

Gammel tunell ferdig utkappa

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_3898_zpseqo6amam.jpg

Ny tunell på vei inn

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_4164_zpspxrlczlt.jpg

Geir...
Redigert av geirm den 29-03-2017 21:44
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
geirm
Litt flere bilder

Kjøpte rep. deler til alle 4 fotbrønnene fra Jamic, billigere fra Walloth. Uansett, god passform og kvalitet. Forran bytter jeg bare det jeg må mens bak bytter jeg hele brønnen. Litt styr når en sveiser butt I butt

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_4180_zpswoww4iri.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_4181_zpsainwjwjo.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_4182_zps4yu6xpbr.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_4187_zpsedockh5f.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/JC-35017/IMG_4190_zpsmk7y2opd.jpg

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Gå til forum:
Generert på: 0.13 sekunder
24,098,551 Unike besøk