Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
T 7002
geirm
Jada, det har blitt noen kvelder med gassing på Nesoddveiene. Men etter en kveld hvor alt virket OK og jeg parkerte i garasja, neste dag gikk den ikke rent bare fusk og atter fusk. Lang historie kort, den optiske pick upen til Luminition anlegget fuska. Monterte inn en ny, fra delelageret selfølgelig, alt OK. Puhhh.

Skulle på rullende landeveg denne uka men tenningsproblema satte en stopper for det.

Har satt inn ny OMP FIA stol og 6 punkt belter tilpassa HANS, alt klart for raceSmile

Noen ferske bilder:

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/InteriorOMP_zpscb2f2de3.jpg

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/frontATS_zpsfe3959f4.jpg

Felgene som sitter på nå er ATS 8x13 et 0 med 15mm spacere, som dere ser er det god plass til mer. Compomotive felgene mine er 9x13 et -25,de fyller godt ut

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/rearATS_zps425c4740.jpg

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
02-Oivind
Knalltøff bil, Geir! Smile
Du får vel finne frem igjen stifttenningen, så den blir frisk igjen... Pfft
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
geirm
02-Oivind skrev:
Knalltøff bil, Geir! Smile
Du får vel finne frem igjen stifttenningen, så den blir frisk igjen... Pfft


Takk for det Øyvind, NEI det blir ikke stifttenning. problemet med de optiske triggerene er at "øynene" blir skitne og da blir det fusk som resultat. jeg hadde nettopp tatt olje i fordelerakselen og antagligvis søla på triggeren.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
geirm
I går var en stor dag, var hos Per Gulbrandsen i Skotselv og bremsa T-7002. Jeg hadde håpa på 180 hk og ville være superfornøyd med 185.

Men hva gir dere, supertrimmeren fra Nesodden slo til med 195hk!!!!!! Den dro stofenlos til 8000 og leverte god effekt hele vegen. Men jeg tror jeg har 10 hk til i ermet Wink, men det blir neste år.

Men det sier jeg dere, stå ved siden av godbilen rylende på 8000 i 5. gir er ingen god opplevelse. Det er fryktelig brutalt.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
Gratulere! den burde flytte seg rimelig greit!
Legger du ut kurvene?
hva leverte den på hjula?
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02Ronny
Gratulerer! Det blir jo godt trøkk med den effekten.Grin
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
Johnny Pettersen
Det var bra, de store gutta fikk vel ikke så mye mer ut av 2 ventils topper i de hårde hine dager heller.
Har lest en plass hva Motornord fikk ut men husker ikke. Mener Jeppe Johansen hadde 207, der var det vel giljotin innsug og Kugelfisher, han har vel en banerekord for klassen på Våler ennå.
Knall fin bil har du fått deg!
 
geirm
Johnny Pettersen skrev:
Det var bra, de store gutta fikk vel ikke så mye mer ut av 2 ventils topper i de hårde hine dager heller.
Har lest en plass hva Motornord fikk ut men husker ikke. Mener Jeppe Johansen hadde 207, der var det vel giljotin innsug og Kugelfisher, han har vel en banerekord for klassen på Våler ennå.
Knall fin bil har du fått deg!


Vel, jeg har vært en av som har sagt at 230 hk med innsprut er max i en M10.

Men jeg har nok tatt skammelig feil, utfordringene i en M10 er først og fremst vippearmene. De vippearmene som kan fåes kjøpt i dag tåler 9000 rpm +. Med moderne kamprofiler med mer enn 14mm løft og ikke så mye durasjon som tidligere. 12:1 i komp og store forgassere (50mm) og 44mm halsringer. Ikke å forglemme et realt grenrør med avstemte lengder og tverrsnitt. Når alt dette er på plass yter en 2 ventils M10 mer enn 250 hk.

Motor Nord bygde motorer med innsprut og 230 hk på 70 tallet. I allefall var det det de reklamerte med.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Torleif
Du har fått en kjempe bil her Geir Smile
T Aasbø
Glas 1204 s 63 mod restaurert
1600-2 66 mod restaurert 2012 til 2015
2002 72 mod restaurert 2010 til 2012
1602 72 mod bruks veteran (solgt)
2002 73 mod ferdig 2022 S14 B23
316 82 mod reparert 2015 til 2016
318 i 83 mod utvendig lakkert 2013
518 83 mod i bra stand(solgt)
2002 baur cab prosjekt
2002tii 73 mod prosjekt
 
Johnny Pettersen
Mener og huske at rundt 200hk var liksom grensa med forgassere på 70 tallet.
 
geirm
Johnny Pettersen skrev:
Mener og huske at rundt 200hk var liksom grensa med forgassere på 70 tallet.


Jonny, du har nok rett i at max effekten var rundt 200 hk. Den gangen var det 45mm forgassere som var vanlig og de rekker ikke til mer. Jeg har 40 mm halsringer i mine 45 mm forgassere og det er de største som går inn.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Johnny Pettersen
Var det mye triksing frem og tilbake med dyser/halsringer/tenning etc eller hadde du en oppskrift som var ganske nære?
 
JE
Ikke for å gjenta meg sjøl, men... Wink


Legger du ut kurvene?
hva leverte den på hjula?

Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
geirm
Takk til alle som synes bilen har blitt braGrin

Jonny
Synkronisering, tenning og hoved og luftkorreksjon. Det var det han gjorde, ikkeno annet. Prøvde 3 ulike kombinasjoner med dyser.

Jørgen
Her har vi ingen hemligheter, print-outen fra Gulbrandsen nedenfor. Som dere ser er ikke dataen til Gulbrandsen fra dette sekelet.

Tallene viser siste av i alt 5 "runs". Grafen viser alle lagt oppå hverandre. Siste run løsna gassoverføringa slik vi ikke fikk full gass. Om du ser på grafen er beste registreinga 143 kW på motor. Moment 205Nm. De to nest siste runs viste 143 kW.

Det er veldig stort tap i drivverk så bakhjulshester gir ikke noen mening. Vi stramma i tillegg bilen veldig hardt ned. I følge Gulbrandsen har den målingen kun teoretisk interesse.


i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/1d97b1d7-d6b3-4ff2-9bb4-ec0d9e4a4d1c_zps4f8eb818.jpg

Klar for raceSmile

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/Klarforrace_zpsb46dae38.jpg

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
JE
geirm skrev:

Jørgen
Det er veldig stort tap i drivverk så bakhjulshester gir ikke noen mening. Vi stramma i tillegg bilen veldig hardt ned. I følge Gulbrandsen har den målingen kun teoretisk interesse.

Geir...


Bra med effekt, ikke noe å si på det!

Er ikke helt enig når det kommer til effekt på bakhjula, jeg mener det er dette som er interessant, da det er denne effekten man virkelig får brukt til fremdrift. Men det er nok enklere å få målt riktig på en nav-dyno.
Jørgen

ClubE30Meet medlem 118
Bmwccn medlem 3496


86 - 320i 2-dørs prosjekt
01 - 320d e46 touring -> burksbil
 
02dag
Vil ikke dette være det samme da? Man eliminerer vel ikke drivverkstapet før man setter dynoen direkte på motoren? Inntil da blir vel effekten på motor kun teoretisk, for man vet jo ikke hva drivverkstapet er?
1968 2002 på skilter juli 2016
 
geirm
Bakhjulshester er sikkert kjekt å vite men på en rullende landevei er det for mange variabler. Bakdekka mine var halvslitt etter at jeg var ferdig hos Gulbrandsen. Det betyr mye tap mellom rulle og dekk.

Ellers er jeg veldig fornøyd med å nå målet mitt om å delta på Rudskogen, bilen fungerte over all forventning.

Hadde problemer medoljetrykket, det steg til 10 bar ved 7000rpm, det tålte ikke o-ringen på filteret så det ble endel olje under bilen. I tillegg var luftinga på motoren for dårlig, fylte catchtanken på 9 runder, det førte til at jeg fikk lavt oljetrykk ved innbremsingene.

Motoren gikk bra. Jeg turte ikke kjøre uten filter så jeg satte på "sokker", det fungert forså hvidt bra men shoka over 6000rpm. Pluggene ble svarte av sot og eksosanlegget mitt likeså. Til neste år skal jeg fjerne BKF'en slik at jeg får plass til lengre tratter og et skikkelig filter.

Dekka jeg kjørte på var Kuhmo R-dekk 235/45 13 i soft. Det fungerte supert på morgenen når det var kald asfalt men ble veldig glatt utover dagen. Neste år blir det medium gummiblanding.

Alt i alt ei fantastisk helg der jeg fikk mange svar. Til neste år stiller jeg litt bedre forberedt. Konkuransen er knallhard og en virkelig stå i ramma for å henge på.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
02-Oivind
Får vel større dreiemoment med lengre trakter, men ikke så "rapp" respons på gassen? Eller er det mer en myte, enn praktisk betydning?
Og bare så det er sagt, tøffe gutter kjører jo uten filter! Grin
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
wirgene
Johnny Pettersen skrev:
Mener og huske at rundt 200hk var liksom grensa med forgassere på 70 tallet.


DET ER HELT RIKTIG MEN MED KUGEL FISHER INNSPRUT SÅ FIKK DE 210 HK OG IKKE EN HEST MER , JEG HAR EN M10 MOTOR SELV , MED 304 GRADER KAMM 48MM WEBERE ITALIENSKE OG FINSK GRENRØR 4 TIL 2 SOM ER LIKE LANGE OG BALANSERT OG BREMSET DENNE TIL 185HK HOS PER GULBRANDSEN I SKOTSELV. MEN DET FINNES EN MANN I STORBRITANIA SOM HAR TRIMMET OG STUDERT DISSE MOTORENE RETT ETTER HAN BLE FERDIG MED AMMING FRA SIN MOR. ALTSÅ EN SOM HAR ERFARING OG SOM BYGGER OM DISSE MOTORENE MED 60- 70% DISSE MOTORENE BYGGET HAN TIL DE SOM KJØRTE CHEVRON RACING CARS, HAN BRUKER 45MM WEBERE SOM ER MODIFISERT TIL DET YTERSTE OG MANGE GROMME DELER BLANDT ANNET NYE 8 VENTILER 121 TOPPER SOM HAR STØRRE VENTILER , INGEN ANNEN MANN PÅ DENNE JORDA HAR FÅTT SÅ MYE UT AV DISSE MOTORENE CA 235HK SOM ER ILDSINTE 9000++RPM OG SPESIAL LAGDE VIPPEARMER I STÅL SOM TÅLER BANK......
stian
 
geirm
Som nevnt ble det løpskjøring kjøring i sommer og det var bare helt....best! Å kjøre 02 på bane er utrolig morsomt. Når man er fersk racer sjåfør som meg skjønner en at det er utrolig mye å gå på før bilen blir utnytta max. Her et bilde fra kvalifiseringa, godt feste, ligger helt ved lista.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/Rudskogen1_zps44fb89fe.jpg

Når jeg var å bremsa motoren hos Per Gulbrandsen mente han at den hadde hatt godt av noen større forgassere. Vel, her er løsninga på det, trur eg. Schrick sleidemating og Kugelfischer. Dette er et sett som er kjøpt hos Schrick av en Normann på begynnelsen av 80 tallet. Pumpe og sleide er tilpassa en tilsvarende motor som jeg har. Blir utrolig spennende og bremse hos PG igjen til våren for så å se forskjellen.

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1906_zps866f0013.jpg

Tre ting som gjør at jeg bygger om tiltørrsump:
1- Jeg har problemer med olje pumpa og må demontere sumpen
2- Jeg hadde en komplett Schnitzer tørrsump liggende i hylla
3- Det ser proft ut

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/IMG_1908_zpsc64dbfd8.jpg

Farge koden Bristol / matt svart er uvanlig på racer biler, men den har vært brukt. Her fra 1971, bilen på bildet er en Alpina i følge ekspertene

i253.photobucket.com/albums/hh79/geirm/BMW/T-7002/CdS-1971-grid_zps5f198d79.jpg

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Gå til forum:
Generert på: 0.21 sekunder
24,174,725 Unike besøk