· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
bmw 2000 touring og 1602 prosjekt
|
|
02touring |
Lagt til d. 31-01-2011 06:43
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
stilig
2002 touring 74mod |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 01-02-2011 18:06
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Sweet! Dette ser jo kjempebra ut stå på, og gi oss updates btw smart og stilig med golf mk1 hjulbuer!
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
tii-hallvard |
Lagt til d. 04-02-2011 19:32
|
Medlem Antall innlegg: 267 Innmeldt: 05.11.09 |
Er du noe i garasjen i helga? Tenkte kanskje å komme forbi hvis du tar imot? Ring moben hvis du tar imot.
Redigert av tii-hallvard den 04-02-2011 19:33 74 mod. 2002 tii - solgt 10 mod. X3 M-sport 10 mod 316D - solgt mob 990 45 320 |
|
|
tepe |
Lagt til d. 05-02-2011 03:45
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
tii-Hallvard skrev: Er du noe i garasjen i helga? Tenkte kanskje å komme forbi hvis du tar imot? Ring moben hvis du tar imot. Ja det blir nok skruing denne helga også det er bare å komme. Jeg ringer deg lørdag. Jeg har fått hjem motoren som jeg skal bruke i bilen Det er en tii fra 1973 med e21 2,0l topp fra 1977 Jeg skal ikke bruke innsprøytningen men kjøre med 2 doble 45 webere istedet Det første jeg gjorde var å ta en kompresjonstest Den var ganske nedslående bra komp på syl 1 og 4 dårlig på nr 2 og ingen på syl nr 3 når jeg putta fingeren foran plugghullet kunne jeg høre at den feis ut i eksosen Da var det bare å begynne å skru Tok av toppdekselet og fikk se at skruen som holder oljerøret og som olja går igjennom for å smøre kammen var borte. Den lå nedi den ene oljekanalen. Kammen er nok noe slitt men det var uansett ikke meningen å bruke den da jeg har kjøpt en 292* kam Jeg får kjøpe nye vippearmer og fjærer også. Jeg skal kontrollmåle veiv og rådelager i morra med plastigauge så får vi se åssen det barker iveg... Stempelfjærene er ihvertfall gåene gapet er 1.1 mm skal være 0,3 - 0,45 Den virker og "romslig" i sylinderne skal iflg boka være 0,04 mm. Spørs om ikke borring og nye stempler er eneste sjanse for denne Har nok vert varmt oppi her da det ene stempelet er smeltet litt på toppen. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 05-02-2011 07:33
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Forslag til billige stempler http://cgi.ebay.c...223wt_1165 BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
tepe |
Lagt til d. 05-02-2011 10:26
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Ja jeg følger nøye med på tråden din Inge Det ser ut som disse motorene er temmelig likt slitt Er jo liten vits i å trimme og dille med motoren hvis en ikke har et bra utgangspunkt. Tenkte jeg skulle ringe sylinderservice i Kr.sand til mandag for å få en pris på borring av sylinderne og bytte av ventilstyringene i toppen
Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 06-02-2011 01:24
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Har fått skrudd litt i dag og Regner med at kompresjonsproblemene var klumper av koks mellom eksosventilen og setet har slipt alle ventilene og når jeg hadde 1 innsugsventil igjen å slipe oppdager jeg at det er en liten sprekk fra eksosventilen og til kjølevannet på sylinder nr 2 Det var kjipt hva nå? Ingen vits i å sende den for å bytte ventilstyringer ihvertfall Har og fått målt litt på blokka og den holder seg fint innenfor spesifikasjoner på klaringer på veiv og råder Stempelringene er en annen sak de detter nesten av stemplene av seg selv. Jeg har minst et komplett pakningssett med ventiltetninger av den gamle typen så... Tror jeg honer blokka selv, kjøper nye stempelringer og kjører den sønder og sammen Bateridrill og en bit bensinslange er kjekt når en skal slipe ventiler Det er ikke lett å se sprekken Kan jo ikke akkurat lekke allverdens Men den blir vel ikke mindre av litt råkjøring heller. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 06-02-2011 08:10
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Er det ikke mulig å få noen til å sveise den sprekken da?
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
tepe |
Lagt til d. 22-02-2011 23:46
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
har satt vekk tii motoren den må totaloverhales med borring osv satte den sammen med nye stempelfjærer i og tok ny kompresjonstest sylinder nr 2 har kun 4 kg Det er den sylinderen som har vært skikkelig varm slik at stempeltoppen er blitt deformert. slik så den ut etter sammensetting. Tii en har mistet en i er nå en "ti wannabe" [img] Har istedet plukket fram originalmotoren det er matcing number til karosseriet og har gått 206000 km garantert. Hadde egentlig tenkt å spare den. Var ganske spennende å skru den i fra hverandre den har stått i 20 år. Jeg ble positivt overrasket blank og fin i alle sylinderne og ramme og rådelager så fine ut uten spetter og merker var og godt innafor krava til klaringer. også stempelringene er innafor men jeg bytter til nye siden jeg har. så da er det bare å bytte kamaksel, stempelfjærer og simmerringer samt slipe ventiler og sette på nye ventiltettinger og skru det sammen igjen. Redigert av tepe den 24-02-2011 11:27 Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 23-02-2011 00:12
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Da kom stempelringene til nytte til slutt uansett da
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
tepe |
Lagt til d. 23-02-2011 21:15
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
2000Touring skrev: Da kom stempelringene til nytte til slutt uansett da Ja jeg hadde denne maskinen i bakhodet når jeg kjøpte de av deg Planen var å renovere originalmotoren neste vinter Men nå blir det motsatt Får behandle den pent så holder den en stund til Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
tepe |
Lagt til d. 07-03-2011 22:41
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Har fått gjort ferdig originalmotoren. Den har fått etpar strøk med svart motormaling og er rengjort inn og utvendig Alle pakninger og simmerringene er byttet samt ventiltettingene. jeg har slipt ventiler og satt inn 292* kam. dobble webere på originale ti innsug og grenrør er satt på. Har satt den inn i bilen for å kunne tilpasse eksosanlegget og speedvaieren som jeg har tenkt å bruke Planen er å sveise fast et feste til vaieren på festebraketten til bremsekraft forsterkeren. Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere [img][/img] Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 07-03-2011 23:29
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Ikke billigst, men her har du en mulighet http://cgi.ebay.d...796wt_1538 BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
steinsus |
Lagt til d. 11-03-2011 23:34
|
Medlem Antall innlegg: 265 Innmeldt: 10.08.10 |
tepe skrev: Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere Ligger på 02-tavlan: Delar Säljes : Bromsservo Ti Tii Turbo Bilder kan skickas vid intresse. Pris: 2500 Skr Namn: Kalle Källström Telefon: 026-274107 Mobil: 0707149594 Mail: Ort: Sandviken __________________________________________ 1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT 1981 323i e21 m20b27 Alpina-look 1971 NK1800 (solgt) 1979 323ia (solgt) 1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt) 1991 320i e30 Cab (Solgt) E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt) A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!" |
|
|
tepe |
Lagt til d. 12-03-2011 00:43
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
steinsus skrev: tepe skrev: Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere Ligger på 02-tavlan: Delar Säljes : Bromsservo Ti Tii Turbo Bilder kan skickas vid intresse. Pris: 2500 Skr Namn: Kalle Källström Telefon: 026-274107 Mobil: 0707149594 Mail: Ort: Sandviken Er det noen som har erfaring med kjøp av deler fra privatperson i Sverige? Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
steinsus |
Lagt til d. 12-03-2011 10:34
|
Medlem Antall innlegg: 265 Innmeldt: 10.08.10 |
tepe skrev: steinsus skrev: tepe skrev: Hvis noen har en tii bremsekraftforsterker de kunne tenke seg å selge er jeg VELDIG interessert. Blir trangt med webere Ligger på 02-tavlan: Delar Säljes : Bromsservo Ti Tii Turbo Bilder kan skickas vid intresse. Pris: 2500 Skr Namn: Kalle Källström Telefon: 026-274107 Mobil: 0707149594 Mail: Ort: Sandviken Er det noen som har erfaring med kjøp av deler fra privatperson i Sverige? Veel, jeg har jo handla en god del, det meste kontant og ved henting, men noe har det jo blitt som jeg har overført direkte til bank, det tar jo 3-5 dager for en slik overføring, og bussgods i Sverige er billig frakt internt i Sverige, til Norge så er Posten best. Bare en gang har jeg hatt problemer med at selger har ventet veeeldig lenge før han sendte varene, men de kom til slutt. Det er også ganske lett og spore personer i Sverige om man nå trenger det... __________________________________________ 1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT 1981 323i e21 m20b27 Alpina-look 1971 NK1800 (solgt) 1979 323ia (solgt) 1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt) 1991 320i e30 Cab (Solgt) E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt) A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!" |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 13-03-2011 19:01
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Kanskje du kan høre med Erneland her på forumet. Han bor vel både i Sverige og i Norge - kanskje han kan hjelpe deg??
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
Erneland |
Lagt til d. 13-03-2011 21:01
|
Medlem Antall innlegg: 92 Innmeldt: 28.09.08 |
Kalle har sålt mycket intressant under åren. Har aldrig hört något dåligt om honom. Precis som Inge skriver så kan jag ta med mig en och en annan del till Oslo men det måste vara små delar då. Ett bromsservo skall inte vara några problem dock. ;-). Mvh Michael BMW 1602 Alpina Replika -74. SÅLD! BMW 2002 Tii Gruppe 2 -72. SÅLD! BMW Alpina B7 Turbo Coupé -84. #22 BMW Alpina B7 Turbo -84. #63 SÅLD! |
|
|
tepe |
Lagt til d. 14-03-2011 22:03
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Erneland skrev: Kalle har sålt mycket intressant under åren. Har aldrig hört något dåligt om honom. Precis som Inge skriver så kan jag ta med mig en och en annan del till Oslo men det måste vara små delar då. Ett bromsservo skall inte vara några problem dock. ;-). Mvh Michael Det høres ut som en bra løsning Takk for tilbudet, men det blir endel styr så jeg tror jeg venter og ser hva som dukker opp. Men jeg trenger hjelp... motoren vil ikke starte.. hva er galt? kommer bare et eller annet smell ingen tegn til tenning Weberne har vært brukt på m10 tidligere. Jeg har prøvd med 2 fordelere en tii fordeler med ny stift og kondensator og en helt ny til tii med elektronisk ignitor. jeg har brukt original mekanisk bensinpumpe da forgasserne randt over med den elektriske pumpen jeg har. Tenninga står nå slik at stiften åpner når motoren er på tdc Jeg tror ikke den er 180* feil da dette ble satt med toppdekselet av og da ser man jo hvordan kammen står. Har sjekket tenningsrekkefølgen flere ganger, og jeg har gnist på pluggene Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 15-03-2011 06:17
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Hvordan stod kammen når du satte ned fordeleren på merket?
|
|
Gå til forum: |