· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
BMW 3.0 CS 1971
|
|
herr bertone |
Lagt til d. 11-05-2010 20:58
|
Medlem Antall innlegg: 61 Innmeldt: 27.03.08 |
Cromadorafelgene er veldig fine! Enig med Originalpolizei at 17" hjul og andre moderniseringer ikke hører hjemme på denne bilen. På samme måte blir det med hvite dekksider. "Dress your age-"begrepet går etter min mening begge veier. Hvite dekksider er dermed like feil som 20" kromfelger. Whitewall gikk vel ut av "moten" hos bilfabrikantene i begynnelsen av 60-åra, kanskje bortsett fra hos Mercedes. Av reportasjene og testene jeg har lest av E9 fra 60- og 70-åra kan jeg ikke huske at noen av dem hadde hvite dekksider. Når jeg tenker meg om har jeg forresten aldri sett en Ferrari med hvite dekksider heller. Det finnes sikkert, jeg har bare ikke sett det. Nei gitt, hvite dekksider passer best på amrikanere som står parkert på drive-in kinoen, eller er på vei dit - i 40 km/t. Og definitivt ikke på en boyracer som var utgangspunktet for bilen som vant European Touring Car Championship tittelen 6 ganger mellom 1973 og 1979. AAAHHHHHHRGGG.
Redigert av herr bertone den 11-05-2010 21:53 Martin |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 12-05-2010 01:42
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
stakkars.. jeg synes det var pent med hvite dekksider på denne bilen jeg Om det passer mtp alder, type bil osv, vet jeg ikke.. Liker eieren det, så gjør han det selv om dere mener noe annet. I såfall, ikke bytt dem ut før dem er utslitt Du har uansett en av de mest strøkne e9'ene jeg har sett Det skal du ha! god natt
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
originalpolizei |
Lagt til d. 12-05-2010 15:17
|
Medlem Antall innlegg: 136 Innmeldt: 14.11.08 |
herr bertone skrev: Hvite dekksider er dermed like feil som 20" kromfelger. Gjeeesp! Strangers have the best candy! |
|
|
herr bertone |
Lagt til d. 13-05-2010 00:18
|
Kaller man se Originalpolizei har man på en måte lagt hodet på huggestabben og blottet nakken. Særlig når man kritiserer andres valg av felger. At Originalolitimannen synes det er søvndyssende skjønner jeg godt. Gute nacht Martin |
|
|
originalpolizei |
Lagt til d. 13-05-2010 01:06
|
herr bertone skrev: Kaller man se Originalpolizei har man på en måte lagt hodet på huggestabben og blottet nakken. Særlig når man kritiserer andres valg av felger. At Originalolitimannen synes det er søvndyssende skjønner jeg godt. Gute nacht Jeg regner med at det er denne knallharde kritikkstrofa her du sikter til, herr bertone: "Jeg er ingen originalfanatiker, men synes helt klart en original E9 er mer passende for meg, enn en med 17" hjul, CD-spiller, ufohøyttalere i dørene osv. Det er meg, men enhver må få gjøre akkurat det de vil med bilen sin, sålenge jeg får gjøre hva jeg vil med min" At herr bertone har lagt meg på sin personlige hoggestabbe må stå for hans regning. Ingen andre her inne har gjort det såvidt jeg kan se. Tusen takk folkens for alle positive tilbakemeldinger om bilen! Originaolitimannen kan forøvrig fortelle at det i dag kom en flott pakke fra 02-kongen med diverse originaldeler fra BMW. Varene ble sågar bringt på døren, snakk om service. Det ble ventiljustering og skifting av diverse servicedeler og i morgen monteres nye støydempingsmatter under panseret. Da skulle jeg være rimelig treffklar og formannen mumler noe om møteplikt......................................... Redigert av originalpolizei den 13-05-2010 01:07 Strangers have the best candy! |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 13-05-2010 01:29
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
originalpolizei skrev: Da skulle jeg være rimelig treffklar og formannen mumler noe om møteplikt......................................... Ser frem til å beskue GT-vognen i Ålebyen! Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
herr bertone |
Lagt til d. 13-05-2010 08:31
|
Mulig jeg gikk litt langt der, ja. Jeg lot meg kanskje engasjere vel mye og tok noen snarveier i argumentasjonen (egentlig litt flaut). Estetikken i hvite dekksider på denne bilen, har jeg ikke sagt noe om. Det kan godt være at bilen er "penere" med disse dekkene. Mitt poeng er at det ikke er tidsriktig. Kanskje jeg er preget av tiden jeg stod med Alfaen min i RJK. Der fikk man så hatten passet hvis mønsteret i dekkene ikke var fra riktig tidsperiode... Bilen din ser vanvittig fin ut, synd med de hvite dekksidene... Martin |
|
|
originalpolizei |
Lagt til d. 13-05-2010 10:47
|
Vi røyker fredspipe Martin, ikke sant? Jeg liker dårlig å være i posen med syrlige drops. Artig at du nevner RJK, jeg har mange venner der og i går snakket jeg med Helge om en annen CS du har eid. Jeg nevnte den pågående hvitsidediskusjonen og fikk streng beskjed om å svare deg Hvitsidene skaper engasjement og det er bra. De kler liksom akkurat den bilen, selv om det lukter BigMac lang vei. Grazatfahrer er på gli med å snu dekka selv Hvilken bil har du nå, Martin? Redigert av originalpolizei den 13-05-2010 10:51 Strangers have the best candy! |
|
|
herr bertone |
Lagt til d. 13-05-2010 12:18
|
Hei, Jepp, svigerbroren til Mamen kjøpte den nachtblau'e 3.0CSen jeg hadde. Den var nesten like fin som din ser ut til å være, men mer tuklet med. Hadde blant annet webere og litt vassere kammer. Angrer fortsatt på at jeg solgte den bilen. I alle fall, jeg hadde liksom tenkt til å hente en CSL fra England eller anskaffe meg den tredje bilen jeg har bestemt meg for en eller annen gang må eie - en 911 fra 60/70 åra. Endte opp med en CSI fra Sverige før CSen var levert til kjøper. CSIenhadde hvite dekksider. Derfor har svigerbroren til Mamen i dag en 3.0 CS med "whitewall-dekk". CSI'en er veldig bra maskinelt og i interiøret. Den er rett og slett deilig å kjøre, men det er rust i en hjulbue. Det ødelegger litt av moroa, for en rustboble kommer sjelden alene... Du er vel Alfa-mann? Jeg forsøkte å forklare for gutta i RJK at E9'en faktisk har samme opphav som Bertone-coupeen, da Giugiaro i sin tid tegnet BMW 3200, som jo er utgangspunktet for E9, men fikk lite gehør for det.... Martin |
|
|
originalpolizei |
Lagt til d. 18-05-2010 20:26
|
Ja, Alfamann er kanskje en grei karakteristikk. Jeg har i hvertfall en Bertonecoupé og en drøss andre Alfaer har jeg hatt. I dag kom jeg over et teppe med gummi på baksiden, egentlig ment som dørmatte. Teppelangeren hadde dette på rull og jeg tror dette er ypperlig for å beskytte originalteppene. Den gummierte baksiden hindrer eventuell fukt å trenge gjennom og gjør at det ligger fjellstøtt. Jeg skar til passende biter og slipper trolig å kantsy, selv om det hadde vært finest. Her er teppet sett fra begge sider Og slik ser det ut i bilen, ikke perfekt fargematch i forhold yil originalteppet, men greit. De skal tross alt beskytte de originale teppene og ser etter min mening bedre ut enn uoriginale gummimatter. Hadde de originale gummimattene vært å få tak i, hadde jeg helt klart valgt dem. Jeg skar også til en liten beskyttelseslapp over kardangen i baksetet, barn(og uforsiktige voksne) har en tendens til å plante sålen oppå der. Strangers have the best candy! |
|
Gå til forum: |