· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
rolfi sin 1976 BMW 525 - DB86868
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 20-11-2010 00:10
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
ser ut som du har noe å finne på i vinter
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
rolfi |
Lagt til d. 27-11-2010 16:27
|
Medlem Antall innlegg: 113 Innmeldt: 18.08.06 |
Hehe, litt må det være Skal levere inn toppen til overhaling iløpet av neste uke. De skal bytte ventiltetninger, planslipe, slipe ventiler og sjekke over alt mulig. Skal veldig snart også bestille nytt kjede, ny strammer, skinne, vannpumpe og litt andre småting Jeg greide jo bragden å plukke motoren ifra hverandre før jeg vasket den skikkelig, så jeg må gå skikkelig over med blåsepistolen før jeg setter den sammen igjen. For å unngå at sylinderveggene ruster, smører jeg de inn daglig med mineralolje. Jeg tømte også litt olje nedi alle sylinderene. Noe jeg oppdaget var at på ca 2 døgn hadde oljen som ble tømt nedi sylinder 2 forsvunnet. Sylinderene ser helt fine ut og det finnes ikke slark i stempelet. Er dette da noe å bekymre seg for? Jeg er ikke HELT med på tanken å plukke ut stemplene for å bytte stempelringer. Jeg har veldig begrenset erfaring med å skru på motorer, så jeg føler et toppakningsbytte er det mest omfattende jeg burde begi meg ut på. Styremedlem BMWCCN Rogaland #8147 1985 528i - VE46998 - Prosjekt 1981 320/6 - RF16486 - Langtidsprosjekt 1976 525 - DB86868 - Prosjekt |
|
|
Orjan |
Lagt til d. 17-01-2011 18:24
|
Medlem Antall innlegg: 62 Innmeldt: 05.06.07 |
Fin vogn Bare et spørsmål angående registeringsnummeret ditt; har DB 86868 vært i bruk før, eller var det "ledig"? Jeg var på BT i dag og lurte på om jeg kunne få XV 32379 (eller 32300) til min bil, men siden de hadde vært i bruk tidligere gikk ikke det I am not young enough to know everything - Oscar Wilde |
|
|
tepe |
Lagt til d. 17-01-2011 20:11
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Ørjan begge reg nummera du har spurt om er til biler som er avregistrert og ikke skrotet Hvis du går på vegvesen.no og slår inn ønsket reg nr under neste eu kontroll så får du om den er avregistret eller ikke finnes hvis det ikke finnes kan du nok få det f.ex PC30848 (som var min første bil) havnet hos høggeren etter 2 mnd.På den står det at reg nr ikke finnes Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
Orjan |
Lagt til d. 17-01-2011 21:16
|
Medlem Antall innlegg: 62 Innmeldt: 05.06.07 |
Takker Og beklager "thread-jacking"
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde |
|
|
e12535i |
Lagt til d. 18-01-2011 08:04
|
Medlem Antall innlegg: 187 Innmeldt: 14.09.10 |
Eneste mulighetne for å få et "gammelt" reg.nr er at det aldri har vært i bruk. Hjelper ikke at bilen er skrotet for 20 år siden.
Torger 2015 F11 M550d 2x1977 e12 528i (prosjekter) 2016 F11 520xdA SOLGT 2015 F20 118xd (facelift) SOLGT 2011 F11 530xd SOLGT 1987 E24 635csi SOLGT 1986 Porsche 928S SOLGT 81' e12 M535i 75 MB 450SL SOLGT 2012 F11 520d SOLGT 2009 e91 320Xd SOLGT 2007 118d SOLGT |
|
|
rolfi |
Lagt til d. 19-01-2011 17:30
|
Medlem Antall innlegg: 113 Innmeldt: 18.08.06 |
Thread-jackingen går helt bra. Det er jo på sett og vis relatert. For å oppdatere litt her, kan jeg nevne at jeg fikk idag en Getrag 260 kasse og igår kjøpte jeg et sett BBS RS. 8x16 og 9x16. Ikke veldig lenge igjen til det kun er demontering av det gamle og montering av det nye som står igjen Styremedlem BMWCCN Rogaland #8147 1985 528i - VE46998 - Prosjekt 1981 320/6 - RF16486 - Langtidsprosjekt 1976 525 - DB86868 - Prosjekt |
|
|
rolfi |
Lagt til d. 26-01-2011 20:03
|
Medlem Antall innlegg: 113 Innmeldt: 18.08.06 |
Da var toppdeksel, bunnpanne og en haug andre motordeler (pluss viskerarmer) blåst med Garnet blåsemiddel. Tenkte å lage meg et delebadekar, for å få bort blåsemiddelet fra kriker og kroker i toppdeksel, bunnpanne og oljefilterhus. Tviler på jeg har fått bort all sanden bare ved å blåse det rent utenfor blåsekabinettet. MÅ jeg ha et kar i stål, eller er det andre materialer som er like egnet? Skal ha tynner nedi, så hadde vært greit at materialet ikke reagerer/smelter av kontakt med tynner over litt tid. Bilder kjem Styremedlem BMWCCN Rogaland #8147 1985 528i - VE46998 - Prosjekt 1981 320/6 - RF16486 - Langtidsprosjekt 1976 525 - DB86868 - Prosjekt |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 27-01-2011 20:15
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Skjær et oljefat på langs, lag føtter på det, så har du et flott kar.
|
|
|
tepe |
Lagt til d. 27-01-2011 20:37
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
denne fra biltema blir kansje for liten? http://www.biltem...elevasker/
Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
rolfi |
Lagt til d. 28-01-2011 00:57
|
Medlem Antall innlegg: 113 Innmeldt: 18.08.06 |
Et oljefat er ikke dumt, men det vil kanskje ta litt stor plass. Delevaskeren blir dessverre noe for liten. Har en murdunk fra biltema på 90 liter ( http://www.biltem...e/Murdunk/ ), den er av perfekt størrelse. Eneste problemet er jo at jeg ikke vet hvor bra den tåler tynner. Delene skal lakkes etterhvert, så jeg vil ikke bruke diesel/white spirit eller andre oljebaserte midler for å vaske med. Styremedlem BMWCCN Rogaland #8147 1985 528i - VE46998 - Prosjekt 1981 320/6 - RF16486 - Langtidsprosjekt 1976 525 - DB86868 - Prosjekt |
|
Gå til forum: |