· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Weber 45 i e21
|
|
geirm |
Lagt til d. 22-04-2010 20:14
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Det er selfølgelig vanskelig å være internett doktor men jeg begynner å bli sikker på at kamakselen din er en tann eller to feil. Du får ta frem papiret som fulgte med kamakselen når du kjøpte den og lese nøye. Der står det noe om ved hvilken veivakselgrad innsugsventilen skal begynne å opne. Da trenger du måleur, magnetfot og gradeskive. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 22-04-2010 22:30
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Hei min gjør 8000 rpm. uten problem. Registere er nok ikke feil , men dine forgassere er nok for små " halsringer osv." bilen får nok ikke nok mat rett å slett. Hvis ikke fordeleren en def. Går bilen normalt i normel kjøring er ikke registret feil. For står den feil er bilen utrolig treg i alt. Kai i Enebak kan mye om dette, så å baksnakke han her syns jeg er feil, har han lurt noen så får de ta det med han og ikke ett helt Forum. Ellers blir det feigt. Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 22-04-2010 23:39
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Det er ikke få som har gått på en smell ute hos Kai, så det kan være greit å opplyse folk om hvordan ting er, så kan de jo ta sine forholdsregler. Når det er sagt, så skal man ikke kimse av kunnskapene til Kaspersen når det gjelder 02.
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 22-04-2010 23:58
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Den oppfatninga har jeg også.. Han er nok en luring, men det er ikke tvil om at han vet hva han snakker om.. En ting er sikkert! Jeg skal ut til han å "blære" med bilen når den blir ferdig Tipper han blir overraska Men nå er det nok OT fra min side, tilbake til weberne til Jaas God natt
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
02touring |
Lagt til d. 23-04-2010 06:52
|
Medlem Antall innlegg: 263 Innmeldt: 07.12.08 |
Thomas skrev: Kai Kaspersen vil jeg råde alle til å holde seg langt unna. Mye svindel der i gården. Har lurt undertegnede med fler for tusen vis av kroner. Han skal ikke anbefales av 02 Classic. jeg skal ikke si så mye om det, men jeg har aldri hørt noe om alle de gangene han har kjørt rundt og hjelpa folk gratis. men å ringe/sms for å få tips, koster ikke stort. og jeg trur de fleste er enig at han er nesten en 02konge når det gjelder motor 2002 touring 74mod |
|
|
jaas |
Lagt til d. 23-04-2010 06:56
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
Etter merkene er ikke registeret feil,da er det i tilfelle feilmerking på kammen. Det kan jo godt være... Sendte en mail til kmcams igår,og de skulle sjekke opp hva jeg hadde fått,og hva som eventuelt kan forårsake dette. Fikk ikke med noe papir som sa hvilken grad den skulle åpne desverre,men det får jeg nok vite om jeg spør de. Begynner å bli ganske demotiverende dette her ja. Og bilen fungerer bra opptil 5-5500 synes jeg,men skal ta og teste og ta litt tider for å se hvor mye den dabber av over dette turtallet. Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
jaas |
Lagt til d. 25-04-2010 21:28
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
Har idag brukt en drøy time i garasjen,og etpar timer på veien..(Håper ingen har anmeldt meg).. Ser faktisk ut som det begynner å løsne litt på høyere turtall og nå.. Har vært en kombinasjon av flere feil,men vet ikke om jeg tør si hva jeg tror hovedårsaka var...hehe...noen her var inne på det vertfall..
Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 25-04-2010 22:43
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
jaas skrev: Har vært en kombinasjon av flere feil,men vet ikke om jeg tør si hva jeg tror hovedårsaka var...hehe...noen her var inne på det vertfall.. Kom med det - alle kan(og vil) drite seg ut av og til - det er det man lærer av. BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
jaas |
Lagt til d. 25-04-2010 22:50
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
Ja er sant det... Sjekka ganske nøye mente jeg selv når jeg monterte,men ALLE eksospakningene var feil på...det er ei per sylinder...Dritt ja!! Og pga det så fikk jeg ikke tenninga rett til maksturtallet. Og når eksosen og tenninga var på plass oppdaget jeg plutselig en feil til : Er så trangt rundt 4'er sylinderen at når turtallet kom "klipte" trakta ut et hull i filteret. Så jeg fjerna selfølgelig den delen som var nesten av : Da virka det som bilen dro lett til 7 og gjerne over det og.. Men måtte slutte av før jeg fikk testa skikkelig uten at filteret lå og blokkerte litt. Så,takk for alle innspill!!.. Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 25-04-2010 22:56
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Kjempemorsomt når man finner ut av det - og ting fungerer som det skal
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 25-04-2010 22:57
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Flott at det går som det skal Og det beste er jo om feilen er enkel og gratis å ordne...
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
jaas |
Lagt til d. 25-04-2010 23:03
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
02-Oivind skrev: Flott at det går som det skal Og det beste er jo om feilen er enkel og gratis å ordne... Hehe,ja det er helt sikkert... Eneste at jeg må ordne meg annet filter nå da... Men var godt å kjenne at den dro godt over 7000,selv om en sikkert ikke kommer til å være så mange ganger der oppe.. Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
jaas |
Lagt til d. 25-04-2010 23:04
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
2000Touring skrev: Kjempemorsomt når man finner ut av det - og ting fungerer som det skal Jepp,uten tvil.. Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 05-05-2010 23:26
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
så bra!! håper du har løst det nå da
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
Gå til forum: |