· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
T 7002
|
|
geirm |
Lagt til d. 12-03-2010 20:50
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Rom ble ikke bygd på en dag, så heller ikke T-7001. Har ikke vært så flittig i det siste, har liksom ikke frista siden det har vært så kaldt. Det mildere været gir mer arbeidslyst. Kappa ut snorkelen og felte inn et stykke jeg kappa ut fra det gamle frontstykket. Ikke fort gjort akkurat, for de med dårlig tid la snorkelen stå. Laga forbindelse mellom tverrkanalen i frontsykket og rammevangene. Gir ekstra stivhet til fronten. Høytaler montering etter Rudolf metoden Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
geirm |
Lagt til d. 27-03-2010 16:05
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Har vurdert å kjøpe rottesserie fra Gasolin til 5,5 tusen men etter å ha studert Turbo Svein's løsning valgte jeg å kopiere den. Svein har bygd sin rottesserie på 2 Biltema motorbukker som han har forhøya. Jeg har brukt en gammel motorbukk samt en Biltema motorbukk som jeg modifiserte. Kostnad: 1 stk brukt Biltema motorbukk 400,- stål fra kapp (gratis) samt 10 timer arbeid. Det som tar tid er å lage innfestningen til bilen å de må du lage om du kjøper rottesserie fra Gasolin også. Har ikke testa om den funker ennå, ilddåp på mandag. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 27-03-2010 16:48
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Ser jo kjempemessig ut dette. Får du bilen klar til Ålesund eller?
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
323-Harald |
Lagt til d. 27-03-2010 16:52
|
Medlem Antall innlegg: 92 Innmeldt: 20.12.06 |
Eg ser framgang og veldig bra den greia du laget. Hvorfor har du aldri vurdert 2 søyle bukk. Eg tenke at det måtte vært helt perfekt for deg. Pris e sikkert et argument ,men eg tror det hadde lettet vedlikehold på sikt og betalt seg til slutt. Du må ha lykke til med imponerende stålarbeid. Et siste spørsmål har du kunnskap om alpina c1 e21 og motorspec. Tenker cam,dyser,tenning, og annet kjekt å vite. Vil optimalisere 323i til å bli en fintunnet 170hk c1 replika. Harald Halvorsen Rogaland 3.0s 1976 |
|
|
geirm |
Lagt til d. 27-03-2010 17:07
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
2000Touring skrev: Ser jo kjempemessig ut dette. Får du bilen klar til Ålesund eller? Nei, den blir nok ikke ferdig til Ålesund. Tror faktisk ikke den blir ferig i år i det heletatt Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
geirm |
Lagt til d. 27-03-2010 17:14
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
323-Harald skrev: Eg ser framgang og veldig bra den greia du laget. Hvorfor har du aldri vurdert 2 søyle bukk. Eg tenke at det måtte vært helt perfekt for deg. Pris e sikkert et argument ,men eg tror det hadde lettet vedlikehold på sikt og betalt seg til slutt. Du må ha lykke til med imponerende stålarbeid. Et siste spørsmål har du kunnskap om alpina c1 e21 og motorspec. Tenker cam,dyser,tenning, og annet kjekt å vite. Vil optimalisere 323i til å bli en fintunnet 170hk c1 replika. 2 søyler hadde klart vært fint, men det er ikke et lokale jeg eier og i garasjen er det ikke plass. Alpina C1 hadde vel ikke mye annet enn en annen kam (292?) samt litt modifisering av innsprutet. En venn av meg satte en 2,5l fra E30 inn i sin 323 med det orginale K-jetronic innsprutet. Det ble et skikkelig merkbart løft i effekten. Eksakt hvor mye vet jeg ikke. K-jetronicen er jo mekanisk og ikke lett å modifisere for høyere effekt. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
geirm |
Lagt til d. 30-03-2010 00:59
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hvilken hærlig følelse å kunne snu bilen fra ene siden til den andre på sekunder, fantastisk. Dette skulle jeg ha gjort for lenge siden, men det er vanskelig og lite lurt å sveise bærende karoosseri med bilen opphengt i hver ende. Nå kommer jeg imdlertid til alt og ser noen skjønnhetsflekker jeg må fixe på, ikke noe stort heldigvis. Balansen i rottesserien er perfekt, snur bilen uten å bruke krefter i det hele tatt, kjempe morro. Resten av understellsmassa fjernet på under 3 timer Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 30-03-2010 18:29
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Veldig bra Geir - hva brukte du på fjerning av understellsmassen da- noe spesielt eller skrape og stålbørste på vinkelsliper
Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
geirm |
Lagt til d. 30-03-2010 23:58
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
02alpina skrev: Veldig bra Geir - hva brukte du på fjerning av understellsmassen da- noe spesielt eller skrape og stålbørste på vinkelsliper Hei Per, jeg har brukt malingsskrape og hoggjern med avrunda hjørner. Funka aldeles utmerket hos meg. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 31-03-2010 11:01
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Hei Per Jeg brukte noen gamle skraper som vi bruktet til å skrape av lakk da vi hadde trebåt. Malingsskraper er det raskeste etter min mening. Bare å brette opp erma og gå igang turboSvein |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 31-03-2010 12:41
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Det sammen med en varme pistol kan du gå påska imøte |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 07-04-2010 11:54
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Er det no lurt med varmepistol? Tectylen avgir jo gasser som ikke er sunt i det hele tatt. Hørt om en som ble varig skadet av dette med varmet tectyl og gassene det avga.. Men stativet ditt så dritbra ut Geir! Skal få laget meg et sånn en dag
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 07-04-2010 21:36
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Man bruker selvfølgelig vernemaske som tar gasser! |
|
|
geirm |
Lagt til d. 07-04-2010 22:22
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Johnny Pettersen skrev: Man bruker selvfølgelig vernemaske som tar gasser! ikke rart jeg har dårlig hukommelse da . Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 08-04-2010 18:49
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
vernemaske er for pyser kanskje derfor jeg også er litt fjern?
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
geirm |
Lagt til d. 14-06-2010 22:09
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Måtte på side 2 for å finne igjen prosjekttråden min, tydlig at det er lenge siden sist. Hva skjer'a Bagera. Vel, har fortsatt der jeg slapp, fjerna lakken fra taket, slipt ned motorommet, slipt litt mer i hjulhusa bak og slipt ned forre hjulhus. Har igjen litt sveis så er jeg klar til å grunne, det blir "the turning point". Da er jeg igang å gjennoppbygge bilen, ikke'no mer som skal bort. Noen bilder: Å for f...., jeg glemte det viktigste, jeg har slipt ned bunnplata også. En gedigen grisejobb. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 14-06-2010 23:48
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Du er en syk syk mann, Geir! Du har hørt om syrebad?? Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 14-06-2010 23:50
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Også lurer du på hvorfor du aldri blir ferdig.
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 15-06-2010 00:02
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Det er en helvettes jobb å slipe ned bunnplata ja! Gjorde det selv på min, men da lå jeg under bilen...
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
geirm |
Lagt til d. 15-06-2010 18:35
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
02-Oivind skrev: Du er en syk syk mann, Geir! Du har hørt om syrebad?? Joda jeg har hørt om syrebad, men jeg skulle jo kun bytte noen små deler for å så bruke den som den var. Men som mange har påpekt, prosjektet har bikka litt over Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
Gå til forum: |