Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 7

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Tungstartet varm 02, noen forslag?
02-turbo
H J E L P ! ! !
Har en stk -73 2002 med orginal ubesudlet forgassermotor som starter lett som bare det når den er kald, men når den skal startes etter korte "pit stops" må jeg "file" lenge, veldig lenge....

Er det noen som har noen vettuge forslag til årsaken til denne "tungstartheten"??

Motoren er befengt med den orginale enports solex forgasseren. Plugger, ledninger, stift,kondensator, coil samt rotor er byttet. Tenning samt kamvinkel er justert (har eksprimentert med varierende fortenning, uten nevneverdig forskjell på startvillighet...)

Trenger innspill her!!

På forhånd takk!!
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
02-Oivind
Jeg venter også i spenning på svar! Shock
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
Bassik
tipper den får for mye bensin. Evt at det flommer over etter at du har stoppet motoren.
sjekk i forgasser etter at du har stoppet, om det kommer bensin.
kan hende at flottørdysen ikke er helt tett
E28 528i 85 mod (x)
E32 730i 87 mod (x)
E30 318i 89 mod (x)
E34 520iT 92 mod (x)
E39 530D 99 mod (x)
114 1600-2 70 mod Wink
E24 635 CSi 84 mod GrinGrin

BMW CCN Nr: 2416
 
02-turbo
Har i dag justert ventiler, rengjort forgasseren (her var det mye gruff...) samt sjekket flottørhøyde og flottørventil.
Motoren er like fordømt tungstartet etter bare noen minutter stans på varm motor.
Hvis jeg stopper motoren og forsøker å starte den med men gang, fyrer den promte...
Beats me...
Is there anybody out there......????
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
02Ronny
Jeg tror også den "drukner". Husk å ikke røre gassen før du skal starte varm motor. Husker selv at min orginalmotor var veldig tungstartet hvis man rørte gassen før jeg startet den, varm.
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
herr bertone
Dette er ett amatør-tips, men alle innspill mottas vel med takk? I allefall, fattern hadde slike problemer med sin Mercedes pagode SL. Der var det den gode gamle coilen som sviktet når motoren ble varm.
Martin
 
herr bertone
Ser nå at du har byttet coilen. Lykke til videre
Martin
 
02-turbo
Veeeeeel, har byttet coil, men den jeg byttet til "konket" (biltema.... eh eh) Monterte derfor den gamle igjen.... Skal bytte til en god bosch tenker jeg Smile
Takker for innspill!!
Er det andre kloke hoder der ute??
Redigert av 02-turbo den 31-08-2008 22:10
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
oyvind
Bensin pumpe er den sjekket?
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
02-turbo
Ja, den er sjekket. Det er forøvrig teorien om at flottøren slapp innpå for mye flydium også. Jeg hadde elektrisk bensinpumpe helt til jeg skulle hjem fra landstreffet i Stjørdal. På vei hjem konket den elektriske pumpen og jeg måtte inn med standard/manuell pumpe for å komme meg hjem.
Det som gjør at jeg er sikker på at det ikke er flottørfeil som gjør bilen tungstartet er at jeg ved flere anledninger stoppet den elektriske bensinpumpen før jeg stoppet motoren, for så å forsøke å få start på den varme motoren med bittelitt lavere flottørstand, uten noe forskjell i startvilligheten.

F O R S L A G - M O T T A S - M / - T A K K ! ! !
Redigert av 02-turbo den 01-09-2008 19:23
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
geirm
Jeg har ingen direkte erfaring med dette problemet i 02 men naboen har en 73 Honda 750 four som hadde samme problemet.

Vi testet alle mulige og umulige måter for å få den til å starte når den var varm uten å lykkes. Naboen kom i kontakt med en som hadde lik sykkel og som hadde en fix på problemet, kraftigere coil og elektronisk tenning!

Våre gamle motorer er bygd for bløyholdig bensin og får problemer med dagens blyfrie bensin. Hondaen ble "ny" med denne modifiseringen, den starter lett som bare det selv om den er varm og den går seg ikke sur på tomgang.

Kanskje, kanskje er dette løsningen for deg også.

Geir...
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
oyvind
Coil+plugger+forgasser er viktig men kompresjon er vel forbeholdt dieselmotor hvis ikke så må motoren være totalt utslitt.
En annen forgasser er det vel mulig å skaffe seg og tenningsdeler er jo kurrant så det er jo bare å justere ventiler, stift (kamvinkel og tenning) forgasser kan jo byttes ut for sikkerhets skyld den kan jo være slitt i gass spjeld og aksel.
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
02-turbo
FASIT til tungstartet varm 02:

Coil.....AngryAngryAngryAngry
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
02-Oivind
Geir Moe Karlsen kom også med tips om at man kunne bruke en tykk (5-6mm) bakelittpakning mellom innsug og forgasser. Kan være et problem med at bensinen fordamper/koker i forgasseren pga. varme som brer seg opp i fra manifolden når den står litt.
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
2002turbo
02-oivind skrev:
Geir Moe Karlsen kom også med tips om at man kunne bruke en tykk (5-6mm) bakelittpakning mellom innsug og forgasser. Kan være et problem med at bensinen fordamper/koker i forgasseren pga. varme som brer seg opp i fra manifolden når den står litt.


Det har jeg sett på noen biler. Er det derfor den er der Shock
 
Gå til forum:
Generert på: 0.09 sekunder
24,102,109 Unike besøk