· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Plugger på den gule
|
|
02turbo |
Lagt til d. 23-10-2008 12:22
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Skiftet plugger på den gule i går, nr 1&2 var sjokoladebrune mens nr 3&4 var svarte. De svarte står i forhold til en dobbel forgasser. Er det noen som kan forklare meg hva dette skyldes? Bør jeg gjøre noe? mvh turboSvein |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 23-10-2008 14:12
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Hei! Hvis du har 2 dobble så er vel gasserne ute av synkron. |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 23-10-2008 18:54
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Ja det er 2 dobble som står på bilen. Noen som har et godt tips på hva som er best fremgangsmåte for å få dette på rett kurs? turbo Svein |
|
|
herr bertone |
Lagt til d. 23-10-2008 19:14
|
Medlem Antall innlegg: 61 Innmeldt: 27.03.08 |
Jeg kjørte opp til Alf Lie på Alnabru i våres. Han fikset det kjapt og greit, og bilen går fortsatt bra.
Martin |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 23-10-2008 19:32
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Må synkroniseres med synkrometere av noen som har peiling på Forgassere. Aller helst bør det også være uttak i grenrøret for hver sylinder så CO kan måles individuelt Dyser og halsringer kan man vel gå utfra er rett når du har fin farge på 2 av pluggene. Skikkelig tunede Webere går i åresvis uten å røres hvis de er skikkelig justert |
|
|
geirm |
Lagt til d. 23-10-2008 22:55
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Hei Svein, Webrer har den fordelen at spjeldene i hver forgasser ikke er justerbare i forhold til hverandre. De sitter på samme spjeld aksel, det betyr at du synker forgasserene kun med justerskruen på arma mellom forgasserene. Det neste du kan justere er omlufteskruene, det er en per forgasserløp. Disse har en grunninnstilling på 2 omdreininger ut. Du skrur de inn til de stopper for så og skru de 2 omdreininger ut. Det lønner seg å notere instillingen de hadde når du begynte å justere (hvor mange omdreininger du skrudde inn før de stoppet). Du må gå utfra at forgasserene er riktig dysa til din motor for mellom og fullgass, derfor er det antagligvis småkjøring som gjør at pluggene blir svarte. Dette bør du kunne fintune med synkronisering og omlufteskruene. De som er litt drevne på Webrer, og ikke har syncrometer for hånden, gjør dette med en slange som de tar ene enden mot senter trakt og andre mot øret, så bruker de lyden i trakta som måle enhet. Sveinung H.er en rev på dette. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 24-10-2008 00:04
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Har du flaks, er det bare choken på den bakerste gasseren ?
Espen Alm 2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68 1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08 Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97 Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94 |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 24-10-2008 17:35
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Hallo Bruk synkrometer eller kontakt Alf Lie , å juster på øret er fra 60 Tallet! Dessuten er det 1 og halv gang ut! Dette er grund justering så på med synkro meter og husk att forgasserne må være i lik kondisjon. Deffenitivt ingen ørejobb! Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 24-10-2008 18:23
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Heihei! Nå skal ikke jeg starte en diskusjon her nå, MEN: Har kjørt med doble 45 Weber i noen år nå, og har nesten uten unntak justert med øret som Geir sier. Funker som bare det! I fjor kjørte jeg fra hjemmefra Mo i Rana til Vålertreffet med oransjen min, justert på øret: 0,85/mil. Og det var IKKE økonomikjøring. Sjekk at det ikke er slark på overføringene mellom forgasserne, og skru co skruene likt. Stapp en slange i øret og hold slangen på samme plass i forgasserløpet. Juster til du får samme klukkingen fra alle løpene så er du der. Når det er gjort kan du glemme syknkroniseringen og konsentrere deg om co skruene. Husk å justere alle skruene likt hele tiden. Bruk co måler. |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 24-10-2008 21:06
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Ett gammelt triks er å blende løpene til chokene med 6mm sett skruer da den mikkemus designen i VELDIG mange tilfeller slipper gjennom bensin. To pump med gassen før start har samme virkning som choke. |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 26-10-2008 17:40
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Dette behøver ikke diskuteres for ingen verksted bruker øret på å justere dobble weber forgassere så når noen spør her på forumet må en jo svare slik som det skal gjøres.
Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 26-10-2008 20:12
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Kan gjøres mener du Dette MÅ ikke gjøres på verksted å betale penger for noe som man kan gjøre selv. |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 26-10-2008 20:44
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Dette hadde ikke noe med Penger å gjøre men att det skal gjøres riktig! Hentydningen til verksted har selfølgelig med att de gjør det som er riktig men vi kan gått være uenige! Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 26-10-2008 21:11
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Ja vi sier det sånn
|
|
Gå til forum: |