Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 1

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
S : BMW 325i Motorsport 2,8
02Anders
Det er med klump i halsen og tårer i øjnene at jeg sætter min elskede BMW E36 til salg. Jeg har brugt usansynligt mange timer og kroner på at bygge denne bil op til noget som efterhånden nærmere sig min fortolkning af den ultimative E36, og formålet har aldrig nogensinde været at bilen skulle sælges. Men midt i denne fordømte finanskrise står jeg nu uden arbejde og da valget står mellem E36'eren eller min BMW 2002 som jeg har ejet i 16 år - tjaa... så er denne salgsannonce nødvendig.

Bilen er oprindeligt en 4-dørs BMW 325i fra 06.93 i Alpinweiss II. Jeg har ejet BMW'en i snart 3 år og i den tid er der blevet lavet rigtig meget på den!! Egentlig er der ALT for meget til at begynde at liste det hele op her, men hvis I skal have bare lidt af en ide om hvad denne E36 drejer sig om, så må jeg jo prøve...

Først mekanisk:
Den har en 2,8 liters motor fra en 328i - altså helt i aluminium.
Der er monteret det større indsugnings manifold fra 2,5 liters motoren.
Desuden har den fået M3 bananmanifold samt en Reuter Motorsport bagpotte i rustfrit stål (produceret af Eisenmann).
Mens jeg ikke har haft BMW'en på rullefelt, så vil jeg gætte på at dette giver mellem 210 - 220 realistiske HK.
Der er monteret 6-trins gearkasse og kardan fra en E36 M3 3,2.
Der er også 25% spærredifferentiale og trækaksler fra en E36 M3 3,0.
Der er svejst M3 forstærkninger i to steder ved gearkasse ophængene og fire steder ved bagbros ophængene.
Den har også fået afstivningskryset på forbroen fra E36 M3 GT.
Der er monteret et komplet Bilstein B10 kit som sænker 60/40mm.
Alle gummibøsninger i undervognen er set grundigt efter og hvor nødvendigt udskiftet med M3 bøsninger.
Der er monteret ATE Powerdiscs foran og Ferodo DS2500 klodser hele vejen rúndt. Desuden er der 6 stk. stålomspundne bremseslanger.
Så er der super lette BBS RM 2-delte splitfælge i målene 7½ x 17" foran og 8½ x 17" bagpå med henholdsvis 225/45 og 245/40 dækmontering.

Så det optiske:
Der er monteret et komplet M3 kit (Originale BMW Dele) bestående af frontspoiler inkl. GT splitters, sideskørter, bagskørt, de brede sidelister og sidespejle.
Der er 'BMW Motorsport International' emblemer i sidelisterne og de ultra sjældne 'BMW Motorsport' dørhåndtag foran.
Der er hvide blinklys hele vejen rundt (Originale BMW Dele).
Bilen blev hellakeret i Alpinweiss II for 1½ år siden (bilen var fuldstændigt adskilt til dette), sidespejlene er lakeret røde og der er BMW Motorsport stafferinger på venstre front og højre bag fra den legendariske US-marked BMW M3 Lightweight E36.

Og indvendigt:
Der er en komplet sportskabine i stof (så man ikke glider rundt i sæderne når der køres i sving...) Sæderne er sorte med M-striber i stoffet.
Der er komplet M3 instrumentering med olie temperaturs måler.
Så er der M-tech II læderrat, M3 gearstangsknop med lys i og hvor læderet på knobben fortsætter ud i et ned i manchetten og håndbremsegreb og manchet i læder.
Der er også monteret en BMW Bavaria Business enkelt-CD afspiller.
Desuden er der el-ruder foran, fj.betjent centrallås og alarm samt originale BMW gulvmåtter.
Der er også originalt 2-zoners klimaanlæg, men systemet har en lækage og virker derfor ikke. Jeg havde egentlig tænkt mig bare at afmontere hele systemet, da det både er tungt og desuden afskærmer for ekstra køling af motoren. Men man kan selvfølgelig også få systemet repereret hvis man fortrækker det.

Bilen er fuldstændig hysterisk velholdt og serviceret!!
BMW'en fik for knap 1½ år siden komplet ny kobling, svinghjul, generator, vandpumpe, visko-kobling, termostat, tændrør og samtlige remme samt rem-strammer. Her fik den også nye motorophæng, gearkasse ophæng og differentiale ophæng. Der er selvfølgelig også frisk Castrol olie i motor, gearkasse samt differentiale.
Da bilen blev lakeret fik den også helt nye gummilister til dørene, nye rudelister, nye B-sprodse dækplader, nye emblemer og nyrer, nye sprinklerdysere, nye glas til forlygterne og ikke mindst ny forrude og sikkert nogen andre småting som jeg har glemt...

Af dårlige sider er der virkelig ikke meget jeg kan komme på. Som nævnt fungere klimaanlægget ikke pga. en lækage. Der er pixelfejl i checkpanelet og så er der også et område på ca. 2 x 2 cm hvor gulvtæppet i føresiden er slidt. Ellers fremstår bilen virkelig som en ÉNER og bilen er absolut unik...

Det er jo unægtligt meget svært at prissætte sådan en bil. Jeg har ofret et beløb som jeg slet ikke tør skrive ned sort på hvidt, men ved selvfølgelig godt at jeg kun får en brøkdel igen. Er du seriøst interesseret så ring til mig og så snakker vi om prisen, men jeg kan godt afsløre med det samme at den bliver altså dyrer end den gennemsnitlige sure standard E36 som er der ude... Wink Den står i øvrigt på svenske plader, så du må påregne at betale norsk afgift af en 93'er BMW 325i...

Jeg vil meget gerne frabede mig kontakt fra dagdrømmere og testpiloter. Flere billeder og info kan selvfølgelig sendes hvis interessen er seriøs...

Mob : +45 3124 0202
Email : andersbilidt @ hotmail . com

i160.photobucket.com/albums/t184/02Anders/BMW%20325i/P10104101.jpg

i160.photobucket.com/albums/t184/02Anders/BMW%20325i/100_0594.jpg

i160.photobucket.com/albums/t184/02Anders/BMW%20325i/100_0590.jpg

i160.photobucket.com/albums/t184/02Anders/BMW%20325i/100_0584.jpg

i160.photobucket.com/albums/t184/02Anders/BMW%20325i/100_0581.jpg

i160.photobucket.com/albums/t184/02Anders/BMW%20325i/T8W_1733_HR1.jpg
O==00==O
Med 02hilsner,
Anders.

'66 BMW 1600-2 - Derbygrau
'72 BMW 2002 (ti rep.) - Agavegrün
'73 BMW 2002 - Veronarot
'74 BMW 3,0S - Polarissilber
'81 BMW M535i - Resedagrün
 
02Ronny
ShockMeget pen bil du har der Anders! Ultimat E36! Synd at du må selge daSad
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
02Anders
Tak Ronny. Smile Jeg er også meget glad for min E36 (mine BMW-venner har døbt den E37, da de mener at den er mindst et nummer bedre end alle de andre E36ere... Wink ).

Jeg håber at den i det mindste går til en ægte BMW entusiast, som forstår hvad det er og som vil bevare den, fremfor at bygge den om til en joke fra 'Fast & Ridiculous'...
O==00==O
Med 02hilsner,
Anders.

'66 BMW 1600-2 - Derbygrau
'72 BMW 2002 (ti rep.) - Agavegrün
'73 BMW 2002 - Veronarot
'74 BMW 3,0S - Polarissilber
'81 BMW M535i - Resedagrün
 
Gå til forum:
Generert på: 0.05 sekunder
24,114,364 Unike besøk