· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Veivaksel
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 10-10-2006 15:33
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Finnes det en annen veivaksel som kan brukes på M10-motoren for å øke slaglengda?
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 10-10-2006 16:28
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Du kan bruke en M3 veiv mener jeg. Den må i tilfelle dreies om i front. Den har slaglengde 84 mm. Det finnes også spesialveiv også som går rett på m10. Mulig jeg vet om en Redigert av 02alpina den 10-10-2006 16:28 Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
bmwm2 |
Lagt til d. 10-10-2006 17:05
|
Medlem Antall innlegg: 189 Innmeldt: 12.02.06 |
Med de planer/ønsker du har til motor bør du for din egen del tenke på symaskinmotor både for holdbarhet og økonomi. Mer volum = S motor Mer eff. = S motor Mer turtall = S motor Kjørbarhet = S motor Pris = S motor Driftsikkerhet = S motor Du må minst skaffe deg en bunndel fra en S motor for å bet. masse penger for ei veiv som er laget i en eller annen smie i England som det kansje ikke går å skaffe lager eller trenger spes. råder er som å spille i lotto å best. drømme bilen før trekningen er tatt. Jeg må bare si dette: Det å bygge en M10 motor å tro det blir kanon bra med mye eff. er som å levere bilen til rust sveising i Enebakk og tro det blir bra.:D |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 10-10-2006 21:17
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Selvfølgelig har du helt rett Stig, men nå er jo jeg litt sær. Og halve moroa med dette er jo å bygge motoren og få det til å fungere. Og ha noe som ikke er så vanlig lenger i dag, fordi det vel finnes bedre løsninger!
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
Coupe |
Lagt til d. 10-10-2006 23:11
|
Medlem Antall innlegg: 24 Innmeldt: 25.09.06 |
M-10 motor er RETRO |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 11-10-2006 09:49
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Alpina hadde en veivaksel med 83 slag, men den kan du glemme å få tak i. Ellers er alternativet lysbuepåsprøyting, eksentrisk sliping og herding. Ganske omfattende og kostbart vil jeg tro. Kjøp en S14 bunndel og lur den nedi.;)
Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 11-10-2006 20:58
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Når det gjelder hk og M10 motor kan du sette øvre grense ved ca. 205 hester , det klarer de å ta ut med barsk kam , 48 mm gasser osv. I tilfelle du har følgt med går det en gjennoppbygd rød/hvit i Tyskland som har vært i Klassiker magasinet- den tok de ut 205 HK på. Det holder også mer en 15 min.Det blir kostbart, men helt klart ekte retro.Anbefalingen fra Rune /Stig er å kjøpe M3 blokk(underdel) og lure på 8 ventiler på topp er ingen dum vei å gå. Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
02Anders |
Lagt til d. 12-10-2006 17:15
|
Medlem Antall innlegg: 395 Innmeldt: 25.02.06 |
Jan Heiselberg, som kører Historisk Motorsport i Danmark i en super lækker 2002ti Alpina replica, har brugt rigtig mange penge og rigtig meget tid på sin 02, og han har 204hk ud af sin M10 motor!! Motoren har vist sig at være meget holdbar og den går som bare fanden!! Men Jan siger også at grænsen er nået - han kan ikke få flere hk ud af den... I øvrigt har Jan vundet sin klasse i 2 år i træk nu!! HURRA for 02'eren... En anden kammerat, Henrik Henriksen, lagde en standard 318i (M10) topstykke på en 195hk S14 motor. Det kom til at fungere rigtig godt!! Den havde 148hk men det føltes som meget mere for med 2,3 liter havde den jo et enormt drejningsmoment!! Hvad end du vælger Øivind, så held og lykke med projektet og husk at lad os hører hvordan tingene skrider frem... Redigert av 02Anders den 12-10-2006 17:23 O==00==O Med 02hilsner, Anders. '66 BMW 1600-2 - Derbygrau '72 BMW 2002 (ti rep.) - Agavegrün '73 BMW 2002 - Veronarot '74 BMW 3,0S - Polarissilber '81 BMW M535i - Resedagrün |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 16-10-2006 16:00
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Retro er jo også flisvifte på M10.
Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 17-10-2006 00:51
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Det er jo noe som heter 2002 TiK fra `69, men det blir vel nokså usansynelig å bygge!
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
Gå til forum: |