· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Går på 3
|
|
Ledo |
Lagt til d. 18-08-2009 09:52
|
Medlem Antall innlegg: 76 Innmeldt: 06.11.07 |
Er det noen som har tops om følgende: Har en m10 2,0 med E12 topp og 2 doble 45 Weber. Bilen gikk fint lenge, men nå kutter den ene sylinderen ut etter en tids norml kjøring. Må da stoppe og la den gå på tomgang 5-10min så går den greit en stund igjen. Alt er ok med fordeler, plugger og ledninger RL -05 X5 3,0d -01 316Ti -85 635CSI |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 18-08-2009 10:50
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Har du sjekket flottørnivå i forgassere og evt. bensintrykk? Det er litt å passe på med doble Webere for at de skal gå optimalt. Er det samme sylinderen som kutter hver gang? Har vært borti nye tennpugger som har fusket på samme måte som du beskriver også. Lykke til med feilsøking
Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 18-08-2009 12:11
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Er du helt sikker på at pluggledningene dine er iorden? Jeg har vært borti at helt nye pluggledninger har feilet på denne måten. Har funnet ut at den enkleste måten og undersøke om det gnistrer under belastning på er og bruke en tenningslampe. Bare og koble til de forskjellige pluggledningene mens motoren går og se om det blinker. Jeg har kassert nye både pluggledninger og tennplugger på den måten. De gnistret fint hvis jeg skrudde ut plugen men kuttet ut hvis det ble belastning på de. Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 19-08-2009 02:27
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Bruker du NGK BPR6EY plugger så holder pluggene best. Med Weber litt feil dysa eller justert går bilen lett rå. Disse pluggen virket best på min. Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
Ledo |
Lagt til d. 19-08-2009 16:02
|
Medlem Antall innlegg: 76 Innmeldt: 06.11.07 |
Har ikke NGK plugger. Har attt ut pluggene da den har gått over på 3 syl., men ingen av pluggene er fuktige. Er vel heller at en av forgasserne ikke gir nok bensin. Når det gjelder justering av forgasserne har jeg ikke peiling. Kanskje noen som er på treffet kan fikse det. RL -05 X5 3,0d -01 316Ti -85 635CSI |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 20-08-2009 07:57
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Kjøp deg NGK og få en til å grunnjustere + synkronisere forgasserne. Tenning er også viktig. Gjør du dette kjenner du ikke bilen igjen. Har du vanlig bensinpumpe eller elektrisk. Får de ikke nok tilførsel så går de tomme for bensin når du drar på. Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 20-08-2009 16:44
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Jeg kan ta grovjusteringen hvis du vil. Verktøy har jeg med så det er ikke noe problem.
|
|
Gå til forum: |