· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Side 1 av 2: 12
|
Vurderer kjøp av 02.
|
|
Lasse |
Lagt til d. 26-10-2006 20:20
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
Via en kompis har jeg kommet over en 1973/74 modell 02 USA utgave m/stygge støtfangere og firkantede baklykter. Tror fargen er Polaris. Takluke. 1 stk solex forgasser. Blått int. Jeg er usikker på om bilen er har vært registrert i norge ennå, dette skal jeg få sjekket opp da jeg fortsatt er usikker på hva slags planer jeg har for denne. Det blir i retning "original-stand", sånn nesten iaf. Bilen er rimelig sliten. Den har stått ute de X-antall siste åra, men under presenning. Interiøret er pill-råttent og det meste av vinduer mangler. Motoren ser ikke ut, og jeg tviler på at det er mulig å få start på den. Mangler bla. vannpumpe og peilepinnen til oljen sto ikke 100% i hullet sitt så bunnpanna og det som evt. måtte være av olje nedi der er sikkert full av dritt og inntørket. Div. småbulker. De værste ser ut til å være den ene a-stolpen og den ene takrenna. Rust finnes. Det var ikke like enkelt å komme til overalt pga. bilens plassering og klærne jeg hadde på meg, men det er iaf. gjennomrustet i overgangen gulv/torpedovegg på begge sidene og en del overflaterust utvendig. Panseret har litt rust på innsiden, hjulbuene ser relativt OK ut, og støtdempertårnene bak ser veldig bra ut. Tatt i betrakning at bilen har stått utendørs såpass lenge så ser den faktisk ikke så aller aller værst ut, men det er jo som sagt langt ifra et prakteksemplar og er å betrakte som et "påbegynt prosjekt", som da må restartes... Nå trenger jeg deres velsignelse (eller ikke), samt gode råd, tips osv. Evt. ting jeg også burde sjekke? / Lasse |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 26-10-2006 22:47
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Oi, Oi ....dette høres ut som mye tid og penger En 02' som har stått fuktig i flere år er ingen lett jobb. Tenk deg nøye om før du setter igang. Kanskje du heller bør se deg om etter et bedre objekt ? ...men ingen ting er håpløst Espen Alm 2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68 1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08 Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97 Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94 |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 26-10-2006 23:36
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
Vurderer å legge inn et skam-bud på 6000,- noe mer enn det er jeg i såfall ikke interessert i å betale. Som du sier så er det et stykke arbeid og det kommer til å koste $$$, £££ og s64;s64;s64;. Noen som har oversikt over tilgjengelighet på interiør? Tenker da baksete, stoler og dørpaneler. Tepper er vel mulig å få kjøpt fra butikker ala Jaymic. Tanken, hvis det blir aktuellt, er å gjøre en del av grov-jobben og det mekaniske selv og så få broren til denne kompisen min til å gjøre fin-jobben på panelene ol. Han er biloppretter. Penger er jo et tema, men dette prosjektet kommer nok til å strekke seg over 2 år så. Så hvis jeg kan få den til 6000 og det viser seg at det er bare søppel så er det bare å selge det som er mulig å selge og så heller realisere tapet. Hadde også vært trivelig med et syrebad til denne. Er det andre enn BS-Teknikk i Oslo/Akershus som driver med dette? / Lasse |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 27-10-2006 14:12
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Du kan sikkert få en bil som er mer komplett til den prisen. Det høres ut som det er mye som mangler her, og det bør vel da betraktes som et tomt karosseri. Du bør regne med full overhaling av bremser, understell, motor og karosseri når du setter opp budsjett for restaurering. Kronene ruller når alt dette skal utføres. Lykke til med prosjektet.
Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 27-10-2006 16:49
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
Det er klart at pengene vil rulle, fort også. Fått tilbud på 20.000 for å fikse karosseriet. Sandblåse, sveise rust rette og lakke. / Lasse |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 27-10-2006 21:32
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Woow!! Det var billig! Kan jeg spørre hvor?
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
02Anders |
Lagt til d. 27-10-2006 23:19
|
Medlem Antall innlegg: 395 Innmeldt: 25.02.06 |
Hej Lasse, Ud fra din beskrivelse af bilen, ville jeg ikke betale kr. 1000,- for den!!! Det bliver MEGET dyrt for du er tilfreds med den. Du siger også at interiøret er rådent og det er næsten det værste, for det er svært at finde gode og pæne sæder, tæpper og dørsider - og når noget er så sjældent, så er det også altid dyrt!! Hvis du både skal renovere karroseriet, interiøret, motoren og selvfølgelig også undervogn og bremser på en bil som har stået stille så længe, så kommer du til at bruge mindst kr. 60.000,- for bilen er okay. Hvis den skal være concours (perfekt krom og lignende...) så skal du nok nærmere regne med kr. 80.000,- til kr. 100.000,- Du vil få meget mere for dine penge, hvis du køber en bedre bil fra starten. Når folk spørger mig om råd til at købe en 2002, plejer jeg altid at sige : "Buy the best you can afford", for på den måde vil du spare penge i længden... Uanset hvad du bestemmer dig for, så held og lykke med det... Redigert av 02Anders den 27-10-2006 23:21 O==00==O Med 02hilsner, Anders. '66 BMW 1600-2 - Derbygrau '72 BMW 2002 (ti rep.) - Agavegrün '73 BMW 2002 - Veronarot '74 BMW 3,0S - Polarissilber '81 BMW M535i - Resedagrün |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 28-10-2006 00:31
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
02-oivind skrev: Woow!! Det var billig! Kan jeg spørre hvor? Dette er dessverre informasjon jeg ikke kan dele med noen. Kompispris osv osv. / Lasse |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 28-10-2006 00:47
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
02Dane skrev: Hej Lasse, Ud fra din beskrivelse af bilen, ville jeg ikke betale kr. 1000,- for den!!! Det bliver MEGET dyrt for du er tilfreds med den. Du siger også at interiøret er rådent og det er næsten det værste, for det er svært at finde gode og pæne sæder, tæpper og dørsider - og når noget er så sjældent, så er det også altid dyrt!! Hvis du både skal renovere karroseriet, interiøret, motoren og selvfølgelig også undervogn og bremser på en bil som har stået stille så længe, så kommer du til at bruge mindst kr. 60.000,- for bilen er okay. Hvis den skal være concours (perfekt krom og lignende...) så skal du nok nærmere regne med kr. 80.000,- til kr. 100.000,- Du vil få meget mere for dine penge, hvis du køber en bedre bil fra starten. Når folk spørger mig om råd til at købe en 2002, plejer jeg altid at sige : "Buy the best you can afford", for på den måde vil du spare penge i længden... Uanset hvad du bestemmer dig for, så held og lykke med det... Det er jo pga. dette jeg spør her på forumet om det er mulig å skaffe interiør; evt. hva slags "erstatninger" som anbefales. Jeg kjøpte for en del år siden boka BMW '02: Restauration Guide og denne inneholder en hel del god informasjon, samt har jeg lest litt på www.bmw2002faq.com (selv om jeg synes denne har tapt seg litt siden jeg sist besøkte denne siten for noen år tilbake). 60.000 høres helt greit ut, 80 går vel det også, 100, da begynner det å bli litt mye. Mtp. understell og andre slitedeler så føler jeg at dette er deler som bør byttes uansett. Jeg er jo egentlig ikke interessert i en "ferdig" bil, men et prosjekt. Jobben er jo halve moroa. Ikke har jeg noen akutt hast med å få bilen ferdig heller, så hvis det tar meg 2 år å få tak i interiør så er det greit. Ikke trenger det å være concours heller, men det må være noe som kunne ha vært originalt. Dvs. BMW deler av et eller annet slag. Nåværende eier mener at bilen er et godt eksemplar for et prosjekt, og denne mannen _bør_ ha peiling, så jeg tar hans ord på det. Samt at jeg håper på en del goodwill fra han når jeg skal ha deler. / Lasse |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 29-10-2006 20:50
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Hei Lasse ! Jeg driver selv med restaurering av 2002tii-74 . Denne fant jeg til deg på finn.no - er det slik annonsen skriver så er mye arbeid spart og hvis du skal "konvertere" opp til 2002 er det ikke mye som skal til. Du får ha lykke til uansett. http://www.finn.n...os=1&tot=2 Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 14-11-2006 13:51
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
Bestemte meg for å kjøpe denne bilen og jeg hentet den 4.11.2006. Jeg har begynnt demonteringen. Har lagt ut div. bilder her http://my.opera.c...?id=157397 / Lasse |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 14-11-2006 17:44
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Det så jo bedre ut enn fryktet etter beskrivelsen Får den et syrebad? Det kommer jeg til å bruke på et evt. neste prosjekt. Koster litt men sparer mye tid og jobb. Lykke til |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 14-11-2006 18:31
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
Et syrebad fortjener den absolutt. Jeg er usikker på resultatet hvis den kun sandblåses. Er en del rust på steder hvor det er vanskelig å komme til for å sandblåse. Jeg lurer på om jeg klarer å redde bakluke og panser ved syrebad. Disse har litt rust i falsene som jeg tviler på at jeg klarer å få bukt med ved sandblåsing. / Lasse |
|
|
02dag |
Lagt til d. 14-11-2006 18:41
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Får man egentlig bukt med rust i falsene hvis man har delene i et syrebad?
1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 14-11-2006 20:32
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Gå inn på bs-teknikk.no, der får du svar på det du lurer på. Ser sinnsykt bra ut de bilene de har behandlet!!!!! |
|
|
02dag |
Lagt til d. 14-11-2006 20:43
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Ja men det er prisen da. Han skulle ha fra 8 til 12000 for en hel bil, og 1500 for hver del vi la med oppi. Som han sa det sjøl, nærmeste konkurrenten er i Tyskland. Dette leste jeg forsåvidt om på en amerikansk restaureringsite at han hadde betalt ca 500 dollar for å gjøre, samtidig kunne han ha med så mange deler han ville. Her har du linken. http://www.2002ti.../strip.htm Hvis det hadde vært prisen her i Norge, så ville vel flere enn meg gjort akkurat dette vil jeg tro? 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
Lasse |
Lagt til d. 14-11-2006 20:48
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 26.10.06 |
02dag skrev: Får man egentlig bukt med rust i falsene hvis man har delene i et syrebad? Det kom kanskje litt dårlig fram, men det var dette jeg også lurte på. 02Ronny skrev: Gå inn på bs-teknikk.no, der får du svar på det du lurer på. Ser sinnsykt bra ut de bilene de har behandlet!!!!! Jeg har vært innom de sidene opptil flere ganger 02dag skrev: Hvis det hadde vært prisen her i Norge, så ville vel flere enn meg gjort akkurat dette vil jeg tro? Så du har gjort det? Fornøyd med resultatet? Fikk du den grunna med det samme? Tenker på etterbehandling for å unngå rust når skallet står ubehandlet. / Lasse |
|
|
02dag |
Lagt til d. 14-11-2006 20:58
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Nei sorry, det jeg mente å si var at hvis det var prisen så ville jeg gjort det og sikkert en hel bunch med andre også.
1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 14-11-2006 21:44
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Det har du helt rett i Dag! Har også hørt litt forskjellig om prisinga til dette firmaet. Oppgir pris på 8000,- til 12000,-, men har endt opp på adskillig mer på grunn av "uforusette ting"...
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 15-11-2006 08:14
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Hei Lasse Ser på bildene att det er USA modellen fra Drammen bilen er sjelden i Norge var en perle for 25 år siden koster du på bilen litt nå så har du en bil som holder seg . Lykke til! Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
Gå til forum: |