· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Bytte HVAC E23
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 23-03-2010 23:02
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Da skal jeg prøve og legge ut en liten prosjektråd om mine bravader i garasjen i vinter. Bilder kommer så fort jeg får sendt de til Thomas. Saken er at min syver har ettermontert AC som alltid har fungert nesten, Og da jeg også fikk en lekkasje på AC registeret bestemte jeg meg for og bytte hele driten. Fikk da tak i et komplett anlegg fra min lokale delepusher. Takk Trond. Da denne bilen er den første og siste bilen BMW lagde med vakumstyrt HVAC bytter jeg alle vakumklokkene samtidig. De koster ca 400 kroner stykk men er et sant h.... og komme til når alt er montert i bilen igjen. Nå får jeg også automatisk klima ikke dårlig det med en bil fra 1983. Redigert av Thomas den 24-03-2010 00:19 Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
Thomas |
Lagt til d. 24-03-2010 00:32
|
Superadministrator Antall innlegg: 212 Innmeldt: 11.02.06 |
Alt dette skal altså inn her Nærbilder av ledningkaoset, Legg merke til alle kabelskoene og ledningtyvene som er langt fra originale. Det er ikke rart at dette har fungert, nesten Midtkonsol ute, legg merke til alle ledningen i midten jeg må rydde opp i. Da var dashbordet ute og man ser endel av ledningene som de tyske ingeniører greide og stappe inn bak dashbordet Da var alt ute, Bare og begynne og skru det sammen igjen. Regner med og få ryddet opp en god del i kaoset. Redigert av Thomas den 24-03-2010 08:55 |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 24-03-2010 00:50
|
Takk Thomas.
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 24-03-2010 11:34
|
joda det går framover. Har fått gjort endel siden disse bildene ble tatt. Fant fort ut at det jeg fikk fra deg hadde det blitt skrudd på engang før og blitt satt på en uoriginal vakumklokke og da hadde de byttet festebrakketten også. Jeg kan ikke skjønne hvorfor man gjør slikt noe når originaldelene koster så lite men dem om det. Denne brakketten er ikke en separat del fra BMW så den fikk jeg sendt fra Ålesund her om dagen. Takk Dralle. Vi syverfolk er ikke så mange men vi prøver og hjelpe værandre så godt vi kan. Etter og ha byttet over varmeregisteret og viften fra min gamle så fikk jeg det montert i bilen igår. Jeg koblet til alle ledninger midlertidig og alt fungerte på første forsøk. STORT SMIL. Skal ut i garasjen idag igjen så da regner jeg med og få inn dashbord og midtkonsoll. Det er noen timer skruing det også. Det eneste som gjenstår da er motorrommet. Jeg må få laget nye AC slanger slik at de passer inn på den uoriginale kompressoren jeg har. Han som lager de for meg lovet at de skulle være ferdig iløpet av uka så vi får se. Redigert av E23 galningen den 24-03-2010 11:36 Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
Gå til forum: |