· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Olje-adapter fra M3
|
|
02dag |
Lagt til d. 08-11-2006 22:30
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Disse vokser vel ikke på trær heller vil jeg tro? Er det bare M3 som hadde oljeadapter med uttak for både oljekjøler og temperaturføler? Eller var det andre modeller også? Jeg vet forsåvidt ikke hvilken M3 det var heller. Trenger en for mitt nye motorbygge. 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 08-11-2006 22:52
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Jeg vil anbefale deg aa flytte filteret opp paa innerskjerm, for med adapter paa plass er det kun plass til lite Renault 5 filter. Adapter faar du hos Kollevold, pedersen Racing med flere. Bruk slanger med paapressede koblinger, saa slipper du slanger som hopper av. Temperaturfoeler kan ogsaa monteres i senter av tappepluggen paa motoren. Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
02dag |
Lagt til d. 09-11-2006 10:33
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Hvis jeg flytter batteriet til bagasjerommet vil det vel være nok plass til et skikkelig filter? Men er det ikke mulig å finne dette filteradapteret, fra noen andre bmw-motorer? 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 09-11-2006 20:27
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Har S14 (M3) motor med den orginale M3 braketten i min 02. Den har ikke vært kjørt enda, men det går klart med orginalt M3 oljefilter. Stivere motorfester er nok et must. Her er et bilde..... Litt vanskelig å få et skikkelig bilde. Det ser trangere ut på bilde enn det er i virkeligheten. Redigert av 02Ronny den 10-11-2006 20:54 |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 09-11-2006 21:12
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
02-Ronny har rett, det er med oljekjøleradapter på tii motor filteret krasjer med styresnekka. Da skal jeg sette på et større filter før neste sesong. Det er bare M3 E30 som har dette delenummeret på oljefilteradapteret. E28 535 har utgang for oljekjøler, men her er det brukt innsatsfilter, så da blir det sikkert trangt i 02'en. Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
02-turbo |
Lagt til d. 09-11-2006 21:38
|
Medlem Antall innlegg: 129 Innmeldt: 22.10.06 |
Poster bilde av oljefilteradapter for oljekjøler. Dette er bilde av ett lettere modifisert M20 E30 adapter jeg kjørte med tidligere....
Roterende sotvifte = Futt i strikken.... Motorer uten turbo, SUGER....!!!! Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10 klonet maskinist. (m/Turbo) Har nå solgt -73 2002 Orginal. |
|
|
02dag |
Lagt til d. 09-11-2006 21:40
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Ja, jeg fant det ut ikveld, for jeg driver og demonterer min 02 akkurat nå. Det er ikke batteriet, men styresnekka som blir for nærgående. Vel, det blir nok bare å bestille et adapter fra BMW for å få det riktig. Hvis ikke adapteret fra den 535'en passer. Det burde jo gå an å få kjøpt brukt. 02'en kom jo også med innsatsfilter i begynnelsen. 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02-turbo |
Lagt til d. 09-11-2006 21:41
|
Medlem Antall innlegg: 129 Innmeldt: 22.10.06 |
Her er ett bilde av min nåværende oljekjøler adapterløsning. Fungerer helt greit....
Roterende sotvifte = Futt i strikken.... Motorer uten turbo, SUGER....!!!! Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10 klonet maskinist. (m/Turbo) Har nå solgt -73 2002 Orginal. |
|
|
02dag |
Lagt til d. 09-11-2006 22:22
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Det fra M20'en så jo veldig bra ut. Filteret vender jo bort fra styresnekka. Hvordan er det med plassen mellom slangene og snekka. Er det så nærme som det ser ut eller lyver bildet? Hva måtte du i tilfelle modifisere på dette og er det plass for temperaturføler på den? 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02-turbo |
Lagt til d. 09-11-2006 22:44
|
Medlem Antall innlegg: 129 Innmeldt: 22.10.06 |
Klaring til styresnekken var såvidt jeg kan erindre upåklagelig... Mener bestemt å ha dette adapteret "slengende" rundt i verkstedet, hvis interesse kan dette bekreftes....
Roterende sotvifte = Futt i strikken.... Motorer uten turbo, SUGER....!!!! Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10 klonet maskinist. (m/Turbo) Har nå solgt -73 2002 Orginal. |
|
|
02-turbo |
Lagt til d. 10-11-2006 17:24
|
Medlem Antall innlegg: 129 Innmeldt: 22.10.06 |
For å bruke M20 oljefilteradapteret må aluminiums "braketten" som filteret normalt er skrudd i modifiseres slik at man skrur "banjo" bolten inn i alubraketten.(Man må fjærne bolten som filteret blir skrudd i, og gjenge opp med samme gjenger som "banjo" bolten fra M20 motoren har)
Redigert av 02-turbo den 12-11-2006 18:54 Roterende sotvifte = Futt i strikken.... Motorer uten turbo, SUGER....!!!! Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10 klonet maskinist. (m/Turbo) Har nå solgt -73 2002 Orginal. |
|
|
02dag |
Lagt til d. 10-11-2006 22:36
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
Jeg er vanligvis ikke så treig, men jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du mente, når det gjaldt modifisering. Det M20-adapteret du har er vel modifisert allerede? 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
|
02-turbo |
Lagt til d. 11-11-2006 13:02
|
Medlem Antall innlegg: 129 Innmeldt: 22.10.06 |
Forklaringsforsøk: Filter innfestnings "huset" har orginalt en "bolt" m/ gjennomgående hull og utvendige gjenger som filterets innvendige gjenger skrues på v/filterbytte. Når denne bolten fjærnes etterlates ett hull, i dette hullet borrer og lager man gjenger. I disse gjengene skrur man bolten som fester M20 filteradapteret til filterhuset... Forklarende bilde tilknyttet.. Redigert av 02-turbo den 12-11-2006 18:55 Roterende sotvifte = Futt i strikken.... Motorer uten turbo, SUGER....!!!! Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10 klonet maskinist. (m/Turbo) Har nå solgt -73 2002 Orginal. |
|
Gå til forum: |