Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 3

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Måleresultater etter jakt på strømtyv E23 85'
BorgSol
Vet ikke om jeg gjorde dette rett men, satte ene målepinnen på batteriets minuspol og den andre på sikringa og fikk følgende resultater:

Batteripol - jordingskabel: 0,33
Sikring 1 fjernlys venstre: 0,33
Sikring 2 fjernlys høyre: 0,33
Sikring 4 blinklys: 0,12
Sikring 7 horn/dobbelthorn: 0,33
Sikring 9 motor-elektrik diagnose: 0,32
Sikring 10 Instrumenter, bordcomputer check-kontroll: 0,21
Sikring 11 Bensinpumpe, fødepumpe: 0,31
sikring 12 radio: 0,20
sikring 13 nærlys venstre: 0,32
Sikring 14 nærlys høyre: 0,32
Sikring 16 varmeblåser: 0,25

Sikringer som ikke er nevnt her var måleresultatet 0,00

Noen som klarer å få noe vettig ut av det her?
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
jaas
Hva er det du har målt da? Volt eller amper? Du må måle amperforbruk med å koble i serie,bør da være under 0,1 mener jeg å huske. Dvs at du kan starte med å måle mellom plusspol på batteriet og plusskabelen,denne skal da være frakoblet. Husk å slå av alt som kan bruke strøm med tenning av,som taklys etc. Om du da måler en høy lekkasje kan du prøve å nappe ut sikringer for å se om det bedrer seg. En vanlig "tyv" er stereoanlegg...

Håper dette hjalp litt..Smile
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
BorgSol
Har målt ampere, men takk for tipset! Har ikke stereoanlegg enn så lenge. Har hatt en kamerat med diverse måleutstyr og vi kom frem til at det ikke var lekkasje..får vente noen dager å se Smile
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
jaas
Ok,alle ettermonterte ting er det første jeg ville sjekket vertfall,om jeg hadde lekkasje. Kan jo og være innvendig i batteriet..Smile
Du får ha lykke til..Smile
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Bassik
BorgSol skrev:
Har målt ampere, men takk for tipset! Har ikke stereoanlegg enn så lenge. Har hatt en kamerat med diverse måleutstyr og vi kom frem til at det ikke var lekkasje..får vente noen dager å se Smile


Hei, hei. vent litt nå.
Hadde du en målepinne på minuspol og den andre på sikring?
Sikker måte å ta sikringen i multimeteret ditShock

Sjekk at begge sikringer er hele, sett den sorte i COM og den andre der det står 10A.
Vri så velgeren på multimeteret til 10A DC (DC=likestrøm)
Da kan du måle strømforbruk inntil 10 Ampere (120Watt).

Målemetoden er slik som jaas sier, men jeg har ett bedre forslag: ta ut en sikring, mål med en pinne på den ene siden av sikringen, og en pinne på den andre siden. da har du multimeteret ditt i serie (der sikringen skulle ha vært) og du får en korrekt måling.CoolGrin

Hvis du bruker måten til jaas, er det lurest å gjøre dette på minussiden, da er du sikker på å få med alle forbrukere.
Sett multimeteret i serie, mål forbuk. plukk en og en sikring til forbruket blir borte, da har du funnet kretsen som strømtyven sitter på.

LYKKE TILWink
E28 528i 85 mod (x)
E32 730i 87 mod (x)
E30 318i 89 mod (x)
E34 520iT 92 mod (x)
E39 530D 99 mod (x)
114 1600-2 70 mod Wink
E24 635 CSi 84 mod GrinGrin

BMW CCN Nr: 2416
 
BorgSol
jaas skrev:
Ok,alle ettermonterte ting er det første jeg ville sjekket vertfall,om jeg hadde lekkasje. Kan jo og være innvendig i batteriet..Smile
Du får ha lykke til..Smile


Er ikke ettermontert noe som helst på denne bilen gitt..helt renska..ikke radio engang Smile Batteriet er helt nytt Smile
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
BorgSol
Bassik skrev:
BorgSol skrev:
Har målt ampere, men takk for tipset! Har ikke stereoanlegg enn så lenge. Har hatt en kamerat med diverse måleutstyr og vi kom frem til at det ikke var lekkasje..får vente noen dager å se Smile


Hei, hei. vent litt nå.
Hadde du en målepinne på minuspol og den andre på sikring?
Sikker måte å ta sikringen i multimeteret ditShock

Sjekk at begge sikringer er hele, sett den sorte i COM og den andre der det står 10A.
Vri så velgeren på multimeteret til 10A DC (DC=likestrøm)
Da kan du måle strømforbruk inntil 10 Ampere (120Watt).

Målemetoden er slik som jaas sier, men jeg har ett bedre forslag: ta ut en sikring, mål med en pinne på den ene siden av sikringen, og en pinne på den andre siden. da har du multimeteret ditt i serie (der sikringen skulle ha vært) og du får en korrekt måling.CoolGrin

Hvis du bruker måten til jaas, er det lurest å gjøre dette på minussiden, da er du sikker på å få med alle forbrukere.
Sett multimeteret i serie, mål forbuk. plukk en og en sikring til forbruket blir borte, da har du funnet kretsen som strømtyven sitter på.

LYKKE TILWink


Ja, jeg gjorde det nok med en pinne på minussiden og en på sikringa.. Innrømmer glatt at jeg er grønn når det gjelder bilelektrisk Cool Men skal prøve ut metoden etterhvert. Takk for tips! Smile
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
BorgSol
En eletrisk ting til jeg lurer på.. Når jeg starter bilen så tennes nærlys på den. Så kan jeg bruke lysbryter til parklys, nærlys og fjernlys, men jeg får ikke slått av lysene helt med lysbryter mens bilen er igang..kun når jeg slår av tenninga. Noe slags form for ettermontert kjørelys eller? Hva vil de si på eu-kontroll til dette?
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
E23 galningen
BorgSol skrev:
En eletrisk ting til jeg lurer på.. Når jeg starter bilen så tennes nærlys på den. Så kan jeg bruke lysbryter til parklys, nærlys og fjernlys, men jeg får ikke slått av lysene helt med lysbryter mens bilen er igang..kun når jeg slår av tenninga. Noe slags form for ettermontert kjørelys eller? Hva vil de si på eu-kontroll til dette?


Dette er typisk for ettermonterte kjørelys fra den tiden. Bør ikke være noe problem på EU kontroll da det var påbudt med automatiske kjørelys i mange år. Så lenge det fungerer ville jeg bare latt det være som det er. Så kan du heller gjøre noe med det når det feiler.
Jeg lagde en egen krets til kjørelysene på min som er litt mere avansert en den måten som det var koblet på før. Da kan jeg bl.a. slå på kun parklys når motoren går og jeg får ingen problem med check controllen. Det ble 4 releer istedet for 2 men så virker det ivertfall slik som jeg vil ha det. Jeg har koblingsskjemaet ett eller annet sted men da er det greit og ha litt basik elektrokunnskap før du setter igang.


Ellers er nok 0,33 amper litt i overkant d.v.s. at du har en forbruker på ca 4 watt et eller annet sted. Typisk en liten lyspære som lyser hele tiden. Sjekk hanskerom, koffert o.l.
Redigert av E23 galningen den 24-05-2010 22:45
Vi prekæs
Rune

M30: Ingen over, ingen ved siden
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=34
BorgSol
Ok, da lar jeg det være som det er enn så lenge. Skal få sjekket opp de pærene du nevner.

Så i den ene tråden min på e23 forumet at du hadde ettermontert kjørekomputer..var det mye styr for og få det til? Samme med el-soltaket?
Redigert av BorgSol den 26-05-2010 19:57
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
E23 galningen
BorgSol skrev:
Så i den ene tråden min på e23 forumet at du hadde ettermontert kjørekomputer..var det mye styr for og få det til? Samme med el-soltaket?


Alt av tilkoblinger ligger der men du må ha ledningsnettet til kjørecomputeren. Det greit og ta ut dashbordet for og få lagt ledningene ordentlig. Også må du ha en releboks og en tempføler som hører til. Det sitter også et horn i motorrommet men det har jeg ikke brydd meg om og skru opp. Det sitter også en kodeplugg i kjørecomputeren som er tilpasset motortype. Koster et par hundre kroner ny. Hvor nyttig det er kan diskuteres. Det jeg bruker den mest til er utetemperatur men det er selvfølgelig tøft og ha, viktig det og. Grin

Soltak må du bytte hele mekanismen bortsatt fra selve luken. Masse smådeler i taket. Det er likt på E28.
Vi prekæs
Rune

M30: Ingen over, ingen ved siden
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=34
BorgSol
Enig at det er litt tøft også..hehe Grin Men må si at det i farta ikke frister så mye å ta ut hele dashbordet etter at jeg gjorde det på den andre bilen. Kanskje dersom jeg legger opp til å montere originalt BMW stereo anlegg att jeg demonterer. Så på en tysk side en som hadde gjort og han hadde tatt ut hele dashbordet for legge kabler og sånt. Tror jeg har nevnt det tidligere men jeg har litt lyst å ettermontere ekstrautstyr som man kunne få originalt til bilen Smile

I min naivitet tenkte jeg det var nok å montere selve motoren + eventuelle småting for å få til elsoltak. Får sette det på "listen av ting å gjøre etterhvert".
BMW 732i 1985
BMW 728iA 1980
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/Hjemmeside.aspx?Id=379
Gå til forum:
Generert på: 0.09 sekunder
24,110,157 Unike besøk