· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Radiator Ø.K
|
|
Hauso |
Lagt til d. 26-07-2010 00:25
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Hellu! ønsker å kjøpe en radiator til min 2002 touring, 73 mod. Helst ny, eller lite brukt. Mener å huske å ha vært i kontakt med 02 alpina her inne angående en, men jeg har mista navn og nr, og er egentlig ikke heelt sikker på om det var han Kan du melde deg, hvis du har radiatoren din fortsatt? -98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 27-07-2010 23:35
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
hallo? anyone?
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 28-07-2010 07:00
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Du kan få brukte i bøtter og spann av meg men anbefaler og kjøpe en ny da de nyeste 02 radiatorene er 35 år gamle.En radiator gror innvendig og er veldig håpløs og få åpnet igjen. Du kan være heldig men i de fleste tilfeller får du en som ikke kjøler nok. |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 28-07-2010 11:13
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Ja, det jeg tenkte jeg også. har jo en radiator som er tett, og som kjøler ok tror jeg, men problemet er at vifta på motoren har "spist" av rillene på radiatoren. Har hørt at dette skjer fordi motoren har gått på høyt turtall, stemmer det? Blir nok til at jeg kjøper en ny en. Radiatorrens hjelper antakelig heller ikke på en brukt?
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 28-07-2010 11:27
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Grunnen til dette er at du mest sansynlig har manglet ett flatt jern på ditt høyre motorfeste. Dette er ett bøyd flattjern som skal justeres så det bare så vidt er klaring i forkant av motorfestet . Legges mellom feste på travers og foten til det firkantede gummi motorfestet.Dette for og forhindre at motor beveger seg fremover ved harde oppbremsinger da det er liten klaring mellom vifte og radiator |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 28-07-2010 11:34
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
Jeg har et sånt flatt jern jeg. Montert var det også. Men får satse på at jeg får justert det riktig når jeg får satt i motoren Om dette flattjernet var riktig satt på, eller om det var noe annet galt, vet jeg jo ikke. Ny radiator vil jeg hvertfall ha
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
|
Espen02E30 |
Lagt til d. 28-07-2010 22:18
|
Medlem Antall innlegg: 239 Innmeldt: 15.10.08 |
Hehe, husker vi hadde plumbo på en radiator en gang. Den var HELT tett, satt på en maskin som gikk ombord på en båt med saltvann og dritt. Den ble faktisk helt hundre den, men er nok lurt å skylle godt etterpå Din bil skal jo være standard en stund? Er ikke sååå mye vermeutvikling med rundt 100 hk.. Er jo bare å prøve å rense den det, kan jo ikke bli annet enn bedre Mvh Espen M. ------------------------------------------------ - 1974 2002 bristolgrå Turbo Solgt! - 1971 2002 "div ekstra" Solgt. - 1 stk 2002 prosjekt Solgt - E91 M-sport, familiebilen. - E46 ESS 550 M3 . |
|
|
Hauso |
Lagt til d. 28-07-2010 22:49
|
Medlem Antall innlegg: 472 Innmeldt: 13.10.09 |
jada, jeg vet jeg ikke trenger superkjøling, men det som bekymrer meg litt er at vifta har spist av rillene. Den er jo tett, men spm er hvor lenge den vil holde seg tett Jævlig smell å stå langs veien uten radiator Men jeg prøver å rense den, med noe annet enn plumbo
-98 Peugeot 406 stv! -89 e30 316i - Spiker... -72 2002 Touring - Finværsbil Tlf: 92882462 |
|
Gå til forum: |