· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
M10
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 03-09-2010 00:12
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
På toppdekselet til min M10 er det masse flasset "sølvlakk". Spørsmålet er følgende: Leverte BMW motorene med lakkerte toppdeksel, eller kun med ulakkert støpealuminium? Jeg har hatt flere biler med M10, men aldri sett lignende. Noe tips om hvordan å få rettet på dette? Lakkere på nytt eller glassblåse og flytevoks?
TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 03-09-2010 00:17
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Glemte også å spørre om noen andre har hatt lekasje på Oljetrykk sender? Det kan se ut som oljen kommer gjennom senderen. har aldri sett noe lignende. Kan ikke se at det kommer ut gjennom gjengene, så det må være gjennom selve senderen??
TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 03-09-2010 05:54
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Har vært borti at den lekker gjennom føleren. Det er jo en del til en 50-lapp eller noe slikt, så det er jo kurant å bytte
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 03-09-2010 08:57
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Hei Jeg tror ikke toppdekslet er lakkert orginalt, det er nok noen som har lakkert det i ettertid. Har hatt oljetrykksfølere som lekker jeg også, så det er nok ganske vanlig. |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 03-09-2010 09:36
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Lekkende oljetrykksender har vært et problem med stort sett alt av BMW fra 60 tallet og fram til midten av 80 tallet.
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 04-09-2010 22:04
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Da er vi atter tilbake til det evindelige spørsmålet. Alle dere der ute som kjører biler me M10 motor (min fra 1969). Kjører dere 98 blyfritt? Forrige eier kjørte med noe tilsettingsgreier, er dette strengt tatt nødvendig? Noen som har overhalt motorer som bare er kjørt blyfritt, ser det bra ut? Ventiler etc..
TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 04-09-2010 22:44
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Kjører blyfritt på min Touring, uten tilsetninger.
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 04-09-2010 22:59
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Ifølge de som har mere greie på det en meg så kan alle BMWer med alutopp kjører på blyfri. Det er et større problem på biler med støpejernstopp da ventilsetene er freset ut direkte i toppen mens på biler med alutopp er det forsterkede ventilseter originalt. Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 19-09-2010 01:19
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Til ekspertrådet der ute kommer er kanskje naivt spørsmål. I min instruksjonsbok fra 1969 står det følgende: at tennpluggene skal ha et gap på 0,6mm. Jeg har nå kjøpt nye plugger (som skal være til denne bilen) der gapet (fra fabrikken) er satt til 0,8mm. Jeg kan lett justere dette til 0,6mm, men er det siden 1969 skjedd noe som tilsier at det nå skal være 0,8mm? Bedre plugger etc?
TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 19-09-2010 08:25
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Det er vel sånn at en spesiell plugg passer til mange forskjellig bilmerker/motorer, og de forskjellige merkene/motorene skal kanskje ha forskjellig gap. Jeg har i hvert fall lært at man alltid må sjekke/justere gapet på pluggene.
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 19-09-2010 10:12
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Generelt kan man si at et moderne elektronisk tenningssystem er sterkere og kan ha større pluggåpning. Kjører du på det originale stiftsystemet ville jeg justert etter boka. Du får kjøpt et greit verktøy på Biltema som du bruker til og justere med. koster ikke al verden.
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
TorEnholm |
Lagt til d. 09-10-2010 20:21
|
Medlem Antall innlegg: 449 Innmeldt: 03.06.10 |
Jeg leste og så noen bilder av en som brukte voks på aluminiums-deler som han hadde glassblåst, dette så helt suverent ut. Så helst bedre ut enn nytt. Problemet er at jeg ikke finner hvor jeg har lest/sett dette. Trodde det var her på forumet. Jeg skulle likt å visst hvilken voks de brukte. Resultatet var imponerende.
TorEnholm -66 1600-2 O-28428 -69 1800 NK O-3622 -79 323i Baur Cab RK-62082 -85 635CSi RF-53600 Nyere forskning viser at daglig klapping på BMW lindrer stress!! |
|
|
oyvind |
Lagt til d. 10-10-2010 20:00
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Autosol fåes på tube og boks. Du kjøper det hos fargehandelen. Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
Gå til forum: |