Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 2

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Plassering av slanger
Touring
Hei
Har to slanger som ligger løs i motorrommet på min 2000 Touring 72 mod. med M10 2.0 l
Den ene er avdamping fra topplokk som skulle ha gått til luftfilter på en vanlig forgassermotor men min har fått påmontert en tubo på forgasseren og dermed mangler jo et passende sted å montere denne, kan jeg plugge uttaket på toppdeksel ?
Den andre går fra siden på forgasser og ut til ingenting, ligger bare inn under innsug. Noen som vet hvor den skulle gått, finner ikke noe sted å putte den heller, kan dette hullet plugges ?
Legger ved et bilde, hvis dere klarer å se hvilke jeg mener på det. Gul ring
i855.photobucket.com/albums/ab113/Kaare5945/130246-1204989.jpg
Redigert av Touring den 04-01-2011 10:55
 
E23 galningen
Hvor slangene kan kobles til får andre svare på men du må ikke finne på og plugge veivhusventilasjonen hvis du ikke vil sprenge motoren din.

Undersiden av stemplene fungerer som en luftpumpe og hvis du plugger igjen veivhusventilasjonen vil det bygges opp trykk der som tilslutt vil sprenge seg ut et eller annet sted.


Vi prekæs
Rune

M30: Ingen over, ingen ved siden
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=34
2000Touring
Oljeåndingen skal inn på luftfilterboksen, og den andre vakumslangen skal inn på en nippel på oljeåndingsslangen.

Spørsmålet mitt er om du trenger løsning for EU-kontroll, eller en løsning som fungerer?

Oljeånding kan ikke plugges, men du kan lage den lenger og la evt olje/oljedamp renne ned på bakken, ned langs motoren. Dette er easy fixen, og ikke lovlig. Og skal ikke gå gjennom EU-kontrollen. Alternativt kan du lage en olje catch tank hvor slangen ender, det vil være lovlig på EU.

I forhold til vakumslangen så tror jeg den kan plugges uten videre. Prøv å plugg den, går motoren dårligere så la den være i fred.
Redigert av 2000Touring den 04-01-2011 12:11
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Touring
Ok, takker for svar Smile da går jeg for å plugge slangen på forgasser og en tank til den som går fra toppdeksel, da er alt lovlig Smile
Den tanken til utlufting, går det å kjøpe eller må jeg få en lagd, den må jo slippe ut trykk men samle event. olje som måtte komme.
 
2000Touring
Catchtanker fås kjøpt, eksempelvis på forretninger som holder på med rally(der mener jeg oljecatchtank er påbudt). Mulig GS, Scmeidmann eller Koed har.

Eksempelvis :Kollevold
Turbopower her på Kongsberg har(se s14(500kr))
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
2000Touring
Men i forhold til godkjenninger er jo dette bagateller i forhold til at du har turbo på bilen din. Det tror jeg faktisk ikke du får godkjent i det hele tatt på en Touring. Er den i tillegg importert/registrert som bevaringsverdig så kan den ikke bygges om i det hele tatt.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
02Ronny
Det enkleste og retteste ang. slangen fra toppdekslet, er å lage en stuss på sugesiden på turboen. Mellom luftfiltret og turboen altså.

Den andre stussen på forgasseren ser ut for å være bensin-retur, men det var jo rart at det ikke kommer bensin ut av stussen når bilen går. Kansje stussen er blendet uten at det kan sees utenfra? Prøv å blåse/suge med en slangeende, hvis den er tett er det nok ikke noe problem.
Ta et bedre bilde av kun forgasseren, så kansje vi kan bli litt klokere...
Redigert av 02Ronny den 04-01-2011 15:49
Hilsen Ronny

Mob: 90857950

Lokalt forum:http://helgeland-.../index.htm
 
Touring
2000Touring skrev:
Men i forhold til godkjenninger er jo dette bagateller i forhold til at du har turbo på bilen din. Det tror jeg faktisk ikke du får godkjent i det hele tatt på en Touring. Er den i tillegg importert/registrert som bevaringsverdig så kan den ikke bygges om i det hele tatt.


Vet det vil by på store problemer, men tenkte å forsøke, bare kjøre inn til BT og se hva de sier om turbo.
Og tenk om de er i godt humør og ser på bilen som antikk og ingen racer og dermed godkjenner med turbo, ville være synd om jeg gikk glipp av det Smile
Det blir vel ikke verre enn at jeg får beskjed å fjerne turbo og komme tilbake til ny kontroll.
Men takk for innspill, skal skaffe meg tank til olje og lete etter et eksos oppsett uten plass til turbo ( er vel gjerne noen her som har noe de ønsker å kvitte seg med, grenrør ++ Smile ), heller sette på innsprøytning eller noen doble gassere for å kjøre uten turbo, er ingen must for meg å ha turbo Smile
 
2000Touring
Hadde jeg vært deg hadde jeg liksågodt byttet motor med en gang, og vist med standard motor. Deretter kan du bare bytte motor om du har lyst.
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
Touring
2000Touring skrev:
Hadde jeg vært deg hadde jeg liksågodt byttet motor med en gang, og vist med standard motor. Deretter kan du bare bytte motor om du har lyst.


Da må jeg skaffe meg en helt ny motor, men går det ikke bare å ta av turbo og bytte manifoil ?
så kan jeg eventuelt sette dette på igjen etter godkjenning.
 
oyvind
Hei
Denne bilen må du ikke vise med turbomotor, da får du bare mangelapp så må du skaffe annen motor alikevel.
Dette garanterer jeg ellers kan mannen på BT miste sin jobb.
Alt skal dobbeltgodkjennes og det fins ikke to stk som overser en turbomotor.
Få av turboen før vising, prøv heller om noen kan låne deg det du mangler, sikkert mange som har noe liggende.
Skaff deg i hvertfall ikke den mangelappen.
Øyvind Nicolaysen
74 bmw 2002
82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt )
85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt)
73 bmw 3.0 si (solgt)
69 bmw 2002 (solgt)
73 bmw 2500 (solgt)
 
Touring
Ok ok, nå har jeg fått det inn, skal ikke prøve med turbo montert Smile
Da har jeg litt mer arbeid som må gjøres :-)
Så om noen har manifoil ++ liggende så setter jeg stor pris på noen billige brukte deler Smile
 
Bassik
Har downpipe og manifoild, men er jo fryktelig langt til bergen da
E28 528i 85 mod (x)
E32 730i 87 mod (x)
E30 318i 89 mod (x)
E34 520iT 92 mod (x)
E39 530D 99 mod (x)
114 1600-2 70 mod Wink
E24 635 CSi 84 mod GrinGrin

BMW CCN Nr: 2416
 
Touring
He he, ja er jo litt arbeid med å få tak i de delene Smile Men tror det går bra, har tenkt å kjøpe et luftfilter på Biltema el. og ta av turbo og sette en plate over hullet, så håper jeg den går greit, i tillegg har jeg jo Per Foss her i distriktet som sikkert har noe liggende om jeg trenger noe i en fart Smile
Så får jeg se om jeg setter på igjen turbo etter godkjenning eller jeg bare bruker insp/forgasser.
Men takk for tilbudet.
 
jaas
Plate over hullet til turboen? Det kan bli spennende ved oppstart...Wink
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Touring
Som du sjønner har jeg ikke greie på hva jeg snakker om Smile men en pakning og plate skrudd på skulle vel holde, blir ikke dette da som et vanlig eksosanlegg ?
04 mod. E85 Z4 roadster.
07 mod. E81 118i M-Sport LE
72 mod. 2000 Touring
90 mod. E30 318is (x)
86 mod. E28 528i (x)
94 mod. E30 318iAT (x)
 
2000Touring
Jeg har ikke så greie på dette med turbo, men jeg hadde ikke bare satt på ei plateShock
Jeg hadde satt på, som før nevnt, manifoil og downpipe. Og oroginal luftfilterboks.

Sikkert noen i Bergensområdet som har det liggende.Smile
BMWCCN # 948
1996 BMW Z3
1996 BMW Compact
2008 BMW F650GS
 
jaas
Du må bytte manifold for å få eksosen ut,nå går den via turboen og så til eksosanlegget. Om du blokkerer hullet til turbo kommer ikke eksosen ut. Men det er garantert noen som har en manifold og eksosstuss liggende,lag annonse på ønsker kjøpt..Smile
Jås

1981 316 godkjent med s14b23
2009 318d e91, konebil
2010 320d coupe,arbeidsbil
 
Gå til forum:
Generert på: 0.09 sekunder
24,109,169 Unike besøk