· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Kamaksel 2002
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 17-05-2011 01:33
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Noen som har formening om hvilken kamaksel man kan bruke på en standard M10B20 med Solex 40PDSI? Har det noe for seg å bruke en annen enn standard? Har det skjedd en oppgradering/modernisering i løpet av årene?
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 17-05-2011 06:57
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Original kam, bytt også vippere |
|
|
jaas |
Lagt til d. 17-05-2011 07:15
|
Medlem Antall innlegg: 311 Innmeldt: 09.12.09 |
Jeg har en original liggende som skal være bra,den kan du kjøpe om du vil...
Jås 1981 316 godkjent med s14b23 2009 318d e91, konebil 2010 320d coupe,arbeidsbil |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 17-05-2011 08:06
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Tenker du på hvilken durasjon du burde velge? Originalt durasjon er jo 264 grader. Etter hva jeg kan skjønne har det ikke vært noe oppgradering på kammen i tidsrommet 1966 til 1977/78. Dvs kammen er lik i alle M10 i den perioden, alle NK, 02, E21 og E12 har samme kammen. Til og med 2002 Turbo har samme kammen. Nå har jeg fra før prøvd 284 graders kam i M10B18 på en E30 jeg hadde en gang, det virket veldig bra. Har jo også 284 graders kam i Touringen nå som også virker rimelig greit. Men jeg ser jo det at man flytter litt på kurvene - tinga skjer på ennå høyere turtall enn med standard kam. Nå må du jo relativt høyt på turtall med Tii-motoren uansett, men som sagt jeg tror du flytter alle kurver et par hakk oppover... Nå er jo begge disse motorene innsprutsmotorer, så jeg kan ikke svare for om det har noe innvirkning på valg av durasjon i forhold til at du har gassermotor. Kan godt hende det mest fornuftige valget er som Johnny sier - standard kam... (Men så er det alltid morsomt å gjøre noen modifikasjoner da) BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 17-05-2011 08:38
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Med den forgasseren ville jeg også gått for orginalkam.
|
|
|
oyvind |
Lagt til d. 17-05-2011 10:53
|
Medlem Antall innlegg: 339 Innmeldt: 23.10.06 |
Hei Jeg har kjørt min med orginal forgasser og 300 sport kam, det virket som om det hjalp lite med kammen, men med 32/36 Weber da merket jeg forskjell . Øyvind Nicolaysen 74 bmw 2002 82 bmw 316 1.8 orginal ( solgt ) 85 bmw 518 1.8 i orginal (solgt) 73 bmw 3.0 si (solgt) 69 bmw 2002 (solgt) 73 bmw 2500 (solgt) |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 17-05-2011 15:43
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Det er akkurat at man må laborere med dyser og utvalget til 40PDSI er vel noe begrenset. |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 17-05-2011 15:53
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Da er det veldig greit, da blir det fortsatt originalkam. Tenkte jeg skulle sjekke, siden det fra tid til annen dukker opp nyoverhalte topper, men de har gjerne annen kam
Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
Gå til forum: |