Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 7

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Forgasser 1972 1602
Arnstein1602
For noen år siden bestilte jeg nyoverhalt forgasser fra Jaymic. Jeg justerte denne etter alle kunstens regler og fikk motoren til å gå fint og jevnt og starte lett osv... Men den fikk en lei nykking som jeg ikke mener var like ille på den originale, slitne forgasseren. Jeg har feilsøkt og byttet så og si alt av tenning og bensintilførselsutstyr uten at problemet er blitt løst.

Bilen går fint an å kjøre med men det er utrolig irriterende og gjør at jeg bruker bilen altfor lite pga. dette. Den nykker kun ved konstantfart. Ganske kraftig nykking og småfusking hele tiden. Når motoren er kald er det lite eller ingenting. Samme hvis jeg kjører med choken på nykker den også mindre.

Her om kvelden var jeg innom jaymic igjen og så at de har lagt ut nye overhalte forgassere for salg. Jeg unnet da 02`n en "sommergave" og bestilte ny. Fikk den nye i posten i dag, men har ikke fått tid til å montere den enda. Håper virkelig at dette løser problemet, ellers vet jeg helt sikkert at det må være tenningsfeil og forgasseren vil bli lagt ut for salg her inne :-)

Et spørsmål har jeg i forhold til dette: Med forgasseren fulgte det en ca.5mm plastpakning (oppbyggings"ring"Wink samt 1stk vanlig pakning i samme utførelse. Trenger jeg ikke flere papirpakninger? Skal det ikke være papirpakning mellom "plastpakningen". Jeg vet at jeg bare kan se hvordan det er satt sammen, men jeg brukte tetningsmasse sist og ønsker nå å bruke pakninger isteden. Kan noen forklare meg rekkefølgen med pakninger mellom innsug og forgasserfot?

Innsug - papirpakning - stålbrakett med feste til luftfilterhus - papirpakning - "plastpakning" - papirpakning - forgasserfot?

Synes det blir litt vel mye pakninger her, er vel kanskje ikke bra at den kommer for høyt opp heller?

Beklager lang avhandling Pfft Men setter pris på svar :-D

i1038.photobucket.com/albums/a464/psyfoon/DSCN2571.jpg
1972 BMW 1602
1971 BMW 2500 (2.8)
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=82
02jan
Hei , jeg hadde slik fusking på min 69 1600-2 , startet pent, men utviklet seg til konstant fusking. Justeret t-enning, skiftet alt av gasser, dynamo, ledninger, plugger ,stift, rotor, coil. uten forskjell.
Til slutt byttet jeg kondensator - det løste problemet. MEN jeg har slitt med en større el-feil, hvor regulator, dynamo, brytere , ledninger gikk varme og ble bytett ut - feilsøkte uten å finne feil.
Demonterte alt av el. i motor - til slutt bytta jeg starteren - og alt av el-prblem forsvant, starteren gikk merkbart reskere rundt og rask tenning. Her tenker jeg at det har vært noen overlening inne i starteren. Jeg ville ha sjekket ut disse 2 punktene før omfattende feilsøking/bytter.
69' 1600-2 Chamonix - orginal/bruks.
72' 2002tii Fjord ,Langtidsrestaurering..
81' Jeep CJ7 4.2 Renegade - leketøy.
88'Volvo 740 GL
97' Audi A6 2.6 Quattro Avant - kjøremaskin.
05' Honda CR-V 4x4 bensin automat - familiefrakter.
 
Arnstein1602
Takk for tips :-) Kondensator og stifter var det første jeg byttet. Jeg har også byttet bensinpumpe, fordelerlokk, rotor, tennplugger, tennpluggkabler +++.

Starteren og el-anlegget har jeg ikke noen feilindikasjoner på. Starteren surrer og går rundt som bare det, og har ikke oppdaget noen problemer med el.anlegget av noe slag.

Prøver iallefall å bytte forgasseren først siden jeg har den nye liggende. Hvis det ikke blir noen forskjell, så er iallefall det punktet utelukket og jeg kan selge forgasseren videre.
1972 BMW 1602
1971 BMW 2500 (2.8)
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=82
Johnny Pettersen
Mest sansynlig tomgangs dysa i forgasseren iogmed problemet er mindre når man drar på choken litt.Sjekk at dysa er stemplet 47,5, kom originalt med 45.0.
BMW verkstedene hadde også et sett med brotsjer for og brotsje opp dysene da de kan gro mikroskopisk innvendig, Øivind Seielstad har navnet på en kar som fortsatt har dette settet.
Paknings oppsettet virker riktig, er ikke plastikk pakning men av bakelitt, skal hindre at bensinen koker i forgasseren
 
Arnstein1602
Flott, takk for svar :-) Da vet jeg det jeg trenger å vite. Håper på at problemet løser seg med "ny" forgasser, ellers er jeg iallefall ett skritt lenger med feilsøkingen.

Ser det er flere dyser skrudd inn fra både innsiden og utsiden av forgasseren med forskjellig tallstempling på. Hvilken av de er tomgangsdysen?
1972 BMW 1602
1971 BMW 2500 (2.8)
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=82
02-Oivind
Den sitter på høyre side av forgasseren (utsiden), du ser en liten messing sekskantmutter med en kule i midten. På den står det innstemplet enten 45 eller 47.5 Kan knipse et bilde i morgen, hvis du ikke finner den. Hvis du vil, så kan jeg sende deg navn og nummer til han som så over forgasseren min og brotsjet opp dysen. Det fjernet ikke nykkingen helt, men flyttet den lenger opp i turtallsregisteret og ble med det mindre merkbart. Det var i følge ham, en sjuke som hadde fulgt med 02'n siden de var nye, spesielt på 1502. Smile Ellers kjøpte jeg ny NOS forgasser til min i vår og bilen har aldri gått så fint før. Dyrt, men morro... Grin
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
Arnstein1602
Hei Øyvind. Jeg sjekket nå isted og på den nye forgasseren (som jeg ennå ikke har montert), står det RCA 45 på dysa. På den eksisterende forgasseren som står på nå, og som jeg også har kjøpt på Jaymic, står det noen bokstaver det er vanskelig å lese og 147,5 på denne dysa (regner med det betyr 47,5). 47,5 dysa har kule inni som du sier, mens på den nye gasseren med 45 dyse er det ingen kule inni... Snedig.. Så i værste fall kan problemet bli værre hvis jeg monterer den nye forgasseren?
1972 BMW 1602
1971 BMW 2500 (2.8)
 
http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=82
02-Oivind
Jeg tror ikke problemet blir verre om du setter på den nye forgasseren. Må vel kunne gå ut i fra at alle dyser og pakninger er skiftet og at spjeldakselen er sjekket for slark. Dermed bør den være i god stand. Monter den og prøv, før du begynner å skifte ut deler på den Smile
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
Gå til forum:
Generert på: 0.07 sekunder
24,105,435 Unike besøk