· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
datasprut hva trengs?
|
|
tepe |
Lagt til d. 19-09-2011 23:15
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Jeg pusler litt med tanken å montere datastyrt tenning og innsprøytning på en m10 jeg har liggende Jeg har lest gud vet hvor mange timer om emnet på nett, men blir ikke akkurat klok det blir bare flere spørsmål Så til saken hva trenger jeg? jeg har trottlebodies, dyser fuelrail og besintrykk regulator og pumpe tenkte og å bestille et veivhjul fra 02 again med 36-1 triggerskive på og brakett til sensor. Kan datasprutene drive coilene direkte eller trenger jeg f.ex et ford edis 4 tenningsanlegg? (har ikke tenkt å bruke 15K bare på datasprutet) hvilke merke bør en velge og hvorfor? har ikke tenkt å montere turbo, men vil ha muligheten åpen for det senere. må man ha både map sensor og tps sensor? ford edis er waste spark er det noe å hente på å kjøre med camsynk? Jeg har sikkert 100 spørsmål til, men de får komme senere Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
JE |
Lagt til d. 21-09-2011 23:40
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Ang tenning, coiler osv.. så kommer det ann på det insprutet du skal bruke. noen av alternativnene når det kommer til coiler osv er feks: - uten fordeler, med 4 coiler (m innebygget tennsteg): sekvensiell tenning (må ha cam synk) - uten fordeler, med 2 doble coiler og en eller to tenningsmoduler: waste fire - med fordeler.... har jeg ikke noe greie på ... På sugemotor holder det lenge å mappe etter TPS, dvs det er lettere å bruke bare TPS hvis man har litt heftig kam me mye overlapp. finnes jo masser av insprut å velge mellom, alle er dog ikke like enkle og brukervennlige. Jeg har vært borti Haltech (e6s), Hestec, Vi-pec (v88) og autronic (sm4). De to første er (Les: var, da jeg bare har vært borte eldre modeller) forholdsvis simple, men ikke så brukervennlige. De to siste er ganske avanserte og vi-pec er etter min mening litt mer brukervennlig enn autronic. av de litt rimeligere variantene er det jo megasquirt, vems, DTA (?), kdfi, osv... vet ikke om det hjalp deg så mye... Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
tepe |
Lagt til d. 23-09-2011 21:24
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Jo det hjalp dette er en hobby og en læreprosess har ikke planer om å bygge den heftigste 02 en. Det er noe annet å skru gammel m10 med god tid enn båtdieseler når kunden henger over deg.. jeg har jo litt peil på elektronikk er oprinnelig tv reparatør, så jeg tror jeg går for en vems med waste spark oppsett Billig og sikkert brukbart. den kan jo bygges ut etter behov så får jeg praktisert litt gamle kunnskaper... (lenge siden jeg har lest et skjema) Er og fristet til å kjøre et ford edis tenningsanlegg Da har en visst et "limp home" på 10* fortenning hvis tenningsdelen svikter, men da svikter vel hele boksen og da kommer en jo ikke noe sted... tips og inspill mottas med takk Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
Gå til forum: |