· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Vippearmer i stål for m10
|
|
02alpina |
Lagt til d. 20-09-2011 16:01
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Vipparmer i stål på finn http://www.finn.n...e=29541326 og link til nettbutikk fra produsent http://kmcams.com...cts_id=723 Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
JE |
Lagt til d. 20-09-2011 16:26
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Gammelt nytt Per
Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 20-09-2011 19:49
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Jeg snakket med Lennart ( 02-depån i Sverige ) på historisk racing tidligere i høst. Han hadde sammen med noen tyskere i historis racing utviklet en liten serie med hånlagde vippearmer. Disse var nå testet i to race sesonger med svært godt resultat ( 327gr kam og 8000rpm++ ) Disse kommer snart for salg i hans nettbuttikk for den nette sum av S.kr 3.000,- pr STK ( 8 stk = 24.000,- S.kr ) "billigere enn å bryte annethvert løp" hevder han Han hevdet også at mange av de såkalte super-vippene på markedet var dårligere enn BMW Original ! 02-Espen |
|
|
geirm |
Lagt til d. 20-09-2011 23:52
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Vippearmene er det svake leddet i M10 motoren. Skal man bygge en motor med andre kammer enn standard er det orginale BMW vippearmer som gjelder til og med 304 graders kam. 316 grader kam trenger forsterkede vippearmer, Lennart kjørte lenge med 316 og orginale vippearmer, men hadde vel minst et brudd i sesongen. Etter hva jeg har lest på diverse foraer passer IE sine forsterka alu vipper bra til denne kammen. Bør nok uansett ikke dra til noe mer en 7,7 - 7,8k. Til 316/328 og 328/336 er det stålvipper og titan retainers som gjelder, Espen har retti at mye av det som finnes på markedet er for dårlig. Det er spesielt stelitt padden som er dårlig. Enten løsner den eller så har den feil material sammensetting slik at kammen slites. Per i dag er det 2 seriøse leverandører av stålvipper: Lester Owen i England og Schrick i Tyskland. Dette er vipper som tåler 9k. Forskjellen på disse vippene er ventil justeringsmekanikken. Lester Owens vipper har standard BMW justering mens Schricks har Porsche justering. Om jeg ikke husker feil koster LO vippene ca 2k stk og Schrick ca 3k stk. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
JE |
Lagt til d. 21-09-2011 08:04
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Hadde Febi vippearmer i min motor med 304* kam og turtallspærre på 8000 uten noe havari på 3-4 år, mulig jeg hadde flaks? Motornord har schrick sine vipper til 1950,- sek Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
JE |
Lagt til d. 22-10-2011 22:02
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
Jeg kommer mest sansynlig til å teste et sett med cnc maskinerte stål vippearmer med porsche justering til neste år. Det jeg lurer på, er om noen har formening om hvor lang jeg kan strekke strikken med org ytter fjærer og m30b35 inner fjærer? Med enem z55 turbo kam og stål vippearmer.. Funker jo fint med org kam og 7000 omdreininger Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
Gå til forum: |