· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
off topic motorspørsmål
|
|
tepe |
Lagt til d. 26-11-2011 23:05
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Er det lov? uansett jeg tar sjansen Eldste sønnen min har fått farmors citroen xsantia 2,0 hdi den har fulgt alle servicer osv men plutselig røk viftereima og deler av den viklet seg rundt veivakselen og under kamreima med det resultat at timingen ble feil og alle vippearmene knakk tvert av. Har nå lest endel på nettet ang dette og ser at mange hevder at vippearmene er designet for å knekke istedet for ventiler og stempler. noen her som vet noe om det er tilfelle? alle ventilene lar seg greit trykke ned, og jeg har målt avstanden fra toppen og ned til ventilskaftet med skyvelær og den ser lik ut på alle ventilene hadde vært greit å sluppet å ta av toppen da det er MYE arbeid på denne motoren og sinnsykt trangt. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
bmwm2 |
Lagt til d. 26-11-2011 23:09
|
Medlem Antall innlegg: 189 Innmeldt: 12.02.06 |
Ta en komresjons test av motoren så er du sikker.
Stig johansen skien bmwm2@frisurf.no 90737381 66 1600 solgt 69 1600-2 solgt 68 1600 cab solgt 72 3,0si solgt 83 M316 csl 79 320? |
|
|
tepe |
Lagt til d. 26-11-2011 23:14
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Ja jeg har tenkt på kompresjonstest, men kan det nytte uten kam og vippearmer i? alle ventilene står jo stengt nå så da får den vel ikke noe luft inn å komprimere heller?
Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
02 Touring |
Lagt til d. 27-11-2011 10:37
|
Medlem Antall innlegg: 21 Innmeldt: 16.10.07 |
Bruk trykkluft i plugghullet
Medl. no: 1371 73 2002 Touring 86 E28 518i 95 E36 316i Compact 96 E34 525ix Touring 10 Mitsubishi Pajero |
|
|
Bassik |
Lagt til d. 27-11-2011 21:20
|
Medlem Antall innlegg: 135 Innmeldt: 04.05.08 |
Det stemmer at vippearmene skal knekke. Dette fordi at du skal slippe å ta av toppen når reima ryker/kammer over. Blir jo en del billigere også... E28 528i 85 mod (x) E32 730i 87 mod (x) E30 318i 89 mod (x) E34 520iT 92 mod (x) E39 530D 99 mod (x) 114 1600-2 70 mod E24 635 CSi 84 mod BMW CCN Nr: 2416 |
|
|
geirm |
Lagt til d. 27-11-2011 23:42
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
02 Touring skrev: Bruk trykkluft i plugghullet Kjøp lekasje tester på Biltema, fungerer glimrende. Vil fortelle deg med en gang om du har venil lekasje. Kommer det luft i innsuget har du lekasje på en eller flere innsugsventiler, kommer det luft i eksosen... ja du skjønner tegningen. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
tepe |
Lagt til d. 28-11-2011 00:12
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
Jeg bytter vippearmene først og tar en kompresjonstest de må jo uansett byttes Det er forholdsvis kjapt å sette i og på med registerreima så får jeg se åssen det barker iveg En annen ting er at det er veldig mange som selger vippearmer på nett, men ingen har ventiler til salgs Det tyder jo på at det kan gå bra å bare bytte vippearmene. Satser på at det er som Bassik sier hdi motoren er en commonrail diesel så den lekkasjetesteren fra biltema passer ikke uten å måtte lage en adapter til dysehulla. Takk for tipsene er alltid ok å få innspill ifra andre, går liksom litt lettere da når en ikke føler en er helt på villspor.. Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
Gå til forum: |