· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Import spørsmål for dummies
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 27-01-2012 14:55
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Hei! Har i mange år hatt en veldig fin tyskimportert 82mod 318I (E21)stående på lager. Har det formularet som viser at moms er betalt liggende, muligens også det tyske vognkortet. Kan dere hjelpe hvordan jeg skal gå frem og hva jeg trenger når jeg skal få Norske skilt på denne. Alt av dokumentasjon jeg trenger så de blir fornøyd på BT første gangen.Vil tro alt blir lettere hvis alt virker profesjonelt og korrekt. Hva er det som skal betales i Norge ved registrering(eller før) Bilen skal ikke registreres som bevaringsverdig På forhånd takk! |
|
|
Toto |
Lagt til d. 27-01-2012 17:53
|
Medlem Antall innlegg: 145 Innmeldt: 07.01.11 |
Var igjennom lignende sak ved førstegangsregistrering og visning av en MGB GT i 2007 og fikk trøbbel da jeg manglet det originale vognkortet fra USA. Tidligere var ikke dette like strengt (før 2002-3). Heldigvis fant vi dette i arkivet til Bidne Bil fra importen i 1997! Vognkortet må du ha. Sakset fra Vegvesen.no: Import av kjøretøy - innlevering av vognkort Når et bruktimportert kjøretøy skal førstegangsregistreres i Norge, skal det utenlandske vognkortet leveres inn. Hvis det utenlandske vognkortet består av 2 deler, skal begge delene innleveres. Kravet om innlevering av utenlandsk vognkort gjelder uavhengig av hvilket land et kjøretøy importeres fra, men ved import fra land utenfor EU/EØS er det tilstrekkelig å levere dokumentasjon på at kjøretøyet skal registreres på en eier (for eksempel en kjøpekontrakt), og dokumentasjon på at kjøretøyet ikke er stjålet. Mener å huske det var engangsavgifter på veteranbil tilsv ca 4.500,- kr, men dette kan nok ha økt. Jeg hadde også med tekniske data fra bilbrosjyre av samme modell men dette dreide seg om en 68 modell så mulig det er andre krav på en såpass ny bil som i dette tilfellet. Utover det var det ikke behov for noe mer i mitt tilfelle. Andre kan sikkert fylle på med mer og oppdatert info. Thor Håkon Theodorsen thohtheo@online.no --------------------------- 70 2002 Tundra grün (X) 72 2002 Verona (Restaurert - X) 74 2002 Malaga (X) 80 E12 525 Saphir blau met (X) 80 E12 528i Resedagrün met (X) 82 E28 525i Lapisblau (X) 12 F11 520 DAT M-sport (X) 14 F31 320 DT xDrive M-sport (X) 63 MGB Roadster (Restaurert) 67 MGB GT 98 MGF 1.8 VVC |
|
|
Toto |
Lagt til d. 27-01-2012 18:35
|
Medlem Antall innlegg: 145 Innmeldt: 07.01.11 |
Kravet om innlevering av utenlandsk vognkort gjelder uavhengig av hvilket land et kjøretøy importeres fra, men ved import fra land utenfor EU/EØS er det tilstrekkelig å levere dokumentasjon på at kjøretøyet skal registreres på en eier (for eksempel en kjøpekontrakt), og dokumentasjon på at kjøretøyet ikke er stjålet. Hadde jeg lest den fulle og hele teksten så ser jeg jo her at i mitt tilfelle med import fra USA ble det feiltolket fra BT sin side. Jeg hadde ikke trengt vognkort så lenge jeg hadde kjøpekontrakt! Og jeg som holdt på å bli nervevrak når jeg stod der med nyrestaurert bil som jeg trodde var "verdiløs" pga manglende vognkort...en ukes nervepirrende arbeid og søk både i USA og Norge Den gangen var det bare Biltilsynets ord ingen henvisninger til noen regler...vonde minner!!! Thor Håkon Theodorsen thohtheo@online.no --------------------------- 70 2002 Tundra grün (X) 72 2002 Verona (Restaurert - X) 74 2002 Malaga (X) 80 E12 525 Saphir blau met (X) 80 E12 528i Resedagrün met (X) 82 E28 525i Lapisblau (X) 12 F11 520 DAT M-sport (X) 14 F31 320 DT xDrive M-sport (X) 63 MGB Roadster (Restaurert) 67 MGB GT 98 MGF 1.8 VVC |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 27-01-2012 20:36
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Man leser jo så mye rart om dokumentasjon på setebelte innfestinger og alt mulig.TUV papirer på det ene med det andre. Bilen er helt original untatt BBS kryss eiker tilbehørs felger med riktig innpress. |
|
Gå til forum: |