· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Fortsatt alvorlig tenningsproblem med min 2002 motor..
|
|
02jan |
Lagt til d. 10-09-2012 14:51
|
Medlem Antall innlegg: 57 Innmeldt: 20.03.11 |
Ja startert ny tråd med problemstilling ,som har holdt meg NSB og VAG de siste 3 år.... Min 1600-2 ,med standard 1969 - motor ,12volt, solex, orginal tenning. Sympton ,nå : starter og sviver fint på 850 rpm, gassrespons og motor kan gå meget fint alt fra 1 km til 20km. Så uten forvarsel, mister jeg turtall, dvs uansett hvor mye gass jeg gir , er det så vidt den klarer å hold tomgang i fristilt gir. Siste tur var på motorvei 100kmt - hvor jeg skulle øke gassen litt, så strupes den helt ned til ,kun holde seg på 600-700 rpm i fri. Stopper jeg motor og starter igjen, vill den kunne starte opp helt fint og kjøre videre til den igjen vil svikte. Status på det jeg har gjort - ALT det elektriske er gått igjenom/byttet ,da det var en overledningsfeil, som lå inne i start re-leet. I feilsøking på denne el-feil, er dynamo, gasser,coil, startrele, fordeler (det er den riktige typen for denne motor) og de andre tenningsdelene fornyet. Mitt siste forsøk er nå få tak i IKKE-silikon-pluggledinger ,og justere tenning fra start igjen. Har fått tips at det kan være noe som er utslitt mellom linken fra fordeler og inmat i motor - som betyr at uansett hvordan jeg tuner tenningen - ikke har noe annet valg en å fikse innvendig i motor - eller bytte motor. Jeg klaret å få bilen igjenom på EU-godkjenningen, men siden jeg hadde skrudd ut bensinblandeskruen på gasseren noen hakk - for å få motoren til å gå uten for mye fuskeproblem - så gjorde dette utslag på Co målingen (5.2 i co) ,hvor den tiligere har ligget på 1.5. (skruen er skrudd 3 hele runder ut - og har nå lav co) Disse tidlige 02 motorene , har jeg forstått bruker Vakum mellom fordeler - gasser og luftboksen - jeg har to slanger- en fra Gasser(nedre fot) - til Vakumregulator på fordeler - og en fra Gasser øvere fot til luftboks (har prøvd friluft og blokkert med skrue uten forskjell. Er det noe her som høres galt ut/sjekkes ? (fra nyere 02 er det (72 eller 73) er det annet typpe vakum teknikk. Tar imot tips - hvis det er noen der med erfaring /kunnskap rundt denne type tenningsfeil. 69' 1600-2 Chamonix - orginal/bruks. 72' 2002tii Fjord ,Langtidsrestaurering.. 81' Jeep CJ7 4.2 Renegade - leketøy. 88'Volvo 740 GL 97' Audi A6 2.6 Quattro Avant - kjøremaskin. 05' Honda CR-V 4x4 bensin automat - familiefrakter. |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 10-09-2012 17:16
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Høres ut som bensinmangel.... sjekk om du har tett lufting på tanken eller/og bulk i tanken under bensinmåleren/silen.
|
|
|
Ekren E9 |
Lagt til d. 10-09-2012 17:25
|
Medlem Antall innlegg: 101 Innmeldt: 10.09.08 |
Høres ut som mangel på bensin,den er vel ikke 3 år gammel den og,så det rett og slett er vann i bensinen. Kan da koke når den blir varm,har opplevd det på mc.
E9 Øivind 1972 BMW 3,0cs Alpina B2 1973 BMW 2002 Alpina replika 1970 Porsche 911T 1987 Porsche 911 turbo 2000 Porsche 996 GT3 1972 Chevrolet Corvette 454 2005 Dodge Ram Rumble Bee 1964 SAAB 96 Mc`r |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 10-09-2012 17:27
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Er ikke så enkelt som tett bensinfilter?
BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
02jan |
Lagt til d. 10-09-2012 17:46
|
Medlem Antall innlegg: 57 Innmeldt: 20.03.11 |
Filter og slanger fra torpedo til gasser er nye - tanken er full. Har byttet pumpen tidigere - men verdt en ny sjekk ja, Sjekker ut om jeg kan eliminere evt. luft/vannfeil i tanken/rør - det kan være noe der. kommer med info på hva jeg prøver ut. 69' 1600-2 Chamonix - orginal/bruks. 72' 2002tii Fjord ,Langtidsrestaurering.. 81' Jeep CJ7 4.2 Renegade - leketøy. 88'Volvo 740 GL 97' Audi A6 2.6 Quattro Avant - kjøremaskin. 05' Honda CR-V 4x4 bensin automat - familiefrakter. |
|
|
02-Oivind |
Lagt til d. 10-09-2012 23:18
|
Medlem Antall innlegg: 1466 Innmeldt: 20.02.06 |
Jeg ville også byttet ut silikonkablene dine, har selv dårlig erfaring med den typen. Ellers høres det ut som bensinproblemer. Har du hatt oppe pumpen og sett hvordan det er innvendig i den? Øivind Seielstad 1947 BMW 321 1969 BMW 2002 1952 BMW 340-2 solgt 1965 BMW 1800 solgt 1966 BMW 2000 hogd 1968 BMW 2000CS solgt 1969 BMW 2800 hogd 1970 BMW 1600-2 solgt 1972 BMW 1800 hogd 1973 BMW 1602 hogd 1973 BMW 2002 solgt 1974 BMW 2002 solgt 1975 BMW 2500A hogd 1977 BMW 3.0Si solgt |
|
|
02Ronny |
Lagt til d. 10-09-2012 23:24
|
Medlem Antall innlegg: 705 Innmeldt: 31.10.06 |
Kan det være så enkelt som ising av forgasser....
|
|
|
bmwm2 |
Lagt til d. 11-09-2012 11:52
|
Medlem Antall innlegg: 189 Innmeldt: 12.02.06 |
Jeg er nesten sikker på at dette ikke er et bensin problem for du sier at du kan stoppe motoren for så og starte den igjen med en gang. Du har et problem med det elektriske og jeg vil tro at det ligger i kondensatoren eller stift/fordeler som ikke gir signalet ut til coilen om rett gnist tidspunkt. Mitt tips er bytt kondensator og påse at den er ca rett type i forhold til opp og utlading. Stig johansen skien bmwm2@frisurf.no 90737381 66 1600 solgt 69 1600-2 solgt 68 1600 cab solgt 72 3,0si solgt 83 M316 csl 79 320? |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 11-09-2012 21:51
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Sitter bakelitt plata mellom forgasser/innsug? Ellers er jeg også enig med M2 |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 12-09-2012 22:35
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Hva slags merke har du på den nye kondensatoren du har kjøpt? Endel av de nyproduserte jallamerkene kan være dårlige allerede før du får pakket de ut. Ellers hørte jeg om en engang med rare tenningsproblemer og der var det en løs jordledning i fordeleren. Den sitter mellom stiftplaten og platen under, er denne dårlig så får du garantert tenningsproblemer. Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
Gå til forum: |