· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
M30B35 indre ventilfjærer Ø.K.
|
|
steinsus |
Lagt til d. 30-10-2012 20:37
|
Medlem Antall innlegg: 265 Innmeldt: 10.08.10 |
Etter hva jeg har lest rundt om så er det en del som bruker M30B35 indre ventilfjærer på M10 i tillegg til M10 ytterfjærene. Jeg har Schrick ventilfjærer som er litt hardere enn standard. Regner med at noen her har forsøkt dette, hva må jeg tenke på, er det noe poeng, og hvem har 8 stk. liggende i tilfelle.. Alle synspunkter mottas med takk Vh. Stein __________________________________________ 1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT 1981 323i e21 m20b27 Alpina-look 1971 NK1800 (solgt) 1979 323ia (solgt) 1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt) 1991 320i e30 Cab (Solgt) E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt) A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!" |
|
|
2000Touring |
Lagt til d. 30-10-2012 20:44
|
Administrator Antall innlegg: 1322 Innmeldt: 16.09.07 |
Jeg vet ikke mer enn hva jeg har erfart selv, etter å ha overhalt motoren og kjørt litt med den. Og jeg tenker hva har du tenkt å bruke bilen til? Skal den på bane, eller er det bare til gatebruk? Motoren min varver lett 7500omdr/min, og jeg har gjort det flere ganger uten problem. Jeg tror at om det kun er til gatebruk du skal bruke bilen så holder det med de fjærene du har. Mitt tips... BMWCCN # 948 1996 BMW Z3 1996 BMW Compact 2008 BMW F650GS |
|
|
JE |
Lagt til d. 30-10-2012 21:15
|
Medlem Antall innlegg: 604 Innmeldt: 18.02.06 |
steinsus skrev: Etter hva jeg har lest rundt om så er det en del som bruker M30B35 indre ventilfjærer på M10 i tillegg til M10 ytterfjærene. Jeg har Schrick ventilfjærer som er litt hardere enn standard. Regner med at noen her har forsøkt dette, hva må jeg tenke på, er det noe poeng, og hvem har 8 stk. liggende i tilfelle.. Alle synspunkter mottas med takk Vh. Stein Hvis du skal ha 292 kam og har Schrick ventilfjærer som er litt hardere enn standard, så holder nok dette fint til opp mot 8000rpm (med riktig klaring mellom ventil og stempel). Jeg kjørte med 304 og samme fjærene og hadde turtalssperra på 8000. Kun en ventil som hadde såvidt vært litt nedi ene stemplet pga jeg hadde laga for grunde ventillommer (sugemotor). Kjører med 304 og samme fjærer som deg nå + m30b35 indre og har turtallssperra på 8200. Funker helt fint. Mener å huske at jeg betalte i underkant av 50,- per stykk nye.. "dette er min mening.. og erfaring" Redigert av JE den 30-10-2012 21:20 Jørgen ClubE30Meet medlem 118 Bmwccn medlem 3496 86 - 320i 2-dørs prosjekt 01 - 320d e46 touring -> burksbil |
|
|
steinsus |
Lagt til d. 30-10-2012 22:06
|
Medlem Antall innlegg: 265 Innmeldt: 10.08.10 |
Takker, da blir det med de fjærene jeg har, mangler bare å få napp på kammen nå så blir det bra.
__________________________________________ 1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT 1981 323i e21 m20b27 Alpina-look 1971 NK1800 (solgt) 1979 323ia (solgt) 1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt) 1991 320i e30 Cab (Solgt) E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt) A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!" |
|
Gå til forum: |