Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 2

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
Motoren stopper ikke(!)
02-Ole
Et litt uvanlig problem kanskje, men min motor vil ikke stoppe. Motoren er fra en 78 E21, og bilen er en 74 1602. Motoren har fått doble Dellorto gassere, og MegaJolt tenningsystem. Alt er koblet slik at det forsynes fra samme kilde, som styres av et relé koblet inn på den grønne ledningen i tenningen, altså "Fahr" posisjon. Når jeg setter tenningen i den posisjonen, får jeg strøm(lys i MJ enhet), og lyset slukker når jeg vrir tilbake. Også strøm til coil går fra dette relét.

Når jeg da starter opp, og skal stoppe, kan vri helt til venstre, og ta ut nøkkelen, uten at den stopper. Kan også ta av plusspolen på batteriet, uten at det hjelper noe. Jeg er litt "at loss" her. Jeg skjønner ikke hvor tenningen får strøm fra. Kan det være relét som er feilen? Jeg er ikke så lysten på at den ikke stopper, da den slett ikke går som den skal. Flammer ut av traktene _ser_ tøft ut, men det er ikke helsekost for en 40 år gammel motor.

Om noen skulle befinne seg i nærheten av Søgne(utenfor Kristiansand) og ha ånden over seg en dag, er hjemmebesøk med hjelp til forgasserjustering og å løse dette eventyret svært trivelig. Kan finne på å lure kjæresten til å bake kake, og koke kaffe har jeg fått instruksjoner i, så det kan jeg helt selv.

Alle gode tips er svært velkomne.
 
02-Ole
For de som er enda mindre elektriske enn jeg er, legger jeg ut en løsning på denne saken(tror jeg).

Det som skjer, er at reléet jeg bruker, kutter strømmen fra batteriet, men styrestrømmen, som er hentet fra tenningen deler krets med ladelampen i dashbordet. Som igjen styres av nettopp ladestrøm.

Man finner ut om dette er problemet ved å ganske enkelt overbelaste ladekretsen.Husk at man ikke kan bruke batteristrøm da, så dette må kobles fra, eller brytes på annen måte. I dette tilfelle skjer det ved å vri tilbake nøkkelen i "Stop" posisjon, som bryter batteristrømmen, men ikke ladestrømmen. Når man da bare har ladestrøm tilgjengelig, vil det være tilstrekkelig å skru på fjernlysene, som krever så mye strøm, at motoren stopper.

For å løse problemet, må man lage en elektronisk enveiskjøring i ladestrømmen. Det gjøres ved at man setter inn en diode, som gjør nettopp dette. Det er litt strøm, så små signaldioder holder ikke, men for eksempel en diode av typen 1N4001 gjør jobben(nå må jeg bare finne ut hvor man får tak i sånt, utenom ELFA, som har minst 3 dager leveringstid). En diode koster omtrent 4 øre.

Denne dioden settes så på den blå ledningen på dynamoen, som styrer ladelampa. Problemet er da forhåpentligvis løst.
 
Gå til forum:
Generert på: 0.04 sekunder
24,122,769 Unike besøk