· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Hva kan jeg bruke fra e21 323?
|
|
kolstad |
Lagt til d. 02-05-2015 21:13
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 17.03.14 |
Har fått meg en e21 323 delebil, Jeg har hørt det er mulig å bruke bremsene fra e21 for å bygge om til ventilerte skiver fram og bak på min 02? Hva trenger jeg i tillegg om jeg skal flytte over? min 02 er 1974 forgasser. Må jeg bytte pumpe også? |
|
|
geirm |
Lagt til d. 03-05-2015 10:01
|
Medlem Antall innlegg: 834 Innmeldt: 15.02.06 |
Du kan bruke nav og skiver om du har TI/TII/TURBO fjerbein og den store bremsekraft forsterkeren med 23mm hoved sylinder. Du kan også bruke kalipperen, men da må du bygge om fra dobbel til enkel krets forran. Da bruker du hoved sylinderen fra 323 (23mm) og fjerner et sett bremserør. Bak bør du byte bremse sylindrene fra 15 til 17mm. Om du ikke har den store bremsekraft forsterkeren tror jeg det går å bruke std 2002 men du bør byte til 23 mm hovedsylinder. Geir... BMWCCN medlem # 424 75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil 70 2002 App. K race car |
|
|
kolstad |
Lagt til d. 03-05-2015 18:02
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 17.03.14 |
ok. så da må jeg ha fjerbein. Noen som har dette? Mener jeg har lest tidligere at det er mulig å bruke bærebroene bak fra 323? Har lyst på bremseskive bak også. Har lyst å få godkjent min med turbo så derfor trenger jeg oppgradere bremsene. Skal også bruke diffen fra 323, om jeg bytter innerste drivknutene så trenger jeg ikke shims? |
|
|
tepe |
Lagt til d. 03-05-2015 22:51
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
det går å flytte over bærearmene. men e21 har fjæra på demperen og ikke demperen bak fjæra som 02 så det betyr endel omsveising av enten lenkarm eller innfestingen i karosseriet som originalt ikke tåler hele vekta. Bytte av indre drivledd gir ikke automatisk rett lengde på stikkakselen. mål lengda før og etter. spacerne til 02 med e21 diff er ca 3mm tykke. Tii fjærbein kan være vanskelige å få tak i, men det finnes et alternativ til med å bruke navet fra en 315-320/4 de passer på standard 02 fjærbein og 323 skivene passer på (jeg har denne varianten på touringen)
Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
02-Ole |
Lagt til d. 04-05-2015 11:23
|
Medlem Antall innlegg: 97 Innmeldt: 23.07.11 |
Det er M20 motoren? Da kan du jo forsøke å få 02 godkjent med den, i stedet for turbo? Vekten er omtrent lik, så vidt jeg husker. Skiller 15-20 kg på en tii og en M20 motor. Med turbogreier, er du vel på samme vekten. Da er girkassa fra 323 topp å bruke. Tii-fjærbein er ikke så gode å få tak i, jeg ville heller solgt nav og frembremser til noen som kan bruke det, og bruke de pengene på bremser som passer på din bil. 323 bærearmene er det bare å glemme å få godkjent. Du må sveise om noe uansett, og det får du aldri godkjent. |
|
|
kolstad |
Lagt til d. 04-05-2015 18:37
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 17.03.14 |
Kjøpte bilen for å få diffen, er ikke motor å gir i den. Men har hentet volvo caliptere så jeg vil prøve å bygge ventilerte skiver fremme. Er vel vanskelig å få godkjent wilwood bremser om jeg skal prøve å få den godkjent som turbo? Noen som vet om bremsetrommler bak fra 320 e30 kan passe? |
|
|
tepe |
Lagt til d. 04-05-2015 21:43
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
sjekk denne linken http://www.2002tu... utrolig velbygd norsk turbo
Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
kolstad |
Lagt til d. 04-05-2015 23:23
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 17.03.14 |
Vet du om han er her på forumet? |
|
|
steinsus |
Lagt til d. 05-05-2015 23:14
|
Medlem Antall innlegg: 265 Innmeldt: 10.08.10 |
Han er ikke her på forumet, og lite på Bimmers, men send en mail til han via hjemmesiden så tar han kontakt, han er en veldig hyggelig Notodding han også..... Vh. Stein Redigert av steinsus den 06-05-2015 16:34 __________________________________________ 1975 2002 prosjekt Godkjent som Turbo replica av BT 1981 323i e21 m20b27 Alpina-look 1971 NK1800 (solgt) 1979 323ia (solgt) 1983 323i e30 Baur TC2 #293 (solgt) 1991 320i e30 Cab (Solgt) E30 V8 turbo Widebody Drifter m/4,2l audi maskinist (Solgt) A good friend will come and bail u out of jail...BUT...A true friend will be sitting next to you saying: "Damn...that was fun!!" |
|
|
kolstad |
Lagt til d. 17-06-2015 22:20
|
Medlem Antall innlegg: 60 Innmeldt: 17.03.14 |
tepe skrev: det går å flytte over bærearmene. men e21 har fjæra på demperen og ikke demperen bak fjæra som 02 så det betyr endel omsveising av enten lenkarm eller innfestingen i karosseriet som originalt ikke tåler hele vekta. Bytte av indre drivledd gir ikke automatisk rett lengde på stikkakselen. mål lengda før og etter. spacerne til 02 med e21 diff er ca 3mm tykke. Tii fjærbein kan være vanskelige å få tak i, men det finnes et alternativ til med å bruke navet fra en 315-320/4 de passer på standard 02 fjærbein og 323 skivene passer på (jeg har denne varianten på touringen) Hei igjen. Hvilke clliptere vil passe til det sistnevnte alternativet? Hub har jeg fått tak i fra Iemotorsport. |
|
|
tepe |
Lagt til d. 17-06-2015 23:40
|
Medlem Antall innlegg: 507 Innmeldt: 19.02.10 |
kolstad skrev: tepe skrev: det går å flytte over bærearmene. men e21 har fjæra på demperen og ikke demperen bak fjæra som 02 så det betyr endel omsveising av enten lenkarm eller innfestingen i karosseriet som originalt ikke tåler hele vekta. Bytte av indre drivledd gir ikke automatisk rett lengde på stikkakselen. mål lengda før og etter. spacerne til 02 med e21 diff er ca 3mm tykke. Tii fjærbein kan være vanskelige å få tak i, men det finnes et alternativ til med å bruke navet fra en 315-320/4 de passer på standard 02 fjærbein og 323 skivene passer på (jeg har denne varianten på touringen) Hei igjen. Hvilke clliptere vil passe til det sistnevnte alternativet? Hub har jeg fått tak i fra Iemotorsport. Da bruker du 4stempla caliptere fra volvo 240 med en tynn shims mellom calipter og fjærbein http://www.biltem...msecaliper Terje P. 71 chamonix 2002 frankenbimmer rat prosjekt 75 mintgrun 1802 original prosjekt 72 arctic blau touring rep objekt solgt 72 inca touring restaurert 2010-14 solgt 72 verona 1602 bruksveteran solgt |
|
|
02dag |
Lagt til d. 27-07-2015 01:17
|
Administrator Antall innlegg: 386 Innmeldt: 16.02.06 |
tepe skrev: Da bruker du 4stempla caliptere fra volvo 240 med en tynn shims mellom calipter og fjærbein http://www.biltem...msecaliper Kalipperskruene kommer originalt med ei skive. Den skiva er nok å ha imellom kalipper og fjærbein. 1968 2002 på skilter juli 2016 |
|
Gå til forum: |