· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
dyser og trykk.reg på m10 b22
|
|
22-02-70 |
Lagt til d. 10-09-2007 23:27
|
Medlem Antall innlegg: 92 Innmeldt: 17.02.06 |
Halloen. Har ein 02 med Motor nord 2,2 liter som er montert innsprøyting fra 318i 83m med originale dyser og 2,5 bar trykkregulator. Eg lurer på om nokon kan seie meg kva mengde desse dysenne leverer? (nr. 641 265 053) Har tengt og montere dyser (nr. 641 734 776) fra 325i og 3,0 bar trykkregulator. Har nokon erfaring med dette? Vil de bli ENDA litt meir futt? MVH JONNY |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 11-09-2007 07:34
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Får det ikke helt til å stemme med delenummer du oppgir, men her ligger det en oversikt over dyser fra mange fabrikanter: http://users.erol...bleifc.htm Tror ikke det har så stor hensikt å bytte til større dyser uten at motor er ombygget med annet innsug, hvassere kam, høyere kompresjon luftmengdemeter med større tverrsnitt etc. Din motor har 20% større slagvolum enn innsprøytningen/innsuget er bygget for, og da begynner det å bli vanskelig å få inn nok luft. Hvis du derimot skal montere turbo er det helt avgjørende med større dyser. Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
22-02-70 |
Lagt til d. 11-09-2007 23:31
|
Medlem Antall innlegg: 92 Innmeldt: 17.02.06 |
Motoren er ein orginal Motor nord med smidde stempel og 304 kam Dette er dele nr. fra GS, men MECA har andre nr. men de står ingen ting om kor mye dei gir der heller og dei nr.a skjønar eg ingen ting av. De spørs om eg får prøve og skifte til 3 bar trykk regulator og eventuelt prøve om 325 luftmengdemålaren passar på innsuget mitt. I motor nord katalogen står de at den skall gi ca 150 hk med ORGINALT innsug og tenning. men eg har høyrt om samme motor med 316 kam og 2 dobble 45mm gassere som har git 170hk. Eg får prøve meg litt fram og forske litt. JONNY |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 12-09-2007 08:03
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Ville nok valgt å gå for datasprut/tenning på din motor som helt klart kan utvikles videre. Megasquirt / VEMS og lignende får man ganske rimelig, og da kan man kaste hele luftmengdemeteret og kjøre med throttle position sensor i steden. Dette er også velegnet hvis du i fremtiden ville velge en hvassere kam og separatspjeldinnsug. Du får sikkert hjelp på BMW delelageret med Bosch nummer på dysene. Lykke til! Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
Gå til forum: |