Logg inn

Brukernavn

Passord



Glemt passordet?
Få nytt ved å klikke her.

Navigasjon

· Diskusjonsforum
· Bildegalleri

Brukere online

· Gjester online: 1

· Medlemmer online: 0

· Antall medlemmer: 325
· Siste medlem: KarlJohanD

Forumtråder

Siste tråder
· BMW 2002 Baurcab
· Bytte av Forgassere.
· Bakrute NK 1800 ø.k.
· 15x7 ET25
· Kjølesplitter til e...
Mest aktive tråder
· bmw 2000 touring ... [314]
· Bristolgrå 2002,... [296]
· T 7002 [270]
· Hauso's 02 Tourin... [187]
· Renovrering av ti... [174]

Replikkboks

Du må logge inn for å skrive her.

3stk02
14/09/2023 10:27
Hva går en sportsgirboks getrag med 1 bak til storsekser for om dagen ?

02-Haakon
19/01/2023 08:33
Noen som har et høyre blinklys til 02 å selge?

02KNUT
20/11/2022 21:02
Hei.Er det noen som har baksete til 02 som de kan selge,eller ev.bare bakseterygg.

Rune M2-touring
19/09/2022 12:51
Er det noen her inne som har bil med S50B32 motor? Jeg har en motorstyring som jeg gjerne skulle ha funksjonstestet.

3stk02
25/12/2021 12:26
God jul.

02dag
02/08/2021 13:38
Er det noen som har felger som er 15x7 ET25 på sin bil. Hvilken dekkdimensjon og om det er noen problemer med dette?

02dag
28/01/2021 22:56
Er det noen som har en gammel utbrukt front liggende og slenger? Trenger 30cm av den øverste kanten som flukter med radiatoren.

Morten 2002
03/01/2021 12:02
Hei. Har noen der ute erfaring med deler til 02 ( teppe) fra et firma som kaller seg ONLY O2? Dem har en grei pris på teppe men er skeptisk til kvaliteten. Eller hva anbefaler dere. Mvh Morten 2002

02KNUT
01/11/2020 09:28
Hei.Er det noen som har bøyler(5 stk) til taktrekk til overs til salgs/ev bytte i noe annet?Ring 90780346

02tiiMykj
23/07/2020 19:27
hei hvor holder du til kunne være interessert i no deler

JE
19/06/2020 18:36
Noen som har en org vannpumpe til 02 liggende å slenge? eneste krav er at flensen til reimskiva er rett.

alfi1600-2
09/03/2020 12:44
Nokon som har eit godt forslag til plass ein kan få tak i varmeapparat til 1970 modell 1600-2?

Thomas
02/02/2020 21:17
For en flott dag og dato Grin 02.02.2020 Cool

Torleif
21/12/2019 18:59
God jul og godt nyttår Smile

DB47684
10/04/2019 13:27
Hei, Jeg har ikke egen delefilm, men tror at det delenummeret er en tidlig hovedsylinder for en-krets system? Ev. om det går an å se på den hvor mange uttak det er på siden og bunn av den?

e12535i
10/04/2019 07:33
Hei. Ser ut til at jeg ikke har rep-sett til 20,64mm pumpe, men antagelig (må sjekke) ei ny hovedpumpe til 1600ti/2002, nr. 34314750055, om den kan brukes.

DB47684
06/04/2019 10:59
Hei, er det noen som kan ha liggende overhalingssett til hovedsylinder bremse? 20,64mm. Delenummer: 34311113655.

DB47684
28/03/2019 13:39
Det høres bra ut, mange trivelige mennesker og mye nyttig kunnskap på dette forumet,så det hadde vært flott å få litt liv her igjen

2002turbo
25/03/2019 23:50
Joda, nå skal vi forsøke å blåse litt liv i det igjen :-)

JE
15/03/2019 20:18
kikker innom til tider, men siden man ikke har noen 02 lenger så blir det ikke bidratt med stort på fora lenger. (har to prosjekt tråder på Bimmers.no, en e30 og en e46) Er vel ikke til å stikke

Siste artikler

· Nasjonal Motordag
· Hvem er vi

Viser tråd

 Skriv ut tråd
BLYFRI BENSIN
Ledo
ENDELIGSmile

Etter utallige BMW'er siden 70 tallet bestemte jeg meg for å få tak i en 02 igjen. Har lett lenge, og i går ble det klaff. Kjøpte en 1502 fra 76 på telefon og min sønn hentet den opp til Hamar. Bor selv i Trøndelag, så jeg henter den senere. Har planer om å få mer motor m.m. etter hvert.

Det jeg lurer på nå¨er om den går greit på ren 95 blyfri, eller om jeg bør bruke blytilsetning.

Er det noen der ute som har bygd opp en 1502 til Turbo eller mer er jeg mottaglig for tips.

Ha en riktig God BMW Jul!!
RL
-05 X5 3,0d
-01 316Ti
-85 635CSI
 
02-Oivind
Det er ingen problemer med å kjøre på blyfri bensin. Det er alutopp med ventilseter i stål, så de er ikke avhenging av "smøringen" som støpejernstopper trenger.
Det er riktignok en fordel med blytilsetningen, å det er at man øker kokepunktet på bensinen, noe som kan være greit for oss med forgassere, hvis man kjører så det blir riktig varmt.

Lykke til med nyanskaffelsen og satser på at du dukker opp på treff til sommeren.
Øivind Seielstad

1947 BMW 321
1969 BMW 2002

1952 BMW 340-2 solgt
1965 BMW 1800 solgt
1966 BMW 2000 hogd
1968 BMW 2000CS solgt
1969 BMW 2800 hogd
1970 BMW 1600-2 solgt
1972 BMW 1800 hogd
1973 BMW 1602 hogd
1973 BMW 2002 solgt
1974 BMW 2002 solgt
1975 BMW 2500A hogd
1977 BMW 3.0Si solgt
 
2002turbo
Ledo skrev:
Er det noen der ute som har bygd opp en 1502 til Turbo eller mer er jeg mottaglig for tips.



Tips :
Det er bedre å ha en fin 1502 Grin enn en misslykket turbo-kopi Angry
La fantasien ligge, det finnes nok 02-er som er skrudd i filler.
GRATULERER MED 02
Espen Alm
2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68
1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08
Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97
Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94
 
geirm
Gratulerer med 02, er det 1502'en som lå på FINN tidligere i uken?
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
Ledo
geirm skrev:
Gratulerer med 02, er det 1502'en som lå på FINN tidligere i uken?


Det var den på Tjøme ja. I følge min sønn som hentet den var den i god stand. Noe rust, men overkommerlig.
RL
-05 X5 3,0d
-01 316Ti
-85 635CSI
 
Ledo
02-oivind skrev:
Det er ingen problemer med å kjøre på blyfri bensin. Det er alutopp med ventilseter i stål, så de er ikke avhenging av "smøringen" som støpejernstopper trenger.
Det er riktignok en fordel med blytilsetningen, å det er at man øker kokepunktet på bensinen, noe som kan være greit for oss med forgassere, hvis man kjører så det blir riktig varmt.

Lykke til med nyanskaffelsen og satser på at du dukker opp på treff til sommeren.


Kommer i alle fall på Lånke i august
RL
-05 X5 3,0d
-01 316Ti
-85 635CSI
 
02-turbo
Grattulerer med valget av klassiker!! Ikke for å legge en alt for stor demper på den lystige stemmningen ved handelen av veteranskyss, men har skyssen reg nr JC 42239? Hvis ja, da har du ikke fritidsproblemer for de kommende mnd`er. Hvis nei, da kan du nyte fritiden....

Er det denne?

http://finn.no/fi...e=10721640
Redigert av 02-turbo den 22-12-2007 21:19
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
Ledo
02-turbo skrev:
Grattulerer med valget av klassiker!! Ikke for å legge en alt for stor demper på den lystige stemmningen ved handelen av veteranskyss, men har skyssen reg nr JC 42239? Hvis ja, da har du ikke fritidsproblemer for de kommende mnd`er. Hvis nei, da kan du nyte fritiden....

Er det denne?

http://finn.no/fi...e=10721640


Det er nok denne ja. Kjenner du bilen?
RL
-05 X5 3,0d
-01 316Ti
-85 635CSI
 
geirm
Steike, no va du fæl. Det er nå en gang det store spenningsmomentet ved å kjøpe klassikker.... hvor bra/dårlig er den egentlig. Men, jo mindre du skrur dess lengre er du sikker på at du har gjort et kupp.

1502'en ser nå veldig fin ut på bildene.
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
02-turbo
For å svare på om jeg kjenner til bilen, så vurderte jeg å kjøpe den her i høst. Dro derfor ned til Tønsberg hvor den da befant seg. Bilen er veldig fin innvendig og fast i "fisken", tror at den ikke har gått lengre enn anntydet (ca.93.000 km). Grunnen til at jeg sto over handelen, var at det var for mye rust bla i dørstokker samt innfestninger til baktraversen. Prisen var i mitt tilfelle alt for stiv, i forhold til rustmengden, kr.28.000,- En del rustsveising må påberegnes, at bilen var EU godkjent med såpass mye rust i bærende konstruksjon kan bare tyde på at selv "Stevie Wonder" kan få jobb som EU kontroll kontrollør..... Fatt mot!!
Redigert av 02-turbo den 23-12-2007 11:00
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
Ledo
02-turbo skrev:
For å svare på om jeg kjenner til bilen, så vurderte jeg å kjøpe den her i høst. Dro derfor ned til Tønsberg hvor den da befant seg. Bilen er veldig fin innvendig og fast i "fisken", tror at den ikke har gått lengre enn anntydet (ca.93.000 km). Grunnen til at jeg sto over handelen, var at det var for mye rust bla i dørstokker samt innfestninger til baktraversen. Prisen var i mitt tilfelle alt for stiv, i forhold til rustmengden, kr.28.000,- En del rustsveising må påberegnes, at bilen var EU godkjent med såpass mye rust i bærende konstruksjon kan bare tyde på at selv "Stevie Wonder" kan få jobb som EU kontroll kontrollør..... Fatt mot!!


Er klar over at det er en del rust. Har allerede gjort avtale med en skal reparere dette før jeg henter bilen i vinter. Forøvrig fikk jeg den for 20000. Jeg tok en sjanse da jeg kjøpte den usett, men ser ikke svart på det.
RL
-05 X5 3,0d
-01 316Ti
-85 635CSI
 
02alpina
Jeg synes den så veldig fin ut, mye bra og fint interiør. Gratulere med ny bil og som Espen sier , behold den org. ,bruk penger på gode fjærer /dempere (godt understell =mye kjøreglede) + foringer, evt. lure oppe i en 2 liters maskin. Du kan til slutt når det er gått noen år sette en S14 opp i , så har du en ulv i fåreklær :-) , hilsen en som også har 1502.
 
geirm
Per, du er en 02 entusiast etter mitt hjerte....Hold den orginal med noen Bilstein, fjærer, 2 liter og til slutt en S14. Som jeg skulle ha sagt det selv.
BMWCCN medlem # 424

75 2002 Schnitzer 16V prosjekt gatebil
70 2002 App. K race car
 
02-turbo
Ja takk, begge deler... Turbo er morsomt det også....!!??
Roterende sotvifte = Futt i strikken....

Motorer uten turbo, SUGER....!!!!


Hadde -75 2002 m/sotviftebefengt S-14/M10
klonet maskinist. (m/Turbo)

Har nå solgt -73 2002 Orginal.
 
Ledo
02alpina skrev:
Jeg synes den så veldig fin ut, mye bra og fint interiør. Gratulere med ny bil og som Espen sier , behold den org. ,bruk penger på gode fjærer /dempere (godt understell =mye kjøreglede) + foringer, evt. lure oppe i en 2 liters maskin. Du kan til slutt når det er gått noen år sette en S14 opp i , så har du en ulv i fåreklær :-) , hilsen en som også har 1502.


Skal nok holde den mest mulig orginal, men kan ikke huske at jeg har putret rundt med 75hk, så det blir vel etterhvert noe mer motor. Hadde i min ungdom (30 år siden både 2002 og tii. Den gang var kongebiler som kjørte rundt det meste. Diden har jeg hatt rundt 50 biler av alle merker (MB, Saab, Audi, Volvo, ALFA M.M.). Gikk i fjor tilbake til BMW (320 DAT M-Tech). Nå blir det ingen andre merker mer (Kanskje en Porsche). Føler jeg kjører bil igjen nå.
RL
-05 X5 3,0d
-01 316Ti
-85 635CSI
 
Gå til forum:
Generert på: 0.10 sekunder
24,101,374 Unike besøk