· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
Tenning på turbo
|
|
02turbo |
Lagt til d. 19-03-2008 19:24
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Hei! Nå har jeg holdt på en stund for å få stilt tenningen på turbo bilen uten å lykkes. Jeg får ikke "kula" til å holde seg i hullet. Motoren har en tendens til å jage opp og ned! Det har den forsåvidt hatt hele tiden. Når "kula" synes virker det også som om at motoren skal til å stoppe. Kan det være at tomgangen bør justeres opp? Har ikke rørt noe av dette enda. Grunnen til at jeg ønsket å stille tenningen var at den hadde en tendens til å "skyte" når en slapp opp gasspådraget. Jeg tar av vakumet på fordeleren og blokkerer slangen. Og jeg prøver å stille ved varm motor. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Bør jo få fikset dette i løpet av påska! hilsen turbo Svein |
|
|
E23 galningen |
Lagt til d. 19-03-2008 23:19
|
Medlem Antall innlegg: 412 Innmeldt: 02.02.07 |
Har du sjekket fordeleren for slitasje? Sitter vektene fast, fungerer vakumklokka?
Vi prekæs Rune M30: Ingen over, ingen ved siden |
|
|
2002turbo |
Lagt til d. 20-03-2008 00:44
|
Medlem Antall innlegg: 876 Innmeldt: 13.02.06 |
Hei Svein Jeg tror ikke fortenning og "kula" er grunnen til ujevn tomgang. Trolig er det som "E23-Rune" sier, at det er noe med vekter/vakum. Start med en rens / sjekk av fordeleren. Hvis det er feil på CO, så ser du det på pluggene. CO på turboen skal kun justeres på "altitude-kompensator" - som også er følsom på vakum lekasjer. Sjekk ALLE vakum slanger som går til innsuget. Sjekk grunnjustering på Kugelfisher stag/spjeld ( som Tii ) Ikke rør noe hvis ikke avvikene er store !! ( du har vel fått en kopi av turbo service heftet ?, hvis ikke mail meg ) Lykke til Redigert av 2002turbo den 20-03-2008 00:46 Espen Alm 2002 turbo -75 // 1600 Cabriolet -68 1-serie Coupe -08 // X5 4,8i -08 Lotus Elise S2 -03 // F355 Berlinetta -97 Norton Dominator -60 // Ducati 750SS -94 |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 20-03-2008 15:47
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Hei, hei! Har åpnet fordeleren og der er det reint å fint, har imidlertid smurt litt opp. Er litt usikker på om vakumklokka fungerer godt nok. Skal en lett kunne "suge" og holde stage inne? Er det noen som vet om det er stor forskjell på de forskjellige vakumklokkene? Har i alle fall problemer med å se om dette kan være årsaken. Vakumslangen blir jo koblet i fra når jeg prøver å stille tenningen, og motoren jager når jeg gjør dette. Jo da Espen jeg har fått service heftet, men du vet jo at vi menn ikke leser bruksanvisninger. Co' en har jeg målt tidligere og den var grei, litt usikker på hva du mener med grunnjustering på Kugelfisher stag/spjeld. hilsen en som fortsatt søker i uvisheten turbo Svein |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 24-03-2008 18:58
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Jeg vet ikke om det er rett spor, men kan det være vakum lekkasje, prøv å spraye litt startgass rubdt de rette steder, se om motoren jager seg opp da.
Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
02turbo |
Lagt til d. 25-04-2008 18:39
|
Medlem Antall innlegg: 257 Innmeldt: 19.02.06 |
Da er CO justert opp på litt over 7 og problemet løst! Dette blir ei fin helg! turbo Svein |
|
Gå til forum: |