· bmw 2000 touring ... | [314] |
· Bristolgrå 2002,... | [296] |
· T 7002 | [270] |
· Hauso's 02 Tourin... | [187] |
· Renovrering av ti... | [174] |
5 trinns kasse E21
|
|
02alpina |
Lagt til d. 19-05-2008 15:36
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
Har selvsagt klart å knekke av feste for strameskrue til sylinder der spedometer wire kommer inn (nå har jeg ikke hatt spedometer på flere år jeg da , kjører kun på turtall . Spørsmålet er : -ser ut til at det kan komme litt olje ut her , vil det bli mer under kjøring , piskes det olje opp i det "hullet" Litt dårlig tid til sveising , evt. bytte av kasse Kanskje jeg kan proppe hullet med egnet gummi propp Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 19-05-2008 19:37
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Det sitter o-ring rundt dette drevet til speedometer wire. Hvis denne er inntakt bør det jo være greit. Du må sikre deg at ikke hele delen løsner og faller ut, men det klarer du sikkert med en låsestreng eller lignende. http://www.realoe...g=23&fg=15 Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
|
02alpina |
Lagt til d. 19-05-2008 23:13
|
Medlem Antall innlegg: 488 Innmeldt: 13.02.06 |
O-ringen er intakt , men problemet at jeg ser jo halve sylinderen. Det får bli noen reodor felgen triks så det blir tur til rudskogen
Per Foss 2011 -BMW X1 -M-sport 2.0d-xdrive 2010 - BMW 1-serie 116d M-sport (solgt) 2011 - BMW 1 M coupe 89-M3 E30 2.3 liter 85-528i 3.5 535 motor (Solgt) 77-1502 med turbo bredding M2 (solgt) 75-2002tii M2 (Solgt) 74-2002tii (må bli ferdig til 2016 BavariaTour) mobil : 90 76 07 83 e-post :fossper@gmail.com |
|
|
Johnny Pettersen |
Lagt til d. 21-05-2008 18:48
|
Medlem Antall innlegg: 744 Innmeldt: 13.11.06 |
Ikke det letteste og få tak i disse kassene lenger men jeg tror baklokket fra 4-trinns er identisk Kassene er nok like, kun det mellom stykket på 88mm som er forskjellen |
|
|
22-02-70 |
Lagt til d. 21-05-2008 19:42
|
Medlem Antall innlegg: 92 Innmeldt: 17.02.06 |
Halloen. De du skreiv i siste innlegget var interesant. Dersom baklokket er likt på 4 og 5 trinns kassene må det vel gå ann og ta baklokket fra ein 4 trinns med speedoveier og sette på ein 5 trinns uten speedoveier? Beklager avsporingen av de opprinnelege temaet. MVH JONNY 520DAT 2009 2002 1970 mod |
|
|
Rune M2-touring |
Lagt til d. 21-05-2008 22:49
|
Medlem Antall innlegg: 323 Innmeldt: 22.02.06 |
Delene i gearkassehuset er samboret (se innslått nummer på bilde), så jeg vil ikke anbefale å sette over baklokk fra en annen kasse. Det kan gå bra, men hvis oppliningen ikke er 100% vil dette skape problemer. Kan du ikke fikse dette midlertidig med blendelokk som sitter i denne utboringen i f.eks m3 kasse? Ser ut som en liten frostplugg som slås inn i utboringen.
Rune Kvamme '72 2000 touring (S14 2.3 Godkjent B.T) x '76 1502 x '96 525 tdsA x '77 Porsche 911 S (3.6 konvertering, lang tids prosjekt, backdating til -73 RS) '00 530 td '99 Z3 Coupe 2.8 |
|
Gå til forum: |